6 Aralık 2013 Cuma

Fırında Çıtır Tavuk Parçaları

Merhabalar.
Daha önce çıtır baget denemiş ve evdekiler tarafından da beğenilince tekrar tekrar yapmıştım. O zamandan beri kemiksiz etle de yapmayı istemiştim ama bir türlü fırsat bulamamıştım. Dün akşam karnım çok acıkınca aklıma KFC'nin Hot Strips'leri düştü. Eve giderken marketten kemiksiz ve derisiz but alıp ne zamandır istediğim tarifi gerçekleştirmek istedim ve evde kısa sürede hazırladım.
Aslında birkaç saat sosunda bekletebilseydim çok daha lezzetli olacaklardı ama kısa süre bekletebilmiş olsam da tadı harikaydı. Ortalık biraz un-yumurta-çıtır karışım yüzünden batabiliyor ama sonuca kesinlikle değiyor :)





Fırında Çıtır Tavuk Parçaları
Malzemeler
4 adet kemiksiz, derisiz tavuk but
2 yemek kaşığı acı sos
1 çay kaşığı sarımsak tozu veya sosu
Karabiber, tuz

2 yumurta, 1 yemek kaşığı süt
1 cup un
2 cup çıtır karışım veya hazır pane harcı
(galeta unu, donmuş bayat ekmek tozu, dövülmüş mısır gevreği ve dövülmüş mısır cipsi karışımı)
Toz kırmızı biber

Yapılışı
  • Tavuk etlerini yıkayıp fazla yağlı kısımları temizledikten sonra, 1-2 cm genişliğinde uzun şeritler halinde dilimleyin.
  • Derin bir kapta acı sos, sarımsak tozu, tuz ve karabiberle birlikte karıştırın, üzerini streç filmle kapatıp buzdolabında 1-2 saat bekletin.
  • Tavuklar beklerken fırını 250 dereceye ayarlayın.
  • Bir tabağa yumurtaları kırın ve sütle birlikte iyice çırpın.
  • Başka bir tabağa unu alın.
  • Çıtır karışımı da derin ve geniş bir tabağa alıp tavuk şeritlerini sırasıyla una, yumurtaya ve çıtır karışıma bulayıp, tel ızgaraya, piştikçe düşmeyecekleri şekilde yerleştirin.
  • Tüm tavukları aynı şekilde sosladıktan sonra ızgarayı fırının orta bölümüne yerleştirin.
  • En alt bölüme de fırın tepsinizi yarısına kadar suyla doldurup yerleştirin.
  • Tavuklar kızarana dek pişirin.

NOT: Çıtır karışıma incecik dövülmüş baharatlı veya sade krakerler, patates veya mısır cipsleri, galeta unu, mısır gevreği gibi birçok malzemeyi ekleyebilirsiniz. Mühim olan damak zevkiniz ve elinizin altındaki malzemeler :)

Afiyet olsun!

Görüşmek üzere.

12 yorum:

  1. günaydin hayirli cumalar ablam .
    en sevdigim tarzi tavugun .üzerine buladigin herseyle ayribir güzellik oluyor kendileri
    sifa olmasi duasiyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de fırında :) Sevgiler ablacım.

      Sil
  2. Denizcim harika görünüyor.sunumunda çok şık olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Beğendiğine sevindim.

      Sil
  3. bizim çocukların da een sevdiği şekli tavuğun , tarifin güzelmiş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarın da yeğenlerime yapacağım. Bakalım sevecekler mi. Teşekkürler uğradığın için.

      Sil
  4. Süper olmuş hele hele o soğan halkalı tabağa bayıldım.Ellerine sağlık.Lezzeti fotoğraflardan belli.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Bihter. Soğan halkasını çok seviyorum. Evde bulunduruyorum böyle yemeklerin yanına pişirmek için. Lezzet katıyor. Sevgiler.

      Sil
  5. Deniz'ciğim, aklıma esti hemen bir çıtır tavuk yaptım diyorsun ya ben çok şaşırıyorum ve gıpta ediyorum. Benim sanırım asla başıma gelemeyecek kadar beceri ve pratiklik gerektiriyor bu durum :))
    Ellerine sağlık canım. Fotoğraflar yine harika bu arada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa aslında o kadar pratik ki bunu yapmak. Yapsan çok şaşıracaksın.
      Teşekkür ederim sözlerin için. Beğendiğine sevindim.

      Sil
  6. En başta görüntü nefis. Yalnız o halka şekline nasıl geldi onu anlayamadım. Tavuklar o kadar lezzetsiz ki ancak bu şekilde yenebilecek hale geliyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halka şeklinde olanlar hazır soğan halkası. Tavuklar şerit halinde olanlar :) Teşekkürler ziyaretiniz için.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma