29 Kasım 2016 Salı

Ispanaklı Yumurtalı Börek

Yarın çok yoğun bir gün olacak benim için. Bütün günüm mutfakta geçecek. Instagram'dan sürekli hikaye ve fotoğraf paylaşacağım. Hikaye kısmı çok iyi oldu, çok beğendim. Anlık kısa videolar ile neleri nasıl pişirdiğimi paylaşabiliyorum. O yüzden, IG'de beni takip etmeyi unutmayın diyor, sıradaki tarifime geçiyorum.
Ispanaklı Yumurtalı Börek. Bu böreği yaparken de IG'de paylaşmıştım. Ufak bir süre geçti tabi üstünden :P Şimdiye kısmetmiş. Ercüment'in verdiği fikirle bu sefer de ıspanağa yumurta eşlik etsin dedik. Doğruyu söylemek gerekirse benim şüphelerim vardı lezzet konusunda. Hani yumurtalı ıspanağı yemek olarak yiyoruz da, böreğe girince nasıl olur emin olamıyordum. Neyse ki yüzümüz ak çıktı ve lezzetli mi lezzetli böreklerimiz oldu.
Ispanakları yıkama işleminden sonra yapması oldukça pratik. Hele dondurucuda temizlenmiş doğranmış ıspanağınız varsa hemen hazırlayıp fırına atabilirsiniz.
Ispanaklı Yumurtalı Börek
Malzemeler
3 adet yufka
1 büyük boy soğan
1 bağ ıspanak
3 yumurta
Tuz, karabiber, pulbiber
Sıvıyağ
Süt
Su
Üzeri için yumurta sarısı, haşhaş, çörekotu, susam, neyi seviyorsanız.


Yapılışı
  • Ispanakları yıkayın, suyunu süzdürüp doğrayın.
  • Yumurtaları çırpın. Azıcık tereyağı eritilmiş tavada karıştırarak pişirin. Kesme tahtasına alıp küçük parçalara kesin. Bir tabağa alıp kenarda bekletin.
  • Bir tavaya/pilav tenceresine birkaç kaşık sıvıyağ koyun. Soğanı yemeklik doğrayıp bu yağda kavurun. Ispanakları ekleyip bir iki dk karıştırın. Çok fazla öldürmeden tuzunu, biberlerini katıp ocağın altını kapatın. Yumurtayı ekleyip karıştırın.
  • Yufkaları 4'e bölün.
  • Bir kasede süt, sıvıyağ ve biraz suyu karıştırın. Her bir yufkaya bu karışımdan sürün. Yufkanın geniş kısmına iç malzemeden koyun ve kenarlarını kapatıp sarın. Gül şekli verip yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp haşhaş/çörekotu serpiştirin.
  • Önceden ısınmış fırında, 180 derecede pişirin.

Afiyet olsun!
Görüşmek üzere.

4 yorum:

  1. instgrmda seni takip ediyor muydum bilmiyorum bakacağım
    hemen. ıspanaklı böreğe ben daha çok peynir yakıştırıyorum.
    hele keçi peyniri var bizim burada, onunla öyle güzel oluyor ki. afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa tabi, peynir ve ıspanak da süper bir ikili.
      Gerçi şu aralar favorim pırasa-peynir ikilisi. Tavsiye ederim. Bir ara onun da tarifini paylaşacağım. Çok nefis oluyor.
      Teşekkürler uğradığın için.

      Sil
  2. Hemen takibe aldım instegramda. Uzun bir ara vermiştim blog yazmaya gelir gelmez merakla bloğuna geldim. Aynı muhteşem görsellik, güzel anlatım daha da ileri götürmüşsün çıtayı. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen ara vermek iyi geliyor. Dönüşte daha bir şevkle doluyor insan.
      Dönmenize sevindim.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma