20 Ekim 2015 Salı

Kıymalı ve Mantarlı Fırın Makarna

Hani bazı kıyafetleriniz vardır; her yere uyum sağlayabilecek, diğer her parçaya yakışan, bugün ne giysem sorusu kafanızı yiyip bitirdiğinde ve bir şey bulamadığınızda sizi kurtaracak bir parça.
İşte böyle yemekler de var; aklınıza akşam ne pişirsem sorusu düştüğünde ve cevap bulamadığınızda aman şunu yapıvereyim dediğiniz, evdeki herkesin sevdiği, pratik, her haliyle sevilen bir yemektir.
Benim için bu yemek hep fırın makarna olmuştur. İçine ne koyarsam koyayım her haliyle sevdiğim, çabucak hazırlayıp fırına attığım, tek çeşitle akşamı kurtaran nefis bir yemek. En çok beyaz peynirlisini sevsem de, türlü malzemelerle denemeler yapmaktan da geri kalmıyorum. Burada her birini yayınlamasam da onlarca çeşit fırın makarnam vardır.
Biz evde genellikle iki kişiyiz, bazen tek ben de olabiliyorum. Bu yüzden miktarlar çok az. Siz kendinize göre ayarlama yapabilirsiniz. Ben tarifi yaptığım gibi, iki kişilik vereceğim.
Kıymalı ve Mantarlı Fırın Makarna
Malzemeler (2 Kişilik)
2,5 su brd. herhangi bir çeşit makarna
Haşlamak için su ve tuz
İç Harç için
2 yemek kaşığı kadar kıyma
2 yemek kaşığı kalın doğranmış herhangi bir mantar
 (istiridye mantarı güzel olabilir, ben donmuş yabani mantar kullandım)
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 minik soğan
1 sivri biber
1 minik domates
Varsa bir yaprak yeşil soğan
Karabiber
Çay kaşığının ucuyla kimyon
Tuz
Beşamel Sos için
1 su brd. süt
1 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı un
Tuz, karabiber

Kaşar peyniri (üzeri için)

Yapılışı
  • Öncelikle iç harcı hazırlamak için soğan ve biberi doğrayıp bir tavada 1 kaşık sıvıyağla kavurun. Üzerine kıyma ve mantarı ekleyin, kapağını kapatın. Kıyma iyice pişince üzerine doğranmış domatesi, tuzunu ve baharatları ekleyin. Domates suyunu çekene dek pişirin.
  • Bu sırada kaynamış tuzlu suda makarnayı haşlanmaya bırakın.
  • Büyük bir cezvede 1 kaşık tereyağını eritin. Üzerine unu ekleyip karıştırın. Sütü, karabiber ve çok az tuzu ekleyip karıştırarak kaynayın. Kıvamını alınca ocaktan alın.
  • Pişen makarnanın suyunu süzün, üzerine beşamel sosu ekleyip karıştırın.
  • Çok az yağ ile yağlanmış fırın kabına makarnanın yarısını dökün ve kaşıkla düzeltin. Kıymalı harcın tamamını da makarnanın üzerine dağıtın. Kalan makarnayı da koyup düzeltin. Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri serpiştirip önceden 180 derecede ısınmış fırında üzeri kızarana dek pişirin.
  • Ilıyınca servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun.

Dizi eşliğinde hüpletilmiş :)

Görüşmek üzere!

14 yorum:

  1. çok beğendim deniz şahane

    YanıtlaSil
  2. yine sizden beklenecek türden lezzetli olduğu çok belli olan bir makarna yapmışsınız. Ben de çok severim makarnaları. Benzeri sayılabilecek türden bir tarifle ben de yapıyorum bundan ve gerçekten çok lezzetli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şekilde yapılınca tek yemek olarak yenebilmesi en sevdiğim yanı :)
      Makarna ne güzel bir buluş, her çeşit hazırlanıp yenebiliyor. Teşekkürler uğradığınız için.

      Sil
  3. Elinize sağlık ben de fırın makarnaları her şekilde deniyorum ve lezzetli oluyor sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ben nedense hep kaşarla yaparım ama senin paylaşımındaki kıymalı harç muhteşem onunla ne yapsan güzel olur tabii ki. Saat şimdi 12 ve en tehlikeli saatler. Bloglarda geziyorum her bir şey beynimde depolanıyor sonunda ya lahmacun, ya pizza, ya pide siparişiyle depoyu boşalatacağım herhalde her zaman olduğu gibi. :)) Eline sağlık, süper gene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaşarla yapınca başka yemeklerin yanında yenebiliyor. Böyle kıymalı veya başka harçlarla yapınca tek başına yetiyor. Güzel bir yemek fırın makarna. Öğle saatlerinde tehlikeli oluyor blog gezmek :) Ben de gezinip gezinip sonra pide, dürüm gibi şeylerle doyurmak zorunda kalıyorum karnımı :))

      Sil
  5. yemesini çok sevmeme rağmen en oyalayıcı gelen tarif. İçini hazırlamak birde üzerine beşamel sosu hazırlamak nedense çok zor geliyor ama çokta severim. Ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de ben küçük miktarlarda yaptığımdandır, bana çok pratik geliyor :)
      Teşekkürler uğradığın için, sevgiler.

      Sil
  6. Öğle yemeğinde makarna yedim ama gene lsa gene yerim. Heleki de seninkinden. Benim de acil kurtarıcımdır makarna. Ellerine sağlık Deniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle iyi bir kurtarıcı :)
      Teşekkürler uğradığın için.

      Sil
  7. Denizcim;
    Okuyalı günler oldu ama yazamadım.Netimiz yoktu yeni geldi. Denizden geçen fiber optik kablolara, koca bir gemi çapa atarak zarar vermiş. Neyse ki çok uzamadan çözüldü. Ama bu 5 günlük yokluk bile illallah dedirtti bize.
    Makarnaya kesinlikle bir mucize gözüyle bakanlardanım. DOktorların tavsiyelerinin aksine beyaz makarna yemeye bayılıyorum. Hayat kurtarıcı da oluyor çoğu zaman. Bizim evde makarnayı seviyor:) Eşim sade olarak sevmez illa sos olacak kıyma olacak. Ben sade bile tüketirim. Bizim favorimiz kıymalı ve sarmısaklı yoğurtlu makarna. Fırın olarak da güzel oluyor ama içine asla mantar koymuyorum:) Çünkü mantar bana göre yalnız yenilmesi icap eden bir şey. Deniz ürünleri de öyle mesela. Yemeklerin içinde veya makarnalarda deniz ürünleri de sevmiyorum ben. Bu tarif de çok güzel. Yapımı kolay. Ayrıca makarna salatasını da çok severim ben. Yazlıkta eskiden arkadaşlarla birbirimize gidip geldiğimizde makarna salatası yapardık hep, bana o eski günleri hatırlatıyor o salata.
    Ellerine sağlık canım. Keyifli günler dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ara bizim burada da internet problemli. İnternet olmayınca, önceden ne yapıyormuşuz diyor insan değil mi :) Elimiz ayağımız gibi oldu artık.
      Makarnayı ben de sade severim. Yani sadesini de severim :) Sadece biraz yağlanmış olacak. Yeni yemek yedim, ama hamur işi diyince benim hücreler "isteriz isteriz" diye bağırıyorlar :)))
      Ah, o kıymalı sos üstü sarımsaklı yoğurtlu hale de bayılırım. Bizim oralarda piyaz derler o sosa. Mantı hak getire yani. Makarna salatasını yıllar önce çok sık yapardık ablamla. Hemen hemen her haftasonu. Kolay olduğundan sanırım, elimiz ona giderdi. Bir de yemesi keyifli. Severiz biz de. Bizim de lisedeki arkadaşlarla salçalı makarna olayımız vardı. Kime gitsek bir paket makarna yapar, bol salça sosla pişirir yerdik. Hey gidinin eski günleri :) Özledim vallahi.
      Böyle anılar anlatmak, dinlemek güzel oluyor. Sana da keyifli, güzel günler dilerim. Sevgiler.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma