2 Ocak 2013 Çarşamba

Baykuş Kurabiye / Baykuşlar Hakkında

Blogumda 2013'ü bu sevimli kurabiyelerle açmak istedim.

Baykuş figürlü eşyalara, bilhassa illüstrasyonlarına hayran olduğumu söyleyebilirim. Gerçek görüntüsü çok daha yırtıcı ve sert olsa da ben çizimlerini çok seviyorum. Keçe ve kumaşlarla da çok güzel tasvir edilebilen bir hayvan olduğundan çok çok sevimli geliyor bana.


Hakkındaki uğursuzluk iddialarını kim çıkarmış, niye çıkarmış merak ettiğimden, az önce, neymiş, ne değilmiş diyerek yaptığım küçük bir araştırmaya göre bu iddialar külliyen yalanmış. Şu sevimli surat aslında vahşiliğinin, yaşamını sürdürebilmesi için nasıl da donatıldığının kanıtıymış. Ve okuduğum kaynaklara göre de gözleri yüzünün ön tarafında bulunan tek kuş türüymüş. Zifiri karanlıkta bile görebiliyormuş. Üstelik mavi rengi görebilen tek kuş türüymüş.
Ve aslında uğursuz olduğu, uğradığı haneden ölü çıkacağı rivayetlerinin sebebi de tamamen avlanmak amacıyla orada bulunmasından kaynaklanıyormuş. Eski zamanlarda hanede hasta varsa başucunda bekleyen insanlar olduğu için gece boyunca yanan ışık bir çok kanatlı hayvanı çekermiş. Böcekler ve pervaneler ışığa geldikleri için gece avlanan diğer kuşlar, sürüngenler ve kemirgenler de etrafta olurlarmış onları avlamak için. Baykuşlar da bunların peşinde tabi. Ee o evde hasta da olunca baykuşu görenler kötüye yorumlarmış. Yani baykuşunki aslında tamamen kötü şansmış :) Yanlış zamanda yanlış pencerenin önünde bulunması onun adını kötüye çıkarmış :)
Bu bilgileri de yazılan hiçbirşeyin doğru olmadığı ;) bir siteden aldım. Herhangi birşeyle ilgili gideceğim ilk adres olduğu için yine oradan faydalandım :)




Bu kurabiyeleri baykuş delisi bir arkadaşımızın doğum günü için hazırlamıştım. Evine ziyarete giderken daha önce burada yayınladığım keçe broş ve aşağıdakine benzer minik bir yastıkla birlikte götürdük haftasonu. Sevinçle karşılanması bizi çok mutlu etti.

Bu yastık da ablamın el emeği.Yeğenlerimiz ve küçük çocuklar için bu ara baykuşlar yapıyor.

Geçelim kurabiyemize.
Yumuşak, baharatlı bir kurabiye.

Baykuş Kurabiye
Malzemeler
1 yumurta sarısı
175 gr margarin (yumuşak)
1 su brd. tozşeker
1 yemek kaşığı süt
İsteğe göre tarçın, yenibahar, zencefil tozu
Yarım paket kabartma tozu
3 cup un
Gagası için kabuklu badem
Gözleri için damla çikolata

Ağzı geniş bir bardak,
Şurup ölçeği (bardak şeklinde olanlardan)
Küçük bir çatal
Daha küçük yuvarlak bir kalıp (şişe kapağı vs.)

Yapılışı
  • Öncelikle 2 cup un, kabartma tozu ve baharatları bir kapta karıştırın.
  • Başka bir derin kaba yumuşamış margarini ve tozşekeri alın. Mikserle 3-4 dk boyunca çırpın. 
  • Yumurta sarısı ve sütü ekleyip biraz daha çırpın.
  • Unlu karışımı ekleyin ve parmaklarınızla (veya tahta kaşıkla) karıştırmaya başlayın.  
  • Cıvık bir hamur olacak. Kalan 1 cup unu da yavaş yavaş ekleyerek hamuru toparlayın. 
  • Hamur toparlanmayıp hala çok yapışıyorsa azcık daha un ekleyebilirsiniz.
  • Hamuru streç filme sarıp buzdolabında 15 dk bekletin. 
  • Süre sonunda çıkarıp 2'ye bölün. Her iki parçayı da unlu zeminde 3-4 mm kalınlıkta olacak kadar açın.
  • Önce bardakla daireler kesin. Şurup ölçeği ile başının üstünden bir kesik alın. 
  • Aynı ölçeği kullanarak kanat yerlerini iz şeklinde olacak şekilde bastırın. 
  • Şişe kapağı ile daha küçük yuvarlaklar kesin hamurdan, bunlar gözler olacak. 
  • Gözlerini de yerleştirin ve damla çikolataları gözlere batırın. Çatalla ayaklarını ve gövdesindeki tüy görünümü için delikleri oluşturun. 
  • En son bademleri de yerleştirip 200 derecede ısınmış fırında 10-12 dk, ya da hafif pembeleşene kadar pişirin. 
Afiyet olsun!

Görüşmek üzere.

22 yorum:

  1. İlahi Denizcim:)
    Ne iyi etmişsin:)
    Açıkçası bir zamanlar baykuşlardan çok korkardım..
    ŞU hurafeler var ya!
    İşte onlardan sebep.
    Halbuki bildiğimiz bir kuş :)
    Kurabiyeler çok cici olmuşlar.
    yastık da öyle.
    Senin de ablanın da ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zel. Evet o hurafeler yüzünden çekinenler var ama inanmamak lazım. Pek sevimliler bence :)

      Sil
  2. Baykuşa bile görsellik kattın ya bravo diyorum sana. :)) Ben hayvan olarak pek sevmesem de kurabiye olarak harika görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Baykuşlar başlıbaşına görsel açıdan zenginler aslında. Sevmeme nedeninizi merak ettim doğrusu :)
      Teşekkürler ziyaretiniz için.

      Sil
  3. Cok hos seker görünüyor baykus kurabiye

    YanıtlaSil
  4. Denizcim bayıldım ben bu şirin baykuşlara sunumda harika dallar arasına çok yakışmışlar:))Ellerine sağlık o poşettekiler banamı yoksa:)))Ablanında ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. amanın ne güzel olmuş...
    canım ellerine sağlık...
    süper olmuş...
    ağaç dalı detayınada bayıldım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim Şirine :)
      Ağaç dalını geçen sene dilek ağacı yapıcam diye getirmiştim eve :)
      Bir süre öyle takılmıştık.

      Sil
  6. Çok sevdim, çok beğendim, bayıldım.
    Bize yavruyla beraber yapılacak bi etinlik çıktı sanırım :)
    Çocuklar sever böyle şeyleri dimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet. Bayılırlar hem de :) Çok zevkli bir etkinlik olacaktır.

      Sil
  7. Öyle şirin öyle güzeller ki yorum yazarken oğlumda gördü be bayıldıııııı..
    Yenmez ama bunlar kıyamaz insan bu güzelliğe..
    Ellerine sağlık canım..
    Çok güzeller çok..
    Ayrıca yastıkta çok güzel,ablanın eğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Oğluşunla yapıverirsin. Teşekkürler uğradığın için. Sevgiler.

      Sil
  8. Bir fincan sahleple ne iyi gifderdi şimdi o kurabiyeler ! Elinize sağlık, görüntüsüyle beni cezbettiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet siz diyince ben de düşündüm. Sahleple de çok güzel olurdu.

      Sil
  9. Merhaba Deniz, blogunu world-directory-sweetmelody blogspot'da gördüm, benden sonraki profil:)
    Gökte ararken yerde bulmak mı deniyordu:)Neyse işte, gelip bloguna bakmak istedim.
    Ne güzel şeyler yapmışsın, izleyicin oldum.
    Baykuşu ve puhu kuşunu çok severim, genellikle ikisini karıştırırlar.Elmalı olan her şeyi de çok severim.Bu kurabiyeleri mutlaka deneyeceğim.
    Bu vesile ile yeni yılını kutlarım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Çok şaşırdım aslında, bugün görmüştüm maillerini ve deneyim bir demiştim. Bugün üye oldum yani. Çok da sevindim :) İyi etmişsiniz.
      Teşekkür ediyorum.
      Puhu ve baykuşun farklı olduğunu ben de bilmiyordum :)
      Size de iyi yıllar. Sevgiler.

      Sil
    2. Denizciğim, merhaba yeniden.Bloguma ziyaretine ve izleyicim olmana çok sevindim.Teşekkür ederim.
      Yazını ilk okuduğumda kaynak gösterdiğin siteye dikkat etmemişim.Sen de başvuranlardanmışsın Ekşi'ye:)Yalan yanlış diyor ama, çoğu yerde bulunmayan bilgilere sahip donanımlı kişiler de yazıyor bünyesinde:)
      Aslında ben de bu gün izleyici oldum worlddirectorysweetmelody bloga. Bahsettiğin maili bana da yolladılar.Ben de Türkçe olursa istediği rozeti ana sayfama ekleyebileceğimi söyledim.Gerçekten seçtiğim bir tanesini Türkçe yapıp yolladı Chris.İlginç değil mi?İstersen Türkçe olanı sana yollarım.
      En içten sevgilerimle.

      Sil
  10. Baykuşu çok severim , kurabiyeler müthiş :-))

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Deniz öncelikle değerli yorumun için çok teşekkür ederim. baykuş figürleri benimde çok sevdiğim bir figürdür seyahat sonrası evimin dış cephesi için el yapımı baykuş almıştım Bilinenin aksine uğur getirdiğine inanırım. birde o yastığın bir benzeri torunuma da hediye gelmişti.. kurabiyeler muhteşem görünüyor birde yaratıcılığın çok beğendim.

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma