27 Temmuz 2010 Salı

Yavaş.. Çok Yavaş..

Bu akşam internet öyle yavaş ki beni çıldırttı. Bu sayfayı açmak, ardından fotoğraf yüklemek, yüklenen      fotoğrafların ekrana yerleşmesi 25 dakikamı aldı. Yılmadım gerçi ama delirdim. 

 
       Fotoğraflarım biraz özensiz görünebilir. Bu sıralar hep akşama kalıyor yaptıklarım ve akşam çekimlerinde 
     pek iyi değilim. Işık olayını ayarlayamıyorum. Uygun, iyi ışıklı bir ortam hazırlamalıyım sanırım artık ben de.

      Bu kurabiyeleri Cumartesi akşamı yaptım. Çikolatalı ve fındıklı. 

Çikolatalı, Fındıklı Kurabiyeler
Malzemeler
3 su brd. un
1 su brd.'dan 2 parmak az tozşeker
1 yumurta
100 gr margarin, yumuşak
3 çorba kaşığı kakao
80 gr bitter çikolata, eritilmiş
1 çay bardağı ince çekilmiş fındık
1 çay kaşığı kabartma tozu
Süsleme için : Dr. Oetker'in hazır glazüründen kullandım.
Yapılışı: Kuru bütün malzemeleri derin bir kapta iyice karıştırın. Yumurta, yumuşamış margarin ve eritilmiş (benmari usulü) çikolatayı ekleyip iyice yoğurun. Hamur yumuşak olmalı. Sıkışık olursa çok sert olacaktır.
Hamuru düz ve hafif unlanmış bir zeminde 6-8mm kalınlığında açın. Yuvarlak veya dilediğiniz bir şekilde kalıpla kesin. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip önceden ısıtılmış fırında, 150 derecede 20-30 dk. pişirin. Fırından çıkıp soğuduktan sonra glazürle süsleyebilirsiniz. 

Afiyet olsun.

Not: Yazı böyle eğri büğrü oldu. Çok uğraştım ama düzeltemedim. Değişiklik olsun bari diye bırakıyorum.
                                                               
                           

3 yorum:

  1. harika valla bu kadar çikolataya açken süper gözüküo .... süper ne diim:)

    YanıtlaSil
  2. Deniz, ellerine sağlık, ben de yapıcam bunlardan, çok güzel ve kolaymış.

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma