8 Mayıs 2017 Pazartesi

Etli Quesadilla

Merhaba!
Geçtiğimiz hafta misafirlerimiz vardı. Bolca gezdik, eğlendik. Bu hafta öyle yoğun geçti ki zamanı farketmedik bile. Önümüzdeki Çarşamba da küçük bir Karadeniz turumuz olacak. Kanyonlar turu desek daha iyi olur aslında. Araya köyü ve Ankara ziyaretini de sıkıştırarak, bol yürümeli, gezmeli, görmeli, eğlenceli bir gezi planladık. İple çekiyorum Çarşamba sabahını :)
Her ne kadar, ayın neredeyse üçte birini geçmiş olsak da blogda Mayıs ayını bir quesadilla tarifi ile açmak istedim. Demem o ki; gezi fotoğraflarından önce bir tarif versem iyi olur.
Quesadilla, benim çok sevdiğim, hem dışarıda hem evde yemekten keyif aldığım yiyeceklerden biri.
Bugün Etli Quesadilla'yı nasıl yaptığımı paylaşacağım. Daha önce bir quesadilla tarifim daha olmuştu. Ona da buradan ulaşabilirsiniz.
Etli Quesadilla
Malzemeler (4 porsiyon)
200 gr küçük doğranmış dana eti
2 adet sivri biber (biri acı olsa güzel olur ;)
1 büyük domates
2 diş sarımsak
Tuz, karabiber

1 kutu haşlanmış kırmızı fasulye (meksika fasulyesi)
200 gr rendelenmiş kaşar peyniri
1 kutu konserve mısır (ben koymadım)

4 adet lavaş (ben kepekli lavaş kullandım)

Yapılışı
  • Bir tavada etinizi kavurun. Suyunu salarken biberi ilave edin ve 2-3 dk birlikte kavurun.
  • Doğranmış domatesi ve doğranmış sarımsakları ilave edip karıştırın. Kapağını kapatın ve etler pişene dek orta ateşte pişirin. Ocaktan alıp soğuması için bir kenarda bekletin.
  • Fasulye ve mısırların sularını süzün ayrı tabaklara alın. Lavaşınızı serin, lavaşın yarısına önce etli karışımdan, sonra fasulye ve mısırdan, son olarak da kaşar peynirinden yerleştirip boş kısmı üzerine kapatın. Tüm lavaşlarınızı hazırlayıp kenara kaldırın.
  • Yapışmaz tavanızı orta ateşte ısıtın. Hazırladığınız iki lavaşın iki tarafını da kızartın. Servis tabaklarına alıp, yanında soslar ve garnitür ile servis edin. Ben yanında sos olarak, doğranmış domates ve  tatlı kaşığı salçayı kavurdum, bol maydanoz ve baharatlar ile karıştırıp kullandım.
Avokado sos, salsa sos ve ekşi krema ile servis edildiğinde nefis oluyor :)

Afiyet olsun!
Görüşmek üzere.

1 yorum:

  1. Dayanılacak bir şey değile tavada falan pişiremiyorum mutlakal bu.Tek endişem ben dana etini böyle tavada falan pişiremiyorum mutlaka sert kalıyor. Görüntüler nefis bir de kendimi şu an yiyor gibi hissettim mutlak kalorinin bir kısmı bu anda geldi bana.:)))) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma