31 Ağustos 2010 Salı

Patatesli Ekmek

Merhaba.
Artık blogum yavaş yavaş yemek blogu olmaya başladı gibi. Gezmeyi tozmayı bıraktım şimdilik. Zaten pek boş vaktim kalmadığı için keçeydi, boncuktu onlarla da uğraşamıyorum. Hatta yeğenimin nerdeyse 2 ay önce oyuncak tavşanı için istediği "çiftçi giysisi" ni bile yarım bıraktım. Herşeyi tamam bi askıları dikilecek halbuki. Ama elim hiç gitmiyor. Çünkü elimde dikiyorum. Henüz bir dikiş makinem olmadığı için. Yapmayı istediğim, kafamda dikiş makinesini bekleyen çok şey var. Ama o biraz daha bekleyecek gibi.
İşte o yüzden kolayıma gelen kurabiyeydi, kekti, poğaçaydı öyle şeyleri yapıp yayınlayabiliyorum.
Bugün de geçen hafta bahsettiğim patatesli ekmekleri göstereceğim. Aslında çok basit yapması ama biraz oyalayıcı olduğu için pek sık yapmıyoruz. Annem eskiden çok yapardı. Patateslisini, kıymalısını, ıspanaklısını.. Hepimiz de severek yerdik. Yanına da buz gibi ayran :) Eh artık o olmadığı zamanlarda ya ben ya da ablam o özlemi gideriyoruz.


Hamurunu ister mayalı ister mayasız hazırlayabilirsiniz. Ben mayalı hamurla yaptım ve tarifi öyle vereceğim.

Patatesli Ekmek
Malzemeler
1+1/2 su brd. ılık su veya süt
1 tatlı kaşığı kuru maya
1/2 çay brd. sıvıyağ
1 çay kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un
Tuz
İç İçin:
2 adet orta boy patates
1 büyük soğan
1 çorba kaşığı domates veya biber salçası
Tuz, karabiber, pulbiber
2 çorba kaşığı sıvıyağ
Yapılışı: Öncelikle patatesleri küçük bir tencerede suyla pişmeye bırakın.
Hamuru hazırlamak için derin bir kaseye  ılık su/süt, sıvıyağ, tozşeker ve mayayı karıştırın.
Aldığı kadar un ve biraz tuz ekleyip iyice yoğurun. Bir bezle üzerini kapatıp mayalanmaya bırakın.
O sırada bir tavaya sıvıyağ koyup üzerine soğanı yemeklik doğrayın. Soğan pembeleşince salçayı ekleyip biraz karıştırın. Patatesleri de soyup bir çatalla ezdikten sonra tavaya alıp, tuzunu, karabiberini, pulbiberini katıp karıştırın.
Mayalanıp kabaran hamurdan parçalar koparıp oklava ile unlu ve düz bir zeminde açın. Üzerine patatesli içten yayıp teflon tavada yağ koymadan iki tarafı da kızarana kadar pişirin. Dilerseniz en son üzerine margarin veya tereyağı sürüp tavadan öyle alabilirsiniz.

Afiyet olsun.


4 yorum:

  1. Patates kelamını görür görmez geldim:)
    Çok leziz görünüyor..
    Afiyet,bereket,şifa olsun
    Muhabbetle

    YanıtlaSil
  2. bencede cok leziz gorunuyorlar...

    YanıtlaSil
  3. harikadır bunun tadı...eline sağlık

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma