15 Ağustos 2012 Çarşamba

Çikolatalı Ve Böğürtlenli Cupcake

Taze böğürtlen arayışımız sonrasında, mecbur dondurulmuşa kaldığımız, onu da zar zor bulup yapmayı başardığımız cupcakeler :)) Böğürtleni çekirdekleri dolayısıyla çok sevmesem de çoğu tarifimde tercih ediyorum. Ekşiliği, keklerin tadını dengeliyor, benim için yenilebilir kıvama getiriyor. Vişne ve böğürtleni sık kullanırım bu yüzden.








Çikolatalı ve Böğürtlenli Cupcake
Malzemeler (25 adet)
4 yumurta
1.5 su brd. tozşeker
2 su brd. un
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
1 su brd. süt
3 dolu yemek kaşığı yumuşak margarin/ tereyağı
Vanilya
Damla çikolata/kıyılmış bitter çikolata
2 su brd. böğürtlen

Yapılışı:
  • Yumurtaları ve tozşekeri köpürüp kabarana dek mikser ile çırpıyoruz.
  • Yumuşak margarin/ tereyağını ekleyip iyice minik parçalara ayrılana kadar tekrar çırpıyoruz.
  • Sütü ve birkaç damla vanilya aromasını da ekleyip kısaca karıştırıyoruz.
  • Un, kabartma tozu ve kakaoyu ayrı bir kasede karıştırdıktan sonra eleyerek ekliyoruz karışıma.
  • Küçük kıyılmış çikolatayı da ekleyip bir kaşıkla yavaşça, hamur unu yiyene dek karıştırıyoruz.  
  • Kalıplara 2'şer yemek kaşığı doldurup üzerlerine 2-3 tane böğürtleni fazla bastırmadan koyuyoruz.
  • 180 derecede önceden ısınmış fırında pişiriyoruz. 
Afiyet olsun!





9 yorum:

  1. oleeeey cupcake gördüm :)))
    çok severim çoook :)))
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...
    banada beklerim :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) İlahi Şirine. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Tatlım iadeyi ziyret edeyim dedim tariflerini çok sevdim. Hele iç açıcı fon çiçeklerin ve tariflerinin resimleri canlılığı bayıldım bayıldım.. Sevgiler. Sende bana sık gel:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel sözlerin için :)

      Sil
  3. Bu cupcake tam benlik, en sevdiğim lezzetler içinde.
    Ellerine sağlık canım.
    İyi Bayramlar...

    YanıtlaSil
  4. ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim arkadaşlarıma aldım sizi .. sayfanız çok güzel yine geleceğim hoşça kal:))

    YanıtlaSil
  5. Elif, Naliya, teşekkür ederim. İyi bayramlar sizlere de.

    YanıtlaSil
  6. Denizz ne de güzel kabarmış, maşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ay evet şirin oldular bu sefer. Bazen yamuk yumuk kabarıyolar silikon kalıp olduğu için.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma