18 Temmuz 2010 Pazar

Pratik Limonlu Dondurma

İnternetle ilgili problem aşıldı nihayet. İnternete öyle çok alışmışım ki onsuz günleri çok zor geçirdim. İşten eve döndüğümde hemen bilgisayarı açıp oturur, kim ne yapmış bakardım yemek vaktine kadar. Ama internet olmayınca bilgisayarı açmaya bile tenezzül etmedim. Neyseki çok fazla sürmedi. Ya aylarca sürseydi, ben ne yapardım :)))
Dün öğlen yeğenlerime bir dondurma yaptım. Hemen onu göstermek istiyorum sizlere. Bu dondurmayı sadece 1 kutu krema, şeker ve 1 adet limonla yaptım. Çocuklar beğendiler ama sadece krema ile olduğu için biz büyüklere biraz yağlı geldi. Onun yerine tarifi biraz değiştirmek daha iyi olcaktır. Geçen seferki yoğurtlu dondurmayı düşünerek yoğurt eklentisi iyi gelecektir diyorum.


Limonlu Pratik Dondurma
Malzemeler
Yarım kutu krema
3 çorba kaşığı yoğurt
3 çorba kaşığı tozşeker
1 limon kabuğu rendesi ve suyu
Yapılışı : Kremayı mikserle önce düşük, sonra yüksek seviyede çırparak yoğunlaştırın. Yoğurt ve tozşekeri de ekleyip biraz daha düşük seviyede çırptıktan sonra limon suyunu süzerek ekleyin. Limon kabuğu rendesini de ekledikten sonra tekrar çırpın. Dondurma kalıplarına veya pet bardaklara doldurup buzlukta 2-3 saat dondurun.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma