16 Kasım 2012 Cuma

Sarımsak Ve Biberiyeli Mis Kokulu Foccacia Ekmeği

Biberiyelerim Manyas'tan :) Kurban Bayramı'ndaki ziyaretimiz otlar açısından verimli geçmişti. Taze maydanoz, nane, reyhan, dereotu ve biberiye toplama fırsatımız olmuştu. Diğerleri değil de beni en çok heyecanlandıran biberiye olmuştu. İlk kez bitkisine rastladığım için heyecanlanıp toplamıştım birkaç dal. Sağolsun bahçenin sahibi komşu pek eli açıktı. Hepsinden toplamamıza izin vermişti. Biz de birkaç dal almıştık.

Döndükten sonra biberiye ile ilgili çalışmalarıma hemen başlayamadım. Dolayısıyla kurudular, hemen kuruyacağını tahmin etmemiştim. Sert yapısındandır belki de iki günde kurumaya yüz tuttular. Tazesini ilk kez görmüşken ve hala yemyeşilken fotoğraflarını çekmekti asıl amacım :)

Kullanmak için birkaç deneme yaptım. İlki soğanlı ve biberiyeli foccacia oldu. Tadı çok hoşuma gitti. Daha sonra çayını yaptım. Kokusu hoşuma gittiğinden rahatlıkla içebildim. Zaten daha önce de et - tavuk yemeklerine kurusunu kullanıyordum.
Faydalarını hele saysam burdan köye yol olur. Ama saymayacağım şimdilik :)
Tabi herşey gibi biberiyenin de fazlası zararmış. Hele yüksek tansiyonu olanlara ve hamilelere.

Pazar günü yaptığım deneme de sarımsaklı ve biberiyeli foccacia oldu. Yemeğimizin yanında yediğimiz ekmek, asıl yemekten öteye geçti diyebilirim. Aşağıda da görüldüğü üzere fotoğraf için ılımasını beklerken bir kısmını yedik bile :)


Tarifi aldığım sitede zeytinyağı kullanılmıştı ama ben evde olmadığı için ayçiçek yağı kullandım. Ve sarımsağı rendeleyerek yağa ekledim. Biberiyeyi de doğrayıp yağa karıştırdım, kokusu iyice yerleşsin diye.



Ve sonuç; nefis, mis kokulu ekmek..





Sarımsak Ve Biberiyeli Foccacia
Malzemeler

1+1/2 cup ılık su
2 çay kaşığı kuru maya
1 yemek kaşığı tozşeker
1 çay brd. sıvıyağ/zeytinyağı
Un, tuz
1 diş sarımsak
1 dal biberiye
2 yemek kaşığı sıvıyağ/zeytinyağı
Üzerine serpmek için iri tuz

Yapılışı
  • Öncelikle 2 yemek kaşığı kadar sıvıyağı küçük bir kaba alın. Sarımsağınızı soyun ve yağın içine rendeleyin. Biberiyelerini de doğrayıp bu karışıma ekleyin. Bekletin.
  • Suyu hamuru yoğuracağınız kaba dökün. Tozşekerini ve mayayı ekleyin. Maya kabarana dek bekleyin. Sıvıyağı ekleyip hafif karıştırın.
  • 1 cup unu eleyerek kaba alın. Üzerine tuzu ekleyin ve bir tahta kaşıkla iyice karıştırın.
  • Un eklemeleriyle, yumuşak, hafif ele yapışan bir hamur elde edene dek yoğurun. Üzerini temiz bir bezle kapatıp sıcak bir ortamda mayalanmaya bırakın. (Ben yarım saat kadar ısınan fırının üzerinde beze sarılı olarak beklettim) Normal oda sıcaklığında 1 saat beklemesi güzel sonuç verecektir)
  • Hamur hazır olduğunda, sıvıyağ ile yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine alın. Ellerinizle hafif bastırarak yayın hamuru. Yalnız hamuru çok ince bırakmayın. Ekmeğiniz kuru kuru olur.
  • Parmaklarınızla üzerine bastırarak çukurlar oluşturun.
  • Sarımsaklı ve biberiyeli yağınızı bir yumurta fırçasıyla hamurun üzerine sürün. Sarımsak ve biberiyeyi her yerine dağıtın.
  • Varsa iri tuz serpin üzerine biraz. (Benim iri tuzum yoktu çok az sofra tuzu serptim.)
  • 200 derecede ısınmış fırında kabarıp üzeri kızarana dek pişirin.
  • Sıcak yemenizi tavsiye ederim :)
Görüşmek üzere.

11 yorum:

  1. Ben de biberiye toplayıp kurutmuştum geçen yaz.Ekmeğiniz çok güzel görünüyor.Ben makinada hazırlıyorum ekmeğimi.Biberiyeyi içine katarım olmazsa.Denemeliyim.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçine katılarak yapılan şekilleri de var. Öyle de çok güzel olacaktır.

      Sil
  2. sicak yenilmeli kokusunu ceke ceke ne hos olmustur o
    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  3. Denizcim misler gibi kokusu burnuma geldi sanki harika olmuş ekmeğin ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Nasıl da güzel gözüküyor Denizcim, tok halimle bile yemek istedim:)
    Ben de bahçeye biberiye dikmiştim,bir kaç yerde görünce aklıma gelmişti ekmek yapmak.
    Şimdi ideal tarifi bulmuş oldum:)
    İlk fırsatta denicem inşAllah..
    Ellerine sağlık..
    Mutlu haftasonları diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne şanslısın! Bahçem olsa mutlaka biberiyem de olurdu.
      Denersen sonucu paylaş benimle de. Sevilir umarım.
      Sana da güzel haftasonları..

      Sil
  5. Allah ne verdiyse, kokusu insanı sabırsızlandırıyor :) Sıcak sıcak yedik biz de.

    Derya Sezgin, teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Amman Ya Rabbi, insanı karnı tokken bile acıktıran bir görüntü!
    Şu saatte ve onca işimin arasında, denememek için zor tuttum kendimi.
    Ellerine emeğine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Foccaciaaaa,Harikaaaa...Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  8. Yani şu anda resmen kokusu geliyor burnuma. :)) Bu ekemk değil çayla veya ayranla başli başina bir olay. Deniz gene bir bomba paylaşım. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Canım bu nasıl bir şey yahu...
    Nefis görünüyor.
    Becerikli arkadaşım benim.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma