19 Mayıs 2015 Salı

Sokak Yemekleri: Kore Sokak Stili Patatesli Hot Dog

O'nu anmaktan mutluluk duyduğum, harika ve ileri görüşlü bir Dünya lideri olan Mustafa Kemal Atatürk'ün, bizlere bıraktığı bu güzel bayramımızı kutlar, daima genç ruhlu, dinamik, ileri görüşlü ve Cumhuriyet'e sahip çıkan insanlar olmamızı, birlikte daha nicelerini kutlamamızı dilerim.
Bugün gençlerin, çocukların seveceği bir atıştırmalık paylaşasım var. Geçtiğimiz Cumartesi günü canım yine kızartma çekerken, epeydir deneme listemde bekleyen, fikri çok hoşuma giden bir tarifi deneyeyim dedim. İlk kez bir şov programında görmüştüm sanırım. Kore'de ünlü olan bir sokak yiyeceği. Patates kızartmalı Hot Dog! Fikri muhteşem değil mi? İki güzel lezzet tek çubukta toplanıyor :) Tamam patatesleri yerleştirmek azıcık zorluyor ama değiyor bence. Gerçi benim patatesler az oldu biraz, komik duruyor ama, asıl benim ilk gördüğüm fotoğrafı görseniz, çok iştah kabartıcı. Çok öyle sosis fanı değilimdir, kırk yılda bir ya misafir gelince kahvaltıya çeşit olsun diye, ya da börek yapmak için alırız eve. E paketin çoğu da kalır, ben de dondurucuya atarım. Bunlar da börek için aldığım sosislerden kalanlar. Ben tek olduğum için az yaptım. Siz istediğiniz şekilde artırabilirsiniz.
Ayrıca bu tarifle, uzun zamandır üzerinde düşündüğüm ve araştırma yaptığım, yeni bir etiket açıyorum. Sokak yemekleri. Zaman zaman Dünya sokaklarından çeşitli yiyecekleri yapmaya çalışacağım. Meraklılarına duyurulur.

Kore Sokak Stili Patatesli Hot Dog
Malzemeler (Cup ölçüsü yerine su brd. kullanabilirsiniz)
Sosis
1/2 cup un
1/3 cup mısır unu
1 yumurta (ben kullanmayı unuttum)
1 tatlı kaşığı tozşeker
Tuz
Su
1 küçük boy patates
Tahta çöp şiş

Yapılışı

  • Patatesi soyun, küçük kareler veya 2 cm uzunlukta ince çubuklar halinde dilimleyin. Azıcık tuz katın ve kızgın yağda kızartın. Renkleri çok kızarmasın. Kızaran patatesleri bir tabağa alın.
  • Bir kapta unları, tuzu, şekeri, yumurtayı ve 1/2 su brd. suyu karıştırın. Karışım koyu ama akışkan olmalı. Çok sıvıysa un eklemesi, çok katıysa su eklemesi yapıp karıştırın. Karışımı uzun bir su bardağına aktarın. 
  • Çöp şişleri sosislere geçirin. Sosisin tamamına gelecek şekilde batırın ki karışımdan çıkarırken veya kızarttıktan sonra çöp çıkmasın. 
  • Büyük boy cezvede sıvıyağı kızmaya bırakın. Sosisleri hamur karışımına batırıp çıkarın ve kızgın yağda kızartın. Kızaran sosisi kenara alın. Tüm sosisleri birer kere bu şekilde kızarttıktan sonra her birini tekrar hamura batırın, üzerlerine hızlıca patates yerleştirin -ki kolay değil pek :D tekrar kızgın yağda kızartın (benimkiler biraz beyaz kaldı, siz biraz daha kızartın). Kızaran hot dogınızı peçete serili bir tabağa alın. Yanında bol çeşitli sosla servis yapın ;)
NOT:İsterseniz ikinci kez hamura batırmadan, ilk seferde de patatesleri ekleyebilirsiniz. Ben daha kalın bir hamur istediğim için iki kere yaptım. Ama iki kere yapmanızı tavsiye ederim, tek sefer hamurunuz çok koyu değilse ince kalıyor.

Afiyet olsun.
Görüşmek üzere.

20 yorum:

  1. Yapması zor gibi geldi ,çokta güzel görünüyor bir kereliğine mutfağı alt üst. Etmeye değermi deneyip görelim.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorlayan tek kısmı patatesleri yerleştirmek. Hamuru biraz koyu hazırlarsanız akmadan önce patatesleri yerleştirmek kolay olacaktır.

      Sil
  2. çok düşündüm bir şekilde yapacağım...
    koreliler yapmışsa bende yaparım...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Onlar yapıyorsa biz neden yapamayalım 😊😬

      Sil
  3. Denizcim çok güzel görünüyorlar tombik tombik:) Patates kısmı evet biraz sanki zor gibi ama olsun denenebilitesi var:) Tabi patatessiz de olsa olur kanımca, ne olacak ki dimi ama:) Ayy yiğite göstersem hemen yapalım der, bayılır böyle atıştırmalıklara ama evde sosis yok. Bir türk markası gelmişti buraya, sosisleri şahaneydi ama ne zamandır gelmedi. Buranın yerel sosisleri de bırk bırk oluyor hiç sevmiyorum. Markete gidersem o türk sosisine bir bakayım. Ahh memleketimin güzel sosisleri yaa, ben çok severim kızartmasını da salçalısını da.
    Afiyet olsun. Enginarı yaptım bu arada güzel oldu:) Yazsam mı acaba bloga diye düşünüyorum ama fotoğraflar harika olmadı:( O sıra telaştan güzel çekemedim valla. Bir de maydanozum yoktu ama lezzeti her şeye rağmen güzeldi:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tombik oldular :D Sevimlilikleri kızartma olmaları gerçeğini azıcık da olsa kamufle ediyor :))
      Enginar merak ediyorum. Bu ara birçok kişide gördüm. En sonunda ben de deneyeceğim sanırım. Ama nasıl yeniyor onu çözmek lazım önce. Yıllar önce avokado denememizdeki gibi hazırlıksız yakalanmamam lazım :D
      Sevgiler.

      Sil
    2. Bende tabağı önüme alınca hoppaalaa dedim nasıl yicez bunu yaa. Ama önceden bir kez tecrübe etmişliğim vardı. Zor değil merak etme. İyi piştiği için ki ben epey uzun pişirdim, yapraklarını daha elini atmanla alıyorsun zaten, sonra sosu da olduğundan banıp yiyorsun. Bence en eğlenceli kısmı yaprağını kaşık gibi kullanıp kıymalarından da alıvermek. Ama yine de bana eziyet geliyor doğrusu bu yeme şekli. Çanak olarak doğrudan yaptığında ağzında daha dolu dolu bir tat kalıyor. Kocaman bir enginarı yedim ama sanki bir şey yememiş gibi hissettim çünkü ben böyle, yemeğiyle oynayan çocuklar gibi:) Ayrıca kesinlikle misafir yemeği değilmiş onu anladım. Her yanına bulaşıyor:)
      Yap sen yap, eminim harika olacak..

      Sil
  4. birazpatates kısmı zor bir tarif gibi ama denenmeye değer.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet patatesleri yerleştirmek zorluyor. Aslında hemen batıyorlar hamura ama hamur çok akışkan olursa akıp gidiyorlar. hızlı olmak ve hamuru biraz koyu hazırlamak gerekiyor :)

      Sil
  5. nefıs gorunuyor bayıldımmmmm ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
  6. ayy nefis bu tarif senin tariflerini çok seviyorum ve yeni bölüm hayırlı olsun merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Aylin :) Umarım sık sık yazarım o bölüme.

      Sil
  7. ne kadar hoş ve değişik tariflerin var,eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Havva. Beğenmene sevindim.

      Sil
  8. çok merak ettim. gerçi ben senin tüm tariflerine bayılıyorum da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç tane yemeye güzel oluyor. Tabi ayaküstü sokakta çok daha keyiflidir yemesi. Evde pc başında bakınırken e güzel oluyor ama :D denendi :D

      Sil
  9. Eline sağlık güzel görünüyor :) bide dizilerde görüp canım çekmişti 😋 tadı güzel oluyorsa bende denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Tadı güzel oluyor, sosis seviyorsanız beğenirsiniz.

      Sil
  10. sokak yemekleri14/9/15 12:27

    Temizmiş, sağlıklıymış umursamam. Ben lezzetine bakarım diyorsanız, http://www.sokakyemekleri.com adresimize bekliyoruz… siz de bizdensiniz.

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma