14 Mart 2010 Pazar

Mini Mini Zeytinli Pizzalar

Seviyorum. Yemeyi de yapmayı da. Bol peynirli ve soslu olduktan sonra her türlüsünü seviyorum bu meretin. Bu sefer yeşil ve siyah zeytinli olarak yaptım. Soğanı eksik etmedim. Taban sosunu ve peynirini bol kullandım. Yemeye de doyamadım : ))
Malzemeler
Hamur için
1 su brd. ılık su
1/2 su brd. sıvıyağ
1 tatlı kaşığı kuru maya
Tuz, 1 tatlı kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un
Üstü için:
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı kekik
Karabiber
2-3 çorba kaşığı su
Orta boy bir soğan
Yeşil zeytin (çekirdekleri çıkarılmış ve doğranmış)
Siyah zeytin (çekirdekleri çıkarılmış ve doğranmış)
Beyaz peynir
Kaşar peyniri
Yapılışı: Ilık su, maya, sıvıyağ ve tozşekeri bir kasede karıştırın. Unu ve tuzu bir yoğurma kabına alın ve mayalı su karışımını ekleyip yoğurmaya başlayın. Biraz ele yapışan, çok katı olmayan bir hamur elde edin. 1 saat oda sıcaklığında dinlendirin.
Sos için salça, kekik, karabiber ve suyu karıştırın. Tuz ekleyin. Hamurdan aldığınız küçük parçaları ellerinizi unlayıp yuvarlayın. Elinizde ince bir şekilde açarak tepsiye dizin. Hamur bittikten sonra üstlerine salçalı sostan sürün. Halka şeklinde doğranmış soğanları ve zeytinleri dizin. Üstlerine ezilmiş beyaz peynir serpin. En üst kısma da kaşar parçaları veya rendesi serpip 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin.
Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. eline sağlık. ben de çok beğendim bu minik pizzaları ama hamurunun tarifi nerde? öptüm. öznur

    YanıtlaSil
  2. aaa unutmuşum tarifi vermeyi :)
    ekleyim hemen.

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık. Nefis gözüküyor.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel ve lezzetli gözüküolar, bir fincan çay olucak yanında birde off süper......

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma