15 Aralık 2012 Cumartesi

Kurutulmuş Biber Kavurması

Kurutulmuş biberi seven kadar sevmeyen de vardır. Kokusu sanırım bazı insanların hoşuna gitmiyor.
Biz hep sevenler olduk galiba. Gerek dolması, gerek kavurması iyi giderdi bizim evde. Annem eskiden kahvaltıya yapardı kavurmasını. Üzerine de bazen yoğurt dökerdi.
Artık annem kuruttuklarından ya gönderiyor ya da geldiklerinde getiriyor. Kavurmalık ve dolmalık olarak ayrı kurutuyor. Dolmalık için dolmalık biberleri kurutuyor. Kavurmalıklarsa diğer küçük biberler.
En çok renklerini seviyorum. Sarılar, açık yeşiller, koyu yeşiller, kırmızılar ve turuncular.. Renk renk çok hoşuma gidiyor. Bir de, onların kurutulurken pencere önlerinde nasıl bir güzellik sergilediğini hayal edebiliyorsunuzdur herhalde. Pencerelerin bir ucundan diğerine uzanan ipte dizili, renk renk biberler :)
Bu sabah kahvaltıya yaptığım biber kavurmasını sizlerle de paylaşmak istedim.



Kurutulmuş biber kavurması için öncelikle biberlerinizi ılık suyla yıkamanız ve ardından küçük bir tencerede birkaç dakika haşlamanız gerekiyor.

 Orta boy bir soğanı yemeklik doğrayıp, tencerede ısınmış olan sıvıyağda bir iki defa karıştırarak hafif kavurmanız gerekiyor. Kullanacaksanız 1 adet kurutulmuş domatesi minik minik doğrayıp ekleyebilirsiniz.

 Soğanlar pişmeye başladıktan sonra yarım yemek kaşığı kadar domates salçası ilave edip güzelce karıştırin.

 Haşlanıp süzülmüş biberleri tencereye ekleyip karıştırarak kavurmaya başlayın.

 Çok az su ve tuz ekleyip tencerenin kapağını kapatın. Birkaç dakika sonra kapağını açıp karıştırarak harlı ateşte kavurun. Suyunu hafif çekince ocaktan indirebilirsiniz.



Dilerseniz üzerine sarımsaklı yoğurt sos hazırlayabilirsiniz.

Afiyet olsun.

Görüşmek üzere.

20 yorum:

  1. Denizcim ben bayılırım özellikle kahvaltıda ceviz ve zeytinyağı ile yemeye doyamam:)))Elleri
    ne sağlık.Tabaklarım Bernardodan ama diğer firma
    lara göre çok aşırı pahalı Bernardo bende aldım ama oldukça pahalıydı:)))Mutlu pazarlar sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet Bernardo biraz pahalı oluyor.
      Sevgiler.

      Sil
  2. Gene anlatımında görsellik ön planda.Ben de kurutulmuş sebzeleri çok seviyorum. Pilavda makarna da çok güzel oluyor. Ben bile İstanbul'da bu rutubette balkonda kuruttum. Tam kurumayanlarıda fırına tepsiye diziyorum, 5 dk. da kuruyor. O biberlerin bir kısmını robotta çekiyorum pul biber oluyor. Eline sağlık çok güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet sebze meyve kurutanlar var İstanbul'da da. Biz de pek severiz kuru sebzeleri. Teşekkür ederim ziyaretiniz için.

      Sil
  3. Canım çok severim kurutulmuş biber dolmasını. Kendim daha hiç yapmadım ama yapanlarda yedim. Bizim oralarda pek bilinmez biber kurutmak. Bende kavurmasını ilk burada senden duydum. Peki çok acı olmuyormu bu biberler.
    Eğer acı değilse, görüntüsünden anladığım kadarıyla bu muhteşem bir kahvaltılık olur gerçekten. Acı yiyemediğim için acıysa biraz zor tabii:))
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar acı değiller. Kurutulurken güneşte kaldıkları için bazıları kızarıyor. Biz de pek acı yiyebilen bir aile değiliz. Acı biberleri turşu yapıyor annem. Bunlar kahvaltılık kuruttukları :)
      Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  4. resimler harika ,o kadar canlı çıkmış ki bak soğanların kokusunu duydum sanki:)Eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Teşekkür ederim ne güzel sözler.

      Sil
  5. sebze kurutanlardanım ve çok severim ama kavurmasını hiç duymamıştım deneyeceğim,ben haşladıktan sonra kızartıp yoğurt tabiki sarmısaklı öyle yeriz.Yeni bir şey öğrendim teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeniden merhaba,bu güzel tarif denendi çoook beğenildi ve teşekkür etmek için tekrar ziyarete gelindi :))Sevgilerimle...

      Sil
    2. Merhaba, çok sevindim beğenmenize :) Sevgiler.

      Sil
  6. bizim buralarda kurutulmuş sebze kültürü yok, ancak aktarlardan satın alınır. biber kavurman, görüntü olarak bizde daha çok tercih edilen turşu kavurmasına benzemiş. çok leziz görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. biz de ailecek çok severiz bu lezzeti
    bir de üzerine sarımsaklı yoğurt oldumu mmmmmmmmmmm yemede yanında yat
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. çok guzel gozukuyor =)
    banada beklerim :=)

    YanıtlaSil
  9. Ahh nasıl severim anlatamam..
    Sarımsaklı yoğurtla yedikçe yiyesim geliyor benim kuru biber..

    Bu sene kurutamadım ama annem sağolsun..
    Ellerine sağlık canım...
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar ben de kurutulmuş bibere bayılırım, nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.Bana da beklerim.Sevgilerrrrrrr

    YanıtlaSil
  11. Eftelya, kendi sebzeni kurutman ne kadar güzel. Senin dediğin gibi de yapanları görmüştüm. Ama biz soğan ve salça eklemesiyle daha lezzetli olduğunu düşünüyoruz :) Denersen beğenirsin umarım. Teşekkür ederim güzel ziyaretin için.

    Demetle, turşu kavurmasını biz de çok severiz. Bir ara da onu deneyip eklemek lazım :) Teşekkür ederim ziyaretin için.

    Şeker Tadında, teşekkür ederim. Epey sevilen bir lezzetmiş. Ne güzel :)

    Rainbow Gatherer, teşekkürler.

    Hayat Cafe Tarifleri, teşekkürler :) Ben de yemeye doyamıyorum. Annelerimiz sağolsun :)

    İlknur Şenel, merhaba. Teşekkür ederim ziyaretinize.

    YanıtlaSil
  12. resimler muhteşemm deniz,cimm..
    ellerin dert görmesinnn canımm.
    tattımm ucundan müsaden ile.
    sevgilerimi bıraktım yerine...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun :)
      Teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  13. merhaba evde baya kurutulmuş biberim vardı.nasıl değerlendiririm derken sizin tarifi gördüm.birazdan deneyeceğim.ellerinize sağlık bana da beklerim http://emekkafee.blogspot.com/ takıbımdesınız

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma