2 Nisan 2010 Cuma

Armutlu ve Ahududulu Kek

Şöööyle güzel, çekici, hafif, tatlı bişeyler yemek istedi canım. Markette de -iş-ev güzergahında market bolluğu olunca girmeden edemiyorum :)) dondurulmuş ahududu görünce "aha" dedim. Gerçekten de dedim yani.  Aklımda yanıp sönen lambaya uyup hemen kaptım bir kutu. Sonraa yan reyondan geçerken bir de Dr. Oetker'in Dört Mevsim adlı kek karışımını gördüm. Ondan da kaptım. Oldu bitti işte. Geriye kalan yağmura yakalanmadan eve varabilmekti :))

Armutlu ve Ahududulu Kek
Malzemeler:
1 paket Dr. Oetker Dört Mevsim kek karışımı
75 gr margarin
Yarım çay brd. süt
3 yumurta
Kreması İçin: 
2 çay brd. süt
1 paket dolgu kreması (veya krem şanti)
Üstü İçin:
1 çay brd. dondurulmuş veya taze ahududu
1 adet armut
Yapılışı:  Öncelikle fırını 180 dereceye ayarlayıp ısınmaya bırakın. Derin bir kapta yumurtaları çırpın. Üzerine Eritilip soğutulmuş margarini ve sütü ekleyin, biraz da beraber çırpın. Kek karışımı paketinden çıkan çikolata parçacıklarını ve unu da ilave edip karıştırın. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş bir kalıba (çok büyük olmamak kaydıyla) döküp üzerine ahududu ve yarım armutun dilimlerini yerleştirin. Çok fazla batırmayın ama hamura. Fırına verip pişirin (üzeri kızarıp, kürdan testinden temiz çıktığında pişmiştir :) Fırından çıkan kek bir kenarda soğurken siz de kremasını kazırlayın. Dolgu kremasını veya krem şantiyi sütle çırpın. Soğuyan keki bir ip veya bıçakla ikiye kestikten sonra alt parçaya kremanın tamamını yayın. Üzerine kalan yarım armutu küçük dilimler halinde kesip yerleştirin. Diğer kek parçasını da dikkatle üstüne koyun. Üzerine biraz pudra şekeri serperek tamamlayabilirsiniz.
Afiyet olsun.

Yağmur mu? Bu seferlik yakalanmadım.
İyi bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle..

2 yorum:

  1. deniz hanım ellerine saglık
    başarılarının devamını diliyorum
    kek bakanı müsteşarı enişten yüksel...

    YanıtlaSil
  2. :) teşekkür ederim Yüksel abi.
    çok sevindim yorumuna.

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma