11 Mart 2013 Pazartesi

Bahara Merhaba, Haftaya Çiçekli Başlangıç / Elmalı Fındıklı Tart

Tüm ağaçlar çiçeklerine bürünmüşken, sokaklar mis gibi çiçek kokarken, hele de güneş ısıtmaya
başlamışken, kurumuş dalların mis kokulu çiçeklerine bürünüvermesi gibi, bizler de sanki uzun bir uykudan uyanıyormuşçasına canlanıyoruz, yenileniyoruz, hareketleniyoruz.. Planlar yapmaya başlıyor, kendimizi daha enerjik hissediyoruz.
Benim en sevdiğim mevsim bu. Ilık rüzgarlarıyla, yağmurlarıyla, nefesimi kesen toprak kokusuyla, en güzel, en değerli parfümlü çiçekleriyle, ilkbahar.. Pek hoş geldi bu sene de.
İşte bu mevsimde blogları gezmek de ayrı keyifli değil mi sizce de? :) Heryerde aydınlık, birbirinden güzel çiçeklerle bezenmiş fotoğraflar göreceğiz. Sık sık gezi yazıları okuyacağız, pikniklere şahit olacağız. Yani ilkbahar bloglarımıza da hoşgeldi :)
Kendimi mutfağa kapatmak için haftasonunu dört gözle beklemiştim geçen hafta. Yeni otlar tanıdığım, midemi şenlendirdiğim, ilkbaharı hissettiğim, belki birazcık da yorulduğum güzel bir haftasonum oldu. Aşağıdaki tartı da keyifle yaptım. Bol fındıklı, elmalı..





Fındıklı, Elmalı Tart
Malzemeler
Hamuru İçin
2 cup un
2 yemek kaşığı yumuşak tereyağı (ben kase margarin kullandım)
1 cup pudra şekeri
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 yemek kaşığı yoğurt

İç Harç İçin
3 adet iri elma
2 yemek kaşığı tozşeker
1 su brd. bütün fındık
1/2 çay kaşığı tarçın
Çay kaşığının ucuyla yenibahar

Yapılışı
  • Bir tavada fındıklarınızı güzelce kavurun. Varsa kabuklarını soyup iri olacak şekilde dövün. Elmalarınızı soyun ve rendenin büyük tarafıyla rendeleyin. Bir tavaya alıp üzerine şekeri serpin. Suyunu salana dek kısık ateşte biraz pişirin. Tarçını ve yenibaharı ekleyip ocağın altını açın ve suyunu biraz çekene kadar pişirin. Ocaktan alıp dövülmüş fındığı ekleyin ve karıştırın. Soğuması için bir kenarda bekletin.
  • Bu sırada hamur için unu geniş bir kaba eleyin, pudra şekerini ve kabartma tozunu da eleyerek ekleyin. Karıştırın. Yoğurdu ve margarini de ekleyip yoğurmaya başlayın.
  • İlk başta hamur hiç birleşmeyecekmiş gibi gelecek. Ama yoğurdukça yumuşayacak ve birleşecek.
  • Hamuru aşağıdaki ilk fotoğraftaki gibi ikiye ayırın. Biri diğerinden az daha büyük olacak.
  • Kelepçeli kalıbın altını (veya tart kalıbınızın) çok az tereyağı ile yağlayın ve büyük olan hamuru merdane ile açtıktan sonra kalıba yerleştirin.
  • Üzerine çatalla delikler açıp 180 derecedeki fırında hafif pembeleşene dek pişirin.
  • Taban kısım soğuduktan sonra üzerine soğumuş olan elmalı harcınızı serin ve üzerini düzleyin.
  • Kalan küçük hamuru da merdane ile açın ve çiçek şekilli kurabiye kalıbıyla çiçekler kesip elmalı harcın üzerine yerleştirin.
  • 180 derecede ısınmış fırında üzeri pembeleşene dek pişirin.
  • Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.





Afiyet olsun.

27 yorum:

  1. Deniz'ciğim, bu nasıl bir şeydir böyle...
    Muhteşem görünüyor, çok şık.
    Ayrıca tadı da eminim muhteşemdir. Elmalı herşeyi çok seviyorum. Hele ki şu sıralar, yeme içme faaliyetlerimde sınır tanımazken...
    Durmaksızın yiyorum şu aralar:)
    Ellerine sağlık. Bu gerçekten bir sanat eseri olmuş canım...

    YanıtlaSil
  2. CANIM BAYILDIM BAYILDIM
    SUNUM GÜZEL GÖRÜNTÜ GÜZEL HER ŞEY ÇOK GÜZEL
    ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım.nefis gürünüyor.hem de çok şık olmuş.

    YanıtlaSil
  4. bu tart benım için harıka bır lezzet olmus hepsını yıyebılırım ellerıne sağlık canım cok nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil
  5. Çok şık tam bir bahar tartı olmuş,lezzetinin güzelliğini düşünemiyorum..Fındık ve elma ikilisi süperdir eminim..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Ahh bugün hava nasıl güzel nasıl güzeldi,içeri girmek istemedim..Ilık ılık rüzgarlı ve tertemiz:)
    Yaşasın bahar geldi:)
    Canım ben bayıkdım ve bittim bu tarta:)
    Nasıl bi güzellik böyle..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Immmm...Çok şirinnn....Mutfağına bahar gelmiş.Ne güzel.

    YanıtlaSil
  8. Deniz'cim tartımı almöaya geldim tabak hazırlanmış yanında bir fincen çayda varsa süper olur:)))Ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. cicek bahcesi gibi görünüyor
    resimler sahane
    asamali resimlemen ise daha bir zenginlik katmis ablam
    dikkate al bunu
    sevgilerimi gönderiyor dualarina talib oldugumu bilmeni istiyorum

    YanıtlaSil
  10. elınıze sağlık yumurta yokmu hamurunda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hayır yumurta kullanmadım. İçinde yoğurt olduğu için gayet güzel bir hamuru oldu.

      Sil
  11. Çok güzel olmuş.Çiçek şekilleriyle turtanın üzerini kaplamak çok güzel fikir.Çok sevdim.Elinize sağlık...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çiçekli turta çok güzel olmuş. Bahar gibi. Ellerine sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. deniz'cim cokk cokk guzel olmus tart...fotograflarin, sunumun cok guzel tam cicek bahcesi canim ellerine saglik ablam :)

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar...
    Ne hoş bir yermiş burası. Gözüm gönlüm açıldı.
    Tam olarak inceleyemedim ama bir süre burada olacağım muhakkak.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoşgeldiniz :)
      Beğenmenize sevindim. Sevgiler.

      Sil
  15. Teşekkür ederim, tüm uğrayan ve güzel sözlerini bırakan arkadaşlarım. Beğenmenize çok sevindim. Bu hafta çok yoğun olacağım için fazla vakit ayıramıyorum buraya. Herbiriniz benim için kıymetlisiniz. Sevgilerimi bırakıyorum sizlere.

    YanıtlaSil
  16. evet benimde sıcaklarla güneşle içim açılıyor bloga bile başka bakar oldum gezi yazıları yazmak istiyorum:)
    tarifin harika görünüyor ellerine sağlık:)
    fotoğraflarına bayılıyorum.

    YanıtlaSil
  17. Çok cici olmuş Deniz...Çok hoş :)
    Bahar konusunda hem fikiriz, en sevdiğim mevsim, özellikle de ılıklığıyla kalbimi fethediyor :)

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık, bayıldım, baharı çiçekleri böyle karşılamak lazım, içim açıldı iyice, böyle güzel çiçekler yapmak varken hamuru rendeleme iptal oldu:)) mutlaka yaparım, o çiçek kalıplarından bendede var, çok şık olmuş, elmalı tartı çok severim, sevgileer:))

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    Banada Beklerim Sevgiler ♥

    gulunrengii.blogspot.com

    YanıtlaSil
  20. bahar gelmiş, çiçeklenmiş her yer, tartlar bile, süper olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  21. ben bunu yarın kesin yaparım,çok kolaymış çoookta güzel gözüküyor yaa:)ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  22. Sunum baharın müjdescisi olmuş,şahane...elinize ve fikrinize sağlık.

    YanıtlaSil
  23. sunum harika olmuş
    Bu fikri sevdim
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Yumuşak oluyormu ? Benim için önemli çunku.sert olup ta zor yeniyorsa bir işe yaramiyor ben yumuşacik bir tart yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kek gibi yumuşak bir hamuru yok, ama öyle çıtır çıtır kurabiyeler gibi sert de değil. Elmalı kurabiyenin yapısı daha yakın diyebilirim.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma