26 Kasım 2014 Çarşamba

Limonlu Fırın Mezgit

Balık yemeyi çok seven biriyim daha önce de bahsetmiştim. Balık krizlerim olur. Nasıl çikolata için kıvranan, yemeyince rahat edemeyenler varsa benim için de balık öyledir. Öylelerden biridir diyeyim :P Ama genelde pek vaktim olmadığından, balık çeşitlerinin hangisi nasıl yenir pek bilmediğimden ya da daha çok ablamda piştiğinden, genelde kızartma veya ızgara olur yediklerim. O yüzden pek burada paylaşmam. Buğulama sevmem, suyu iyice gittiyse belki.. Domates karışınca işin içine, yakıştıramıyorum balıkla ve deniz ürünleriyle. İşte şu sıralar, yakındaki pazardan balık almayı akıl etmeye başladıktan beridir daha bol yiyebiliyorum. Böylece çeşitleri de daha çok denemiş oluyorum. Geçenlerde evde yemek olmayınca, ablam da evde yemeyeceğini söyleyince, balıkçıdan azıcık kendim için aldım. Değişik bir şey olsun bu sefer deyip limon kabukları ekleyerek pişirmek istedim. Daha önce portakal kabukları ile pişmiş tarifler görmüştüm. Hayatımda böyle lezzetli balık yediğimi hatırlamıyorum. Tabi bunda kullandığım deniz tuzunun da etkisi büyük. Çekinmiştim önce limonlu kekteki aromayı düşündüğümde. Ama aroması öyle yaygın olmadı. Hafif limon kokusu ve tadıyla çok nefis bir balık yemeği oldu.
Balıklarımı hazır fırına atmışken hemen beşamelli brokoli ve karnabaharımı da hazırlayıp attım onunla birlikte.
Limonlu Fırın Mezgit
Malzemeler
1 kg mezgit
1 küçük boy soğan
1 limonun rendelenmiş kabuğu
1 ince halka şeklinde doğranmış limon
Deniz tuzu
Alüminyum folyo

Yapılışı
  • Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısınmaya bırakın.
  • Balıkları temizleyip kafalarını kesin. İyice yıkayıp süzgece alın.
  • Yeterli büyüklükte 2 parça alüminyum folyo kesin, aynı büyüklükte yağlı kağıt da kesip alüminyum folyoların üzerine serin  (ben kullanmadım evde bittiği için). birkaç damla sıvıyağ döküp yağlı kağıdı yağlayın :)) Ve balıkları folyolara paylaştırarak ters-düz şekilde ortaya dizin. Üzerlerine deniz tuzu serpin.
  • Limon kabuklarını da serpiştirin. Soğanı soyup ince ince halka şeklinde doğrayın. Limonu da aynı şekilde doğrayıp soğanlarla birlikte balıkların üzerine dizin.
  • Folyoları kapatıp fırın tepsisine yerleştirin. 10-15 dk bu şekilde pişirin.
  • Sonra fırının derecesini 250'ye alın ve folyoların kapağını açın. Balıkların suyu azalana dek, yaklaşık 6-8 dk bu şekilde pişirin. Limonlar çok fazla yanmadan fırından alın.
  • Folyodan bir spatula yardımıyla tabaklara alıp servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun, deneyin pişman olmayacaksınız :)

Sevgiler.

5 yorum:

  1. Ahh Deniz tarifin nefis baliklar nefis yemek ise kimbilir nasil nefistir..Ben sadece donmus fileto balik yapabiliyorum cunku butun balik, derili balik ve hatta butun tavuk kemikli tavuk et elleyememe gibi garip bir huya sahip oldugumdan ancak yapan olursa kafasini kilcigini cikarirsa yiyebiliyorum ve oda ancak Turkiyeyi ziyaretlerimde oluyor..ki inan suan acaip canim istedi..ellerine saglik(senin takintilarinda az degil balik konusunda ama en azindan pisirme konusunda:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahha ben de balık temizleyemiyorum aslında :)) Ablam yapıyor her seferinde sağolsun. Ama bunları balıkçı temizlemişti. Bana sadece yıkaması düştü. Balık konusunda huyluyum biraz evet :)) Sizi de anlayabiliyorum ben de pek o tür şeylerden hoşlanmıyorum. Etle fazla haşır neşir olmaktan :)

      Sil
  2. ben bir balık sever degilim maalesef.yani olmasa kırk yıl aramam o kadar.ama olursada yok demem yerim.aslında benimki dogru olmayan bir davranış.ama ne yaparsın böyle.biz evde balıkları genelde fırında ve limon ile yapıyoruz ve çok lezzetli oluyor.seninde ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limon kabukları da eklenince çok leziz oldu. Fırında pişince ben de çok seviyorum. Teşekkürler.

      Sil
  3. balık hastası olarak bunu deneyeceğim. . Seni izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma