14 Nisan 2015 Salı

Mısır Unu Keki/ Kore Usulü Mısır Ekmeği / Oksusu-ppang

Bu sabah işe gelirken Salı'dan, Pazartesi'den daha çok hoşlanmadığımı düşündüm. Pazartesi bütün korkunçluğunu ismiyle bile gözünüzün önüne sererken, Salı size haftanın daha yeni başladığını sinsi sinsi sırıtarak hatırlatıyor sanki.
Hafta sonu olsa bile farklı geçmiyor gibi geliyor artık. Zaten göz açıp kapayıncaya kadar da bitiyor. Hiç yetmiyor bana günler bu ara. Sanırım zamanımı biraz daha verimli kullanmaya çalışmalıyım. Bir sosyal aktivite de edinirsem daha çok endorfinim olur belki. Maya gibi oturup saatlerce dizi, program izlediğim için şişeceğim iyice. Geçen sene spordu, zumbaydı, yüzmeydi derken iyi olmuştu benim için. Bu sene aktivite kısmı biraz açık kaldı. Bu kış boyunca yaptığım tek aktivite koltuğuma geçip kahkahalar, çığlıklar, alkışlar eşliğinde diziler, programlar izlemek oldu. Artık bu gidişe son verip canlanmam gerekiyor yani.
Bu aralar epeydir takipçisi olduğum bir blogun tariflerini deniyorum. Kendisini bir Kore yemeği tarifi ararken buldum ve büyük fanı oldum. Onun youtube videolarını izlemek bile ayrı keyif. Tarifleri anlatışı, aksanı, sevimliliği ve neşesi beni her videosunda gülümsetiyor. Kocaman gülümsemeyle ayrılıyorum sayfasından her seferinde. Ondan bir çok şey de öğrendim. İlerleyen günlerde denediğim diğer tariflerini de paylaşacağım ama öncelikle bu mısır ekmeğiyle başlamak istiyorum. Bildiğimiz mısır unuyla yapılan bir kek desem daha doğru olur. Çünkü biraz tatlı (ancak kekten daha az tatlı). Kore yemeklerinde ilgimi çeken en büyük şey hemen hemen her yemeklerine, bal veya şeker katmaları. Epey hissedilir derecede kullanıyorlar bazı yemeklerde. İşte bu mısır ekmeği de kek niyetine yenebilecek, misafirlerinize çayın yanında ikram edebileceğiniz çok lezzetli bir tarif.
Mısır Unu Keki/ Kore Usulü Mısır Ekmeği / Oksusu-ppang
Malzemeler
2 cup mısır unu + 2 yemek kaşığı daha (orijinal tarifte 2 cup mısır unu kullanılıyor)
2 yemek kaşığı tozşeker
Yarım çay kaşığı tuz
1 yumurta
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 + 1/2 cup süt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı yumuşak tereyağı / margarin

Yapılışı
  • Kabartma tozu ve tereyağı hariç tüm malzemeyi bir kapta iyice çırpın. Biraz sulu bir karışım olacak (benim gözüme ilk hali biraz fazla sulu geldiği için 2 yemek kaşığı daha un ekledim). Bu karışımı tezgahta en az 20 dk dokunmadan bekletin (bu bekleme mısır ununun sütü biraz çekip şişmesine yardım edecek)
  • Süre sonunda karışımı tekrar karıştırın.

  • Kullanacağınız fırın kabının dibini ve kenarlarını tereyağı ile iyice yağlayın. Ben 14x14 iki kap kullandım.
  • Son olarak (fırınlamadan hemen önce) kabartma tozunu ekleyin ve iyice karıştırın. Kabı tezgaha bir iki defa vurun ve 200 derecede ısınmış fırına verin.
  • Kabarıp, kenarları ve üzeri hafif kızarıncaya kadar, yaklaşık 30 dakika pişirin.
  • Fırından çıkan ekmeğinizi ilk sıcağı geçtikten sonra, kabın kenarlarından bıçakla geçip kaptan çıkarın.
NOT: Bu tarif sadece mısır unundan oluştuğu için, yapıldığı ilk gün nemli ve lezzetli oluyor. Ancak ertesi güne kalırsa mısır unu tüm nemi çekiyor ve ekmek kuruyor. Yemesi zor, kolay dağılan, boğazdan geçmeyen bir hal alıyor. O yüzden yapıldığı gün tüketmenizi tavsiye ederim.

Görüşmek üzere,
İyi haftalar.

14 yorum:

  1. Ellerine sağlık... Harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. verdiğin siteyede baktım.baya enterasan şeyler var.detaylı inceleyip yapmak lazım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu tarif bizim buralarda bulamayacağımız malzemelerle olduğu için maalesef sınırlı tariflerini deneyebiliyorum. Ama sırf onu dinlemek bile keyifli. İlgini çekmesine sevindim.
      Teşekkürler uğradığın için, sevgiler.

      Sil
  3. Ne güzel bize yakın tarifleri de varmış demek Korelilerin :) Elinize sağlık sevgiler...

    Bizim Mutfak-Aysel
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle bazı tarifleri var. Teşekkürler uğradığınız için. Sevgiler.

      Sil
  4. Bayıldım çekimlerinize...Çok güzel... Sitenize de katıldım şimdi. Kahve yanına bekleriiiim :)

    YanıtlaSil
  5. zamana yetişemiyorum ben ne zaman hafta başı ne zaman hafta sonu bu bakımdan hayatı iyi değerlendirmek gerek,sayende güzel bir blog öğrenmiş oldum teşekkürler her zaman ki gibi çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ama işte miskinleşince bir kere hiç bir şey yapamıyor insan. Blogu beğenmene sevindim. Uğradığın için teşekkürler.

      Sil
  6. Bahsettiğin bloğu ben de inceleyeceğim.. Kekleri az şekerli sevdiğimden tam bana uyan bir tarif olmuş. dizi aktiviteni tebessüm ederek okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablam alıştı artık halime, duymazdan geliyor beni ama başkası duysa ne oluyor der herhalde :)
      Teşekkürler uğradığınız için.

      Sil
  7. çok şık bir anlatım olmuş,seni izlemeye bayılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, beğenmene sevindim :)

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma