28 Aralık 2016 Çarşamba

Cabada Etli Güveç

Caba/ toprak kap/ güveç kabı, ne derseniz, içinde pişen her şeyin lezzeti on kat daha artıyor. Bizim memlekette her mahallede odun fırınları olduğundan daha önce bahsetmiştim. O fırınlarda pişen ekmeklerin, yemeklerin, kompostoların, etlerin, her türlü şeyin tadı hala damağımda olsa da çok özledim. Köye her gittiğimizde fırını bir kez dahi olsun yaktırır, yemekler pişirtiriz. Gidemediğimizde de nadir de olsa yine cabamızı doldurur ocakta kısık ateşte pişiririz. Odun ateşinin kokusu eksik kalsa da, toprak kabın verdiği lezzet yine başkadır. Ben kendim hiç denememiştim daha önce. Evlendikten sonra kısmet oldu cabamı kullanmak. Lezzetine vardık ya şimdi her şeyi cabaya atmayı düşünmeye başladık :)
Fotoğraflarım alelade çekilmiş olsa da yayınlamak istedim bu yemeği. Toprak kabınız varsa belki denersiniz. Hatta yoksa da edinmeyi düşünürsünüz belki. İnanın pişman olmayacaksınız ;)

Cabada Etli Güveç
Malzemeler (6 kişilik)
1 kg kemiksiz dana eti
1 adet büyük boy veya 2 adet küçük boy patlıcan
1 adet büyük boy patates
1 adet büyük boy havuç
1 adet büyük sulu domates
2-3 adet sivri biber
10-12 adet arpacık soğan veya 3 küçük soğan, 4'e kesilmiş
1 baş sarımsak
3 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz, karabiber, kimyon
1 su brd. su


Yapılışı
  • Öncelikle arpacık soğanları soyun. Cabanın dibine bütün olarak yerleştirin.
  • Etinizi yumurta büyüklüğünde parçalara kesin. Soğanların üstüne yerleştirin.
  • Patatesi ve havucu soyun, orta büyüklükte doğrayıp etin üzerine yerleştirin. 
  • Biberleri doğrayıp malzemelerin üzerine dağıtın. Sarımsak dişlerini soyup bütün olarak aralara sıkıştırın.
  • Patlıcanı alaca doyun ve orta kalınlıkta doğrayıp en üste yerleştirin.
  • Son olarak domatesi soyun ve yemeklik doğrayıp en üste yerleştirin.
  • Tuz, karabiber ve kimyonu ekleyip sıvıyağı üzerlerinden dökün. En son suyunu dökün ve ocağa alın.
  • Kaynayana dek yüksek ateşte, kaynadıktan sonra en kısık ateşte 1 saat kapağı kapalı olarak pişirin.
  • Süre sonunda etleri kontrol edin. Ocağın altını orta ateşte açıp etler iyice pişene dek pişirin.
  • Tüm pişirme işlemi boyunca 15-20 dk'da bir kontrol edin ki soğanlar yanmasın.
Afiyet olsun!


Görüşmek üzere.

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık, ben caba deyince ne olduğunu anlamadım :) güveç deriz biz.. evde hiç denememiştim, ocakta kaynayana kadar pişirip fırında pişirmeye devam etsek, bizim fırınlarda pişer mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa çok geç cevap verdiğim özür :*
      Bazen telefondan onaylıyorum yorumları ama cevap yazamıyorum o an.
      Fırında da pişirebilirsiniz tabi. Ben de bazen öyle yapıyorum. Pişmeye yakın ocaktan alıp fırına koyuyorum.
      Teşekkür ederim uğradığınız için. Kusura bakmayın cevapsız bıraktığım için ♥

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma