18 Temmuz 2010 Pazar

Baklava Yufkasından Sosisli Çıtır Börek

Dün öğlen çok çalıştım, hep mutfaktaydım. Önce dondurmaları ardından bu böreği yaptım.
Böreği ilk kez aldığım baklavalık hazır yufka ile denedim. Yufkayı çarşamba günü baklava yapmak için almıştım. Yaptım, güzel de oldu. Ama şöööyle güzel bir fotoğrafını çekemedim. O yüzden onu bir dahaki yapışıma saklıyorum.
Yufka o kadar çoktu ki bir tepsi baklavadan sonra 2 tepsi böreklik daha çıkardı. Ben de onu haftasonu börek yaparım diye iyice sarıp saklamıştım. Peynirli ve sosisli olarak 2 ayrı börek pişirdim. Bu sosisli içi normal yufkayla çok kullanırım ve bizim evde herkes çok sever. Baklava yufkasıyla da çıtır çıtır ve güzel oldu.


Sosisli Börek
Malzemeler
10 adet yufka (baklavalık veya normal, normal ise 5 adet yeter)
3 adet uzun sosis
1 adet domates
1 adet sivri biber
Kekik, karabiber, tuz
50 gr. margarin eritilmiş
1 yumurta, 1 su brd. süt, Sıvıyağ
Yapılışı: Süt, yağ ve 1 yumurta akı ve sarısının yarısını bir kaseye koyup iyice çırpın. Kalan yumurta sarısını bir çay tabağına alıp üstünü kapatarak bekletin.Yufkalar dikdörtgen ve çok ince olduğu için; bir yufkayı düz bir zemine serip yarısına fırça ile erittiğiniz margarinden sürün ve katlayın.Çok sürmenize gerek yok, fazla yağlı olmasın (eğer nomal yufka ile yapıyorsanız bu kısmı atlayın ve direkt süt, sıvıyağ ve yumurta ile yaptığınız diğer karışımdan sürün, o yuvarlak ve kalın olduğu için tek kat olacak.) Daha sonra katladığınız yufkanın üzerine sütlü karışımdan bir kaşık serpip iyice yayın. Yufkayı bir alt köşeden karşı üst köşeye doğru çapraz şekilde ortadan kesin. 2 parçanız olacak, 1'er kaşık iç koyarak sigara böreği gibi sarın. Bütün yufkaları bu şekilde bitirip üstlerine ayırdığınız yumurta sarısından sürün ve isteğe göre susam veya çörekotu serpip 180-200 derecede önceden ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar pişirin. 

Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. Merhabalar.
    Ellerinize sağlık,enfes görünüyor.
    Yaşadığım yerde,bizim böreklik yufkalarımızdan bulunmuyor,onun yerine bol bol baklava yufkası mevcut.Ben de tatlı / tuzlu herşeyi deniyorum onunla,hele börek hakikaten çok hoş,çıtır çıtır oluyor.
    Afiyet ve bereketiyle..

    YanıtlaSil
  2. Deniz gerçekten de baklava mı yaptın, yoksa hava mı atıyorsun? Yaptıysan bravo sana! Bunlar da nefise benziyor, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Hazır yufkadan yaptım. Gece yaptığım için yatarken üstünü kapatmıştım, o da üstünün çıtırlığı gitmiş o yüzden fotoğrafını çekmemiştim. Bir dahaki denememe çekerim diye. Ama çok güzel olmuştu :))

    YanıtlaSil
  4. süper gözrünüyorlar da bizim hiç haberimiz olmuyor bunlardan.. eline sağlık..bizi de doyur.:)

    YanıtlaSil
  5. senin yüzünü gören cennetlik yine. bi ara ayarlarız bişeyler..

    YanıtlaSil
  6. çok güzel

    YanıtlaSil
  7. Şu an bu tarifin patateslisini deniyorum bakalım nası olaacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım :)) Güzel olacaktır. Baklava yufkası çıtır çıtır oluyor nişastalı olduğu için.

      Sil
  8. Hey just wanted to give you a brief heads up and let you know
    a few of the images aren't loading properly. I'm not sure why but I think its a linking issue.
    I've tried it in two different browsers and both show the same results.

    Also visit my web site jewelers

    YanıtlaSil
  9. Whoa! This blog looks exactly like my old one!
    It's on a totally different topic but it has pretty
    much the same page layout and design. Wonderful choice of colors!


    Here is my web blog :: butter chicken indian recipe

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma