17 Ağustos 2016 Çarşamba

Böğürtlen Jöleli Cheesecake

Blogda yarattığım  boşluğu doldurmak için sık sık uğrasam iyi olacak diye düşündüm ve bir süre önce evimize gelen misafirlerimiz için yaptığım cheesecake'in fotoğraflarını hazırladım hemencecik.
Yaparken bol yardım almış olsam da çok lezzetli ve tam istediğim kıvamda bir cheesecake oldu.
Yalnız ben keki akşamdan hazırlayıp buzdolabına koydum. Ertesi gün öğlen jöleyi hazırlayıp kekin üzerine döktüm ve akşam servis edene kadar beklettim. Eğer aceleniz varsa sosu jelatin kullanmadan, akışkan sos olarak hazırlayıp servis sırasında dökerek farklı bir sunum yapabilirsiniz.
Tabanında kendi zevkime göre yine petibör bisküvi kullandım. Kekin kıvamını çok yumuşak sevmediğim için un miktarını çoğalttım ve üzeri için de jöle kıvamlı, taze böğürtlenli bir sos hazırladım. Sosu çok pişirmedim, böğürtlenlerin taze tadını kaybetmemesi için.
Kekimi pişirirken ya da hazırlarken yine ne hata yaptım bilmiyorum ama fırından çıktıktan sonra çatladı üzeri. Sonuç olarak, fazlasıyla çatlamış olsa da nefis bir cheesecake'im oldu.

Böğürtlen Jöleli Cheesecake
Malzemeler
4 yumurta
200 gr krema peyniri
400 gr labne peynir
200 ml taze krema
1 cup tozşeker
3 silme yemek kaşığı un
1 limonun suyu
1 limonun rendelenmiş kabuğu
Birkaç damla limon ekstraktı
Taban
1 paket petibör bisküvi
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı süt
Böğürtlen Jölesi
1 çorba kasesi böğürtlen
2 yemek kaşığı tozşeker (böğürtlenlerim ekşi olduğu için kullandım, çok tatlı olgunlarsa kullanmayın ya da daha az kullanın)
1 yemek kaşığı toz jelatin
4 yemek kaşığı soğuk su

Yapılışı
  • Öncelikle kullanacağınız kelepçeli kalıbınızın altına yağlı kağıt yerleştirin. Fırını 180 derecede ısınmaya bırakın. Fırın tepsinizin köşelerine minik, su dolu kaseler yerleştirin.
  • Bisküvileri rondoya alın. Tereyağı küçük bir cezvede erimeye bırakın. Bisküvileri rondodan geçirin. Eriyen tereyağı ve 2 yemek kaşığı sütü ilave edip iyice karıştırın. Kalıbınızın dibine kaşığın tersiyle veya elinizle bastırarak yerleştirin.
  • Derin bir kapta peynirleri ve tozşekeri çırpın. Kremayı, yumurtaları da ekleyip iyice çırpın.
  • Limon kabukları ve suyunu da ekleyip karıştırın. Son olarak unu da ekleyip çırpın.
  • Karışımı kalıba dökün, kalıbı birkaç defa, hafifçe tezgaha vurun ve kenarlarında minik su kaseleri bulunan tepsiye koyun. 180 derecede ısınmış fırına verin.
  • Cheesecake kabarıp üzeri hafiften kızarmaya başlayınca fırını kapatın, kapağı hafif açıp keki içinden çıkarmadan soğumaya bırakın. Soğuyunca fırından çıkarıp üzerini streç folyo ile kapatın. Buzdolabında en az 4 saat dinlendirin (ben gece boyu bıraktım).
  • Bu sırada böğürtlenleri yıkayıp iyice süzün. Blendera alın ve tozşekerle birlikte 1 dk kadar çekin. Karışımı süzgeçten geçirerek bir sos tenceresine alın ve kenarlarından köpükler çıkmaya başlayana dek ısıtın ve ocaktan alın. Oluşan köpükleri kaşıkla bir kaseye alın (ben blenderda kalan sosu buzlu yeşil çayıma ekledim :) Nefis oluyor )
  • Jelatini bir kaseye alın, üzerine 4 yemek kaşığı soğuk su ekleyin. Birkaç dk bekletip karışımı sıcak olan böğürtlen sosuna ekleyin ve iyice karıştırın.
  • Sos soğuyunca kekin üzerine dökün ve üzerini streçle kapatıp buzdolabında 1-2 saat (jöle donana kadar) bekletin.
  • Servis edeceğiniz zaman üzerini taze böğürtlenlerle süsleyip dilimleyebilirsiniz.
Afiyet olsun!
Görüşmek üzere ♥

8 yorum:

  1. Çok yemeee bak sonra gece gündüz koşmak zorunda kalacağız :))
    sen yeme ver bana ben yerim senin yerinede kilo alırım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah sorma yaa! Evde olmak yaramıyor diyete. Önceden evde diyet daha kolay yapılır sanıyordum, öyle değilmiş. İşyerinde daha rahat ve düzenli oluyorum. Keşke gerçekte de yiyip yiyip kilo almasam ya da başkası alsa benim yerime :))

      Sil
  2. Bu arada ellerine sağlık demeyi unuttum:) ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel gözüküyor, ellerinize sağlık :) Sunum çok güzel insanın iştahını açıyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim :) Teşekkürler.

      Sil
  4. enfes görünüyor! ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma