13 Mayıs 2017 Cumartesi

Sütlü Mantar Çorbası

Tekrar merhaba!
Gezideyim şu anda ve büyük olasılıkla, Karadeniz'in gelmek bilmeyen sıcak havaları yüzünden biraz ıslanarak, çokça üşüyerek, kanyonların, yüksek dağların, yeşilin ve temiz havanın keyfini çıkarıyorum, bolca Instagram paylaşımı yapıyorum. Ben gezerken buralar boş kalmasın, sizler de çorbasız kalmayın^^ :))) diye önceden hazırladım bu yazıyı.
Güzel bir çorba tarifi ile geldim. Evde bolca kestane mantarımızın olduğu bir gün çorba arayışına girdim ve bu tarifi buldum. Pelin Chef'in daha önce başka tariflerini de denemiştim ve bu çorba da tam aradığım özellikteydi. Gerçekten lezzetli ve içimi keyifli bir çorba oldu.
Söylemeden geçemeyeceğim, bir gün başka bir blogdaki mantarlı bir yemeğe yapılan bir yorum dikkatimi çekmişti, mantar pişmedi, hiç yumuşamadı, daha çok mu pişirmeliydim diye. Şimdi çorba tarifini okurken de "bilmeyenler" dikkate alsın istiyorum. Mantar, diğer sebzeler, veya etler gibi pişince yumuşayan, mayışan, ağızda dağılan bir şey değildir. Ne kadar pişse de hafif bir hırt yapısı kalır ve dişe dokunur. O sebeple çorbasını yapmaya niyetlendiyseniz ve tanelerden hoşlanmıyorsanız, çorbanın tamamını blenderdan geçirmenizi tavsiye ederim.
Sütlü Mantar Çorbası
Malzemeler
300 gr kestane mantarı veya beyaz kültür mantarı
1 orta boy soğan
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağı
3 su brd. sıcak su
2 su brd. süt
Tuz, karabiber

Yapılışı
  • Mantarları temizleyin, iki üç tanesini ayırıp kalanını minik minik doğrayın.
  • Soğanları yemeklik doğrayıp tencereye alın. 1 yemek kaşığı dolusu tereyağında kavurun. 
  • Mantarları ilave edin. Suyunu salıp çekene kadar pişirin. 
  • 1 yemek kaşığı daha tereyağ ilave edin, eriyince unu katın ve tahta kaşıkla iyice karştırarak kavurun. 
  • Unun kokusu çıkınca sütü ekleyin ve çırpıcı ile iyice karıştırın. Suyu, tuz ve karabiberi ekleyip karıştırarak kaynatın. Gerekirse, çorbanın kıvamı için azıcık daha sıcak su ilave edebilirsiniz. Biraz daha kaynatıp ocağın altını kapatabilirsiniz.
  • Blenderı birkaç kez kısa çalıştırarak tanelerin bir kısmını çekin. Tane sevmiyorsanız, tamamını çekebilirsiniz. 
  • Ayırdığınız mantarları çok az tereyağında, hafif tuz ve karabiber ilavesi ile kızartın ve çorbayı servis ederken üzerine ekleyerek kullanın.Kremsi çorbanın arasında bu baharatlı  mantarlar çok nefis bir etki yaratıyor.
Afiyet olsun.
Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma