25 Kasım 2012 Pazar

Tarçınlı Rulolar / İstanbullu'ların Metrobüsle İmtihanı

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum; her sabah işine gücüne yetişmek için metrobüsü kullanmak zorunda olanlara saygım sonsuz, ve onlara Allah ecir sabır versin. Hergün o çekişmeyi defalarca yaşamak büyük sabır ve güç gerektiren birşey bence. 
Şimdi bu metrobüs olayını bilmeyenler için kısaca anlatayım efendim. Anadolu yakası ile Avrupa yakasını birbirine bağlayan, amacı kısa sürede, trafiğe yakalanmadan ve çok vasıta değiştirmeden Kadıköy'den Avcılar'a kadar uzanan bir hat bu. Otobüs benzeri, daha büyük araçlarla seyahat ediliyor. Gerçekten hızlı gidiyor ve köprü dışında hiçbir yerde trafiğe yakalanmıyor. Gitmek istediğiniz yere daha kısa sürede ve en kötü Mecidiyeköy'de aktarma yaparak gidebiliyorsunuz. Yalnız, İstanbul büyük bir şehir olmasaydı, milyonlarca insan yaşamasaydı, çoğu insanın işi karşı yakada olmasaydı, en ama en önemlisi ise Büyükşehir Belediyesi olarak insan gibi düşünüp, insana insan muamelesi yapılsaydı evet çok büyük icat denilebilirdi. Ama tam bir fiyasko!
Her kullanışımda lanetler okuyarak bindiğim ve yine lanetler okuyarak indiğim, içerisinde her kullanışımda mutlaka bir tartışmaya denk geldiğim metrobüs tam bir çileden başka birşey değil. Her seferinde iyi ki karşıda çalışmıyorum ve her gün bu çileyi çekmiyorum diye seviniyorum. Seferler, duraklardaki insan sirkülasyonuna göre çok az kaldığı için duraklarda hele ki Mecidiyeköy'de büyük yığılma oluyor. 2 bazen 3 araç arka arka gelse de ordaki insan yığınını kaldırmıyor ve sürekli gelenler olduğu için bu yığın hiç bitmiyor. Gelen araçlara binebilmek için insanlar aracın kapılarını tırmalıyor, camlara vuruyor kapılar çabuk açılsın diye, birbirlerini itip kakıyorlar içeride oturacak bir yer bulabilmek için. O manzarayı inanın görmenizi isterim, lakin yaşamanızı istemem :) Bu yüzden şunu izlemenizi istiyorum http://www.youtube.com/watch?v=eHdzOMNR_Do 
Metrobüsle ilgili kesinlikle bir düzenleme yapılması gerekiyor. İstanbul'da ulaşım o kadar pahalı ki paramızla rezil oluyoruz resmen. Ama her zaman söylediğim bir sözle bitireceğim ne yazık ki, koyun olanı güden çok olurmuş.

Metrobüsün tarçınlı rulolarımla hiç bir ilgisi yok. Tarçınlı ruloları ilk kez geçen sene denemiştim, tamamen kendi basit mayalı hamurumla. Ama bu sefer tarife uymaya karar verdim ve joythebaker'ın tarifini basitçe uygulayarak tekrar denedim. O başka baharatlar da kullanmış ama ben klasik tarçınlı-şekerli karışım kullandım ve üzerine sos hazırlamadım.
Sonuçta, hamur olarak çok güzel kıvamlı, yumuşacık hamurlu, tarçınlı rulolarım oldu. Görüntü olarak da ben önce kesip sonra rulo yaptığım için tepeleri böyle kabardı sanırım. Önce hamuru rulo yapıp sonra dilimlerseydim Joy'unkiler gibi düz görünümlü rulolar elde edebilirdim belki.
 





Görüşmek üzere!

25 yorum:

  1. Aminnnn Denizcim...Doğma büyüme bir İstanbul aşığı olarak trafik sorununun çözülememesine kahre
    diyorum inan.Rabbim yardımcıları olsun 6 senedir ayrıyım canım İstanbul'umdan ama çokkkk özledim:))
    Tarçına bayılırım rulolar harika ellerine sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'a alıştıktan sonra ayrılmak zor oluyor gerçekten.
      Teşekkürler. Sevgiler.

      Sil
  2. Çok doğru bir konuya değinmişsin canım. Ankara'da yaşıyorum ama İstanbul'un çilesini de biliyorum, duyuyorum ve izliyorum. Hergün bu sıkıntıyı çekmek çok zor olsa gerek. Mutlaka iyileştirmenin bir yolu vardır.
    Bu arada rulolar enfes görünüyor. Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çözüm basit ama tepki olmayınca iyileştirme de olmuyor maalesef. Teşekkürler uğradığın için.
      Sevgiler.

      Sil
  3. Benimde en sevdiğimdir tarçınlı lezzetler. Bu şeklini de denedim. Rulo yapmadan rastgele dikdörtgen kalıba koyarak ekmeğinide . onuda tavsiye ederim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öylesi de güzel oluyordur. Denemek lazım bir gün. Teşekkürler.

      Sil
  4. ellerine sağlık canım...
    görüntü muhteşem...

    YanıtlaSil
  5. Dediğin gibi sonuç Aziz Nesin'in saptamasına geliyor. :)) Ben çok sık olarak Hacıosman - Taksim metro hattını kullanıyorum. İş saatlerinin başlangıcı ve dağılımı saatleri hariç bomboş. Ama minübüsler tıklım tıklım. Levent'te trafik her saat felç. Ama inatla millet metroya binmiyor, o eziyeti çekiyor. Tarçınlı rulolar her paylaşımın gibi nefis gözüküyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hep cumartesi pazar günleri denk geldim ve her saat inanılmaz kalabalık oluyor Mecidiyeköy. Orda bir düzenleme olsa çözülecek zaten sorun. Çünkü Söğütlüçeşme'den çok kalabalık doluşmuyor. Ama Mecidiyeköy'de inince sürekli gelen araçlardan inenlerle birlikte yığılma oluyor ve gelen 2-3 araç yetmiyor.
      Umarım çözülür bu sorun. Hergün kullananlara gerçekten üzülüyorum.
      Teşekkürler uğradığınız için.

      Sil
  6. Vallahi İstanbulda oturanlara Allah sabır versin, ben cennette İzmir'de yaşıyorum.
    Tarçınlı ruloları bence yapıyorum, ama dediğiniz gibi önce büyük rulo yapıp sonra kesiyorum,sizinkilerde ne güzel pofito olmuşlar,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir'in methini duyuyorum hep, hiç gitmedim ama birgün mutlaka gezmek istiyorum.
      Teşekkürler.

      Sil
  7. hayirli sabahalar birtanem
    istanbul cok güzel bir sehir lakin trafigi ve kalabaligi beni boguyor
    yasamak isteyecegim son sehir diyebilirim Allah sabir versin sizlere o trafikte
    rulolarin güzel görünüyor ellerine saglik
    maya ve tarcinin kombinini severim
    muhabbetle bebegim

    YanıtlaSil
  8. Istanbul gezilecek şehir ama yaşanacak yer değil bence. Alışan da vazgeçemiyor o da bir başka konu. Tarçınlı ruloların mükemmel görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Pembe Kekikciğim. Teşekkürler uğradığın için.
      Sevgiler.

      Sil
  9. İstanbul kaosuyla da olsa benim için yeri tartışılmaz şehirlerin sultanı bence..
    rulolar harika olmuş.. ellerine sağlık.. ayrıca aşağıdaki postta mobilya boyamışsın bayıldım bende yatak odamdan ıkıldım kahverengi boğuyor beni yalnız kapakları maun gibi parlak bişey boya tutarmı tutmaz gibi yüzey camı andırıyor biraz..
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. İstanbul'un yeri değişmez :) Teşekkür ederim uğradığınız için.
    Dolaplar konusunda da, benim komidinim, resmini görmüşsünüzdür, parlak, cilalı gibi bir yüzeyi vardı. Boyarken hiç zorlanmadım. Direkt yağlı olan son kat boyasıyla boyadım. 2-3 kat yetti ona -ki bir kısmı siyahtı onun. Birkaç gün güzelce kuruması gerekiyor. Ben bu mevsimde başladım ama son kat boyası kokulu bir boya olduğu için havaların sıcak olduğu, evi kolayca havalandırabileceğiniz bir dönemde yapmanızı tavsiye ederim. Kokusu hala çıkmadı diyebilirim. Bu boyayla camlar kapalıyken çalışmanızı öneririm ayrıca, çünkü koyu kıvamlı olduğu için havayla birlikte çabuk kurumaya başlayacak ve boyarken zorlayacaktır. Arada 10-15 dklık temiz havaya çıkarak boyayın bence. Bizde sorun olmadı ama rahatsız edebilir nefes yollarınızı.
    Boyalarımda şimdilik bir sorun yok. Son kat boyasından sürdüğümüz için hepsine en son tırnaklarımla vursam bile kazınma, soyulma olmuyor. Yalnız kapakların dolapla birleşme kısımlarını iyice kurutmadan kapattığım için yapışma sonucu soyulma oldu kapakları açarken. Görünmediği için henüz tamir etmedim :)
    Şuan sorunsuz, güzel gidiyor. Hava değişimiyle, evin sıcaklığıyla bir bozulma olur mu bilmiyorum tabi. Altta zımpara veya astar olmadığı için soyulur demişlerdi. Hiç bişey olmadı şimdilik. Bir problem olmayacağını düşünüyorum açıkçası. Olursada ileriki zamanlarda mutlaka yazıma ek yapacağım onları da. Ama mobilyalarınız eskiyse ve birkaç yıl içinde değiştiririz nasıl olsa ama çok da sıkıldım diyorsanız gözünüzü kırpmadan başlayın diyebilirim şimdilik.

    YanıtlaSil
  11. Tarçınlı rulolara nefis görünüyor
    Elerine sağlık
    biz istanbula bir adım ötede olup İstanbulun keyfini süren gruptanız (Bursalılar)
    Allah size kolaylık versin diyebilirim ancak
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, keyfini sürmek güzel tabi :)
      Teşekkürler Nilaycığım.

      Sil
  12. senınkı de gayet basarılı olmus bence ellerıne sağlık sevgıler...

    YanıtlaSil
  13. Allah yardımcınız olsun,burası küçük yer ulaşım çok kolay..
    Gittiğim bir çok yer yürüme mesafesinde..:))
    Umarım bir çözüm getirirlwr..
    Misss gibi tarçın kokulu ruloların nefiss görünüyorlar canım..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah sağol. Küçük yerleri bilirim, yaşaması pek keyiflidir öyle yerlerde. Her yer ayağının altında. Hastanelerde upuzun kuyruklar yok, otobüs, minibüste sıkış tıkış gitme derdi yok. Pek severim. Ama İstanbul işte, uzak kalınmıyor :)
      Teşekkür ederim.

      Sil
  14. Deniz'ciğim, yarın akşam arkadaşlarım gelecek ve film izleyeceğiz. Bu günden, senin muzlu bisküvili pastanı yaptım. Harika oldu. Çok teşekkür ederim canım. Sayende arkadaşlarıma güzel bir pasta ikram edebileceğim. Böylece de mutfak konusundaki kötü şöhretim biraz düzelir belki:))
    Eşim çok beğendi.
    Hem ptatik hem de çok lezzetli oldu canm. Tekrar çok teşekkür ederim.
    Sevgiler canm ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim denemene ve beğenmenize.
      O halde size iyi seyirler şimdiden :))

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma