23 Eylül 2012 Pazar

Erikli Tart

Bol fotoğraflı erikli tartımla karşınızdayım. Pazar gününün meyvesi..
Büyük bir özenle ve sabırla yapmış olsam da eriklerimi pek nizami dizemedim. Ama yine de hoş görünüyorlardır umarım :)
Tart hamuruna nedense bir önyargım olmuştur hep. Tutmayacak, sert olacak, güzel olmayacak gibi düşünceler beslerim ona karşı. Tariflerindeki şu "soğuk tereyağı, soğuk su" olayı sanırım beni geren. Ama biliyorum ki yapınca yapılıyor. Bu da böyle bir tarifim işte :)


Hamuru yaparken ha şimdi ha şimdi diye diye şeker katmayı unutmuşum. Ama iyiki de unutmuşum. Çünkü erikler çok tatlıydı ve ben onları bir de şekerle harmanlamıştım. Bir de hamurum şekerli olsaydı bayan bir tadla karşılaşacaktım. Eğer meyveleriniz çok şekerli olacaksa hamuru şeker katmadan hazırlamanızı tavsiye ederim. Hiç farkedilmiyor ve gayet hafif bir tatlı oluyor böylece.


 


Erikli Tart
Malzemeler
1,5 cup un
100 gr margarin
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 yumurta
2 yemek kaşığısoğuk su
5-6 adet erik

Yapılışı:
  • Unu, nişastayı ve buzdolabından çıkmış küp doğranmış margarini derin bir kaba alın.
  • Bir çatalla yağ minik parçalara ayrılana dek ezin. 
  • Karışımın ortasını hafifçe açıp yumurtayı kırın. Yumurtanın kabuğunda çok az yumurta beyazı bırakın (örgülü kısmın altına ve üstüne sürmek için).
  • Yumurtayı ve 2 yemek kaşığı soğuk suyu çatalla çırparak karışıma yedirin. 
  • Hamuru unlanmış tezgaha alın ve biraraya gelene dek 3-4 defa yoğurun. 
  • Hamurun yarısını ince bir şekilde, merdane ile açıp, margarinle yağlanmış ve unlanmış kalıba serin (ben kelepçeli kalıbımın altını kullandım).
  • Hamurun kalanını 3 eşit parçaya kesin ve her birini yaklaşık 60 cm uzunluğunda yuvarlak şeritler haline getirin. 
  • Bu hamurları kalıbın çevresini saracak uzunlukta örün. 
  • Kalıptaki hamurun örgü kısmın geleceği yerlerine yumurta beyazı sürün. Üzerine örgüyü yerleştirin.
  • Örgünün üzerine de çok az yumurta beyazı sürün ve yine çok az tozşeker serpiştirin. 
  • Erikleri ikiye kesip doğrayın, 2 yemek kaşığı tozşekeri üzerlerine serpip ellerinizle karıştırın. Hamurun üzerine dizin. 
  • Önceden ısıtılmış 250 derecedeki fırında hamur pişip, örgülerin üzeri hafif kızarana dek pişirin.
Afiyet olsun!

Servisi ılık ve bir top dondurmayla yaparsanız tadına tat katacağınıza emin olabilirsiniz :)

Sonradan gelen not: Bu tartı kesinlikle ılık servis etmenizi öneriyorum. Üzerindeki meyveler sebebiyle hamuru beklediğinde yumuşuyor. İlk çıtırlığı henüz üzerindeyken bitirmenizi tavsiye ediyorum.


20 yorum:

  1. Deniz'cim bence çok başarılı bir tart olmuş elleri
    ne sağlık.Bir dilim alabilirmiyim?Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Deniz, çok ama çok lezzetli görünüyor.
    Keşke benim de elimden böyle şeyler gelse ama maalesef.
    Tart en sevdiğim şeydir, keşke o hamur bölümünün kolay bir yolu olsa :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Derya, çok teşekkür ederim. Tabii ki :) Afiyet olsun.
    Heyyfi, hamur öyle kolay ki 10 dk sürmüyor hazırlaması. Kenarını örgü yapmadığınız sürece hiç uzun sürmez :) Deneyin bence.

    YanıtlaSil
  4. sevgili deniz .
    sayfana gelince dogalligin ve safliginla mest oluyorum bilesin
    ellerin dert görmeye yiyenlere sifa olsun
    sevgilerimi dualarimi biraktim ablam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel sözler. Teşekkür ederim, eksik olmayın.
      Sevgiler benden de.

      Sil
  5. Ne kadar zevkli bir sunum. Harikasınız. Sizin blogda içim açılıyor. Ama çoğu tatlıda olduğu gibi gene beni aşıyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey için bu kadar uğraştıktan sonra böyle güzel sözlerle karşılaşmak insanı gerçekten motive ediyor. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Tart çok zordur gerçekten, insanı hüsrana uğratabiliyor bazen, birde illaki soğuk tereyağ olacak.. Yoğurması da zor, ama bu tart çokkk lezzetli gözüküyor..O örgüye ayrıca bayıldımm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hüsran kısmı çoğu zaman karşılaştığım bir şey ne yazık ki :) Ama aşıyorum yavaş yavaş tarta karşı olan önyargımı. Ilıkken lezzetliydi tart. Bekleyince iyi olmuyor ne yazık ki. Hamuru üstündeki meyveler sebebiyle yumuşuyor. Bunu bir de yukarı not düşeyim ben :)
      Teşekkürler uğradığınız için.

      Sil
  7. Hamurun sekersiz olmasi daha iyi olmus, incecik ve cok ozenli...sac orgusu cok siklastirmis ,bayildim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de öyle oldu. Teşekkür ederim :)
      Sevgiler.

      Sil
  8. HARİKA
    BU ÖRGÜLERİ BU KADAR PÜRÜSSÜZ NASIL YAPTINIZ YAA
    HARİKA BİR GÖRÜNTÜ OLMUŞŞ
    ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Örgü kısmı biraz sabır istedi ama fena da olmadı.

      Sil
  9. Erikler gayet nizami dizilmiş bence: ) Ve süper gozukuyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. görüntü gerçekten süper bir şey,tadı da eminim daha da güzel,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  11. annemahsustan, teşekkür ederim.

    MAZES, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Harika görünüyor tart ellerinzie sağlık Helede erikli bayılırım

    YanıtlaSil
  13. Güzel şeyler dikkat çekiyor. Ben de elmalı tart yapacaktım. nette gezinirken gözüme en hoş gelen sizinki oldu. Ellerinize sağlık.Tarifi okudum verdiğiniz malzeme yetiyor mu yoksa iki ölçü mü yapmamız lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, beğenmenize sevindim. Benim kullandığım kalıp 22 cm kelepçeli kalıptı. Alt hamuru çok kalın açmadığım için taban için de üst örgü için de yetmişti hamurum.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma