23 Ekim 2015 Cuma

Kurabiye Günü Pazar 2

Dün yayınladığım ilk parttan sonra geldik ikincisine.
İkinci hafta yaptığım kurabiyeler daha farklıydı. Önce basit bir Fıstık Ezmeli Kurabiye yaptım. Tarifini daha önce vermiştim. En güvendiğim kurabiyelerden biri oldu artık bu kurabiyeler. yumuşak olması sebebiyle sık sık yaptığım ve her seferinde de güzel sonuç aldığım kurabiyeleri denemenizi gerçekten tavsiye ederim. Maalesef onların fotoğraflarını çekmedim.
İkinci kurabiyelerim ise Vişneli Mini Tart Kurabiyeler. Bunları ben çok sevdim. Minik kapsüllerde pişirdiğim için çok da sevimli oldular.
Vişneli Mini Tart Kurabiyeler
Malzemeler
1 yumurta
75 gr margarin / tereyağ (yumuşak)
1 cup + 2 yemek kaşığı un
Yarım paket kabartma tozu
Yarım paket vanilin
1 avuç donmuş vişne

Yapılışı
  • Önce bir kapta yumurta ve yumuşamış yağı krema kıvamı alana dek mikserle çırpın. Unu, vanilin ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın. Yumuşak bir hamur olacak.
  •  Mini cupcake kapsüllerini cupcake kalıbına yerleştirin. Hamurun dörtte birini bir streçe sarıp buzluğa kaldırın. Kalan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve kapsüllere yerleştirin. Bir bıçak sapıyla veya parmağınızla önce una batırıp daha sonra hamurlar üzerinde çukurlar açın. Bu çukurların her birine parçalara kesilmiş vişneleri yerleştirin.
  • Buzluktaki hamuru çıkarın ve küçük dişli rende ile bir tabağa rendeleyin. Buradan minik tutamlar alıp tüm kurabiyelerin üzerine gelişigüzel yerleştirin. Önceden ısınmış 180 derecedeki fırında kabarıp üzerleri hafif kızarana dek pişirin.
Afiyet olsun ;)

Üçüncü kurabiyem susamlı kurabiyeler oldu. O gün yapacağımız suşi gecesi için aldığımız susam yağını bir an önce kullanmazsam çatlayacak olduğumdan^^ ilk önce kurabiyede denedim bu yağı.
Kesinlikle susamlı kurabiyeler, susamlı kurabiyeye benzedi. Sadece görüntü olarak değil, tat olarak da susamlı kurabiyelerdi^^ Bunun hamuru da yukarıdakinin aynısı sayılır, hamurun kıvamını beğenince tekrar yoğurdum ve bu sefer bir çay kaşığı kadar susam yağı ve 2 yemek kaşığı pirinç unu ekledim. Çok esanslı bir yağ olduğu için az eklemekte yarar var.
Susam Yağlı Susamlı Kurabiyeler
Malzemeler
1 yumurta (beyazından çok az bırakın kabuğunda)
75 gr margarin / tereyağ (yumuşak)
1 cup un
2 yemek kaşığı pirinç unu
Yarım paket kabartma tozu
1 çay kaşığı susam yağı (Biz Migros'tan susam yağı ve soya yağı karışımlı olanı aldık, esansı kuvvetli)
1/2 cup susam

Yapılışı
  • Önce bir kapta yumurta, yumuşamış yağ ve susam yağını krema kıvamı alana dek mikserle çırpın. Unu ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın. Yumuşak bir hamur olacak.
  • Hamuru yarım saat buzdolabında bekletin. Buzdolabından çıkarıp ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
  • Kabukta bıraktığınız yumurta beyazından parmağınızla alıp her bir hamurun üst kısmına sürün ve bu kısmı susama batırın. Tekrar tepsiye koyup üstüne hafifçe bastırıp düzleştirin.
  • 180 derecede ısınmış fırında beyaz kalacak şekilde pişirin. Piştiğini anlamak için fırından çıkarın, bir tanesinin altına bakın, hafif kızarmışsa pişmiştir. Beyazsa 5 dk daha pişirip çıkarın.
Afiyet olsun.
Keyifli, güzel, mutluluk ve güzel haberler dolu bir hafta sonunuz olsun.

Görüşmek üzere.
Fıstık ezmeliler de en alttan merhaba diyor sizlere :)

7 yorum:

  1. Böyle kurabiye, pasta, kek olaylarına artık gıpte ile bakıyorum.. Gerçekten dediğin gibi çok şirinler. Eline sağlık. Bu arada tırnaklarını nasıl öyle yaptın? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kek, kurabiye, pasta.. Bu tür şeyler biraz şans meselesi. Çok bilirim yaptığım şeyin yapmak istediğim şeyle alakası olmadığı zamanları :) hala da olur.
      Tırnaklarım :))) bazen değişiklik olsun diye yapıyorum.

      Sil
  2. Yaşasınnnnn Turabiyeeee:) Biz turabiye deriz kurabiyeye. Ortaokuldan arkadaşım Melda ile kurabiye manyağı iki tipizdir. Onun yaptığı yumuş kurabiyelere de bayılırım. Bir ara sana o tariften bahsetmiştim. Yazacağım sana yakında:) O kokusu beni kendimden geçirir. Her çeşitini seviyorum desem yalan olmaz herhalde. Bu vişneli modeli de beğendim. Kolaymış da. Kocaman kurabiye canavarı kurabiyelerini de çok seviyorum ben. Bir zamanlar Subway vardı hala var mı bilmiyorum. Orada kocaman kurabiyeler yaparlardı, hala tadı damağımdadır çok seviyor ve özlüyorum. Öyle kurabiyeler yapmayı seviyorum. İstanbulda'da Kara Fırın mıydı evet sanırım oranın kurabiyelerine de hayranımdır. Burada ne yazık ki dışardaki pastanelerde çok şahane kurabiyeler olmuyor. Evde yapıyorum, yaptıkça da yediğim için çok sık yapmıyorum artık. Tuzlu kurabiyeleri de çok severim ayrıca. Sanırım burada en çok özlemini çektiğim o tuzlu kurabiyeler oluyor. Susam yağlı olan da ilgimi çekti. Denemek lazım bir ara.
    Afiyetle yesin yeğenin de. Ben de üniversitedeyken arkadaşlarımın ailelerinden gelen yemekleri tüketmeye bayılırdım. Herkesin kendine göre yemek adetleri, tarifleri var en çok hoşuma giden de o oluyor. Değişik şeyler denemeye bayılıyorum.
    Öpüyorum kocaman. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayılırım yumuş turabiyeye :)) Evet merakla bekliyorum ben de tarifi, uygun olduğunda gönderirsin. Vişneli model görsel olarak da memnun ettiği için, ve tabii ki tatlıyı dengeleyecek bir ekşisi olduğu için benim de favorim :)
      O bahsettiğin Subway kurabiyeleri hala var. Bir defa yemiştim. Nedense Subway'e gitmeyi sevmiyorum, kendim de çok güzel yapabildiğim sandviçlere fazlaca para vermek hoşuma gitmiyor :D Bazen pintiliğim tutuyor işte. Öyle dev damla çikolatalı kurabiyeleri ben de seviyorum ve aslına bakarsan o konuda dışarıdan almayı tercih ederim, çünkü tam öylesini beceremiyorum ben^^ Kara Fırın'a da hiç uğramadım ama aklımda olsun, bir yerlerde görürsem deneyeceğim oranın kurabiyelerini de. Bir ara çok tuzlu kurabiye yapardım ben. Şimdi çok nadir yapıyorum ama benim de en sevdiğim tuzlu kurabiyelerdir. Tatlısını değil ama tuzlusunu gider gelir yerim. Tatlı şeyleri canım çok istemediği sürece yiyemiyorum ben. Susam yağlı olanı da tavsiye ederim. Hoş kokulu kurabiyeler oldular. Sevdim ben.
      Üniversitedeyken Kilis'li bir arkadaşım vardı, babası taa ordan bir koli göndermişti bize, lahmacunlar mı dersin, kıtır çorbalık ekmekler mi dersin, bir sürü çeşit yiyecek göndermişti. Ve hala tadları damağımdadır. Ankara'lı bir arkadaşım vardı, Ispanaklıi, kremalı keki ilk kez o zaman görmüştüm. Annesi göndermişti bir kolide. İlginç şeyler, farklı ellerden çıkma, ilk kez yenen şeyler.. Unutmak mümkün olmuyor. Hele bir de ev, anne ve anne yemeği özlemi içindeyken. Ahh! Güzel günlerdi :)
      Ben de öptüm kocaman, sevgiler.

      Sil
  3. Resimli anlatım her zaman daha çekici ve denemek için cesaretlendirici bir yayın oluyor tebrik ederim harika resimler ve anlatım..ellerinize sağlık
    Mandala boyamayı ben çok severim sizde de var mı böyle bir hobi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de başka blogları gezerken detaylı fotoğraflar görmeyi seviyorum. O yüzden bloğumda da bunu uygulamaya çalışıyorum sıklıkla. Beğenmenize sevindim :)
      Bu boyamalara bayılıyorum ben de. Vakit oldukça tek tük boyuyorum. Keyifli ve zihin dinlendirici bir etkinlik kesinlikle :)

      Sil
  4. Ellerine sağlık hepsi çok lezzetli olmuş sevgiler

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma