22 Eylül 2015 Salı

Fıstık, Fındık, Ceviz Ezmeli Kurabiye

Eminim içinizde vardır kıtır kıtır kurabiyeyi sevmeyen, hatta sırf yerken dökülecek, saçılacak diye kurabiye, bisküvi tercih etmeyen, bu tür yiyecekleri yerken dudaklarını yiyeceğe iyice yapıştıran.. Ben ve Ercüment böyleyiz. Ben o, dökülmesin diye dudaklarını yapıştıran kesimdenim, Ercüment de kıtır kıtır, sert diye sevmiyor. Ne zaman bugün kurabiye yapacağım desem Ercüment pek hoşnut olmaz. Normalde yaptıklarımı merak eden, payını kimseye kaptırmayan, beğendiğinin de peşini bırakmayan biridir ki, kurabiye yaptığım zaman "yumuşak yaptım" demeden elini sürmez kurabiyelere.
Geçtiğimiz Cumartesi aklıma önceden yaptığım fıstık ezmeli kurabiyeler düştü. Bu fıstık ezmeli kurabiyelerin en büyük özelliği "yok gibi" ve yumuşak olması. Başka nasıl anlatılır bilmiyorum :)
Aslında epeydir düşünüyordum da üşenmiştim^^ Üşenmiştim kelimesine dikkatinizi çekerim. Ama Cumartesi günü o kurabiyelerin aklıma düşmesi ve yapmam arasında kısacık bir zaman dilimi var. Cuma akşamı son yaptığım ayraçları PVC kaplattırmıştım ve pek de beğenmiştim. Sahiplerine vermeden önce şööööyle güzel bir fotoğrafını çekeyim de Instagram'a koyayım dedim. Yatağımın üzerine yaydım ayraçları. Bir de kitap koydum, gözlük de tamam derkeeeen, bu karede bir şeyler eksik, şuraya bir bardak süt, yanına da kurabiye! O kurabiyelerin pişme zamanı şimdidir diyerek mutfağa koştum. Yani fotoğraflık oldu bu kurabiyeler :)
Bazen de böyle üşenmiyorum işte :))
O kare de bu kare..
Bu sefer kurabiyelerim sadece fıstık ezmeli değildi. Fındık, fıstık ve ceviz ezmeli idi. Biraz da fazla yaptım ve nefis oldular.

Fıstık, Fındık, Ceviz Ezmeli Kurabiye
Malzemeler
2 yemek kaşığı fıstık ezmesi
1 yemek kaşığı fındık ezmesi
1 yemek kaşığı ceviz ezmesi
80 gr tereyağı/margarin
2 yumurta
1,5 cup un
1,5 yemek kaşığı tozşeker
Yarım paket kabartma tozu
Tuz
Üzerlerine iri dövülmüş fındık

Yapılışı
  • Fıstık, fındık ve ceviz ezmelerini karıştırma kabına alın. Benim en sinir olduğum şey bu tür ezmelerin kaşığa deli gibi yapışmasıdır. O yüzden kaşığı önce ocakta ısıtır ve kavanoza öyle daldırırsanız kaşıkta minimum miktarda malzeme kalacaktır. Ama işlem sonrasında, kaşığı o halde hemencik ağzınıza götürmeyin^^ yanarsınız benim gibi..
  • Yağı da parçalara ayırıp kaba ekleyin. Ve mikserle iyice çırpın. Tozşekeri de ekleyin ve krema kıvamına gelene dek çırpmaya devam edin. (Aşağıdaki fotoğraf sırası ters olmuş.) Yumurtaları da teker teker ilave edip iyice çırpın.
  • Un ve kabartma tozunu da ekleyin ve kaşıkla güzelce karıştırın. Bayağı yapışkan bir hamur olacak. Yağlı kağıt serili tepsiye, geniş aralıklarla birer tatlı kaşığı hamur koyun. Hamurların üzerine de fındık serpiştirin.
  • 180 derecede önceden ısınmış fırında 10-12 dk pişirin (yayılacaklar, kabaracaklar, çok hafif çatlayacaklar ve altları çok hafif kızarmış olacak)
  • Pişen kurabiyeleri fırından çıkarıp soğumasını bekleyin. İlk çıktıklarında epey yumuşak olacaklar. Soğuyunca kendine gelip, yok gibi olacaklar ;)
Eh hadi afiyet olsun.
Görüşmek üzere.

11 yorum:

  1. Merhabalar, ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık çok nefis gözüküyor ve ayraçların da çok şekerrr :)

    YanıtlaSil
  3. Oooo super bir tarif, en kisa zamanda deneyecegim canim, ellerine saglik...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenirsin umarım sen de :)
      Sevgiler.

      Sil
  4. Kurabiyeler süper olmuş...tam çaya banıp yemelik :) ama kitap ayıraçları da çok hoş...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekküler! Beğenmenize ve uğramanıza sevindim :)

      Sil
  5. Ahh deniz, ben de kıtır kurabiye sevmeyenlerdenim sanırım. Arada evet yiyorum ama eşim de ben de pamuk gibi olanları seviyoruz. Benim sana yazdığım kurabiye olmamıştı yanlış hatırlamıyorsam. Ben de senin bu pamuk olanı deneyeyim. İçine fıstık ezmesi falan girince çok güzel oluyor tadi. Bir de izmitteki bir arkadaşımın senelerdir yaptığı bir kurabiye tarifi var ağızda dağılıyor kıtır değil ama, yazayım bir ara bulayım da sana.
    Pvc kaplama için ig den de yazmıştım sana, bence harika fikir. Kurabiye süt kitaplar boyalar ahh ne harika görünüyor. Türkiye'de her an her şeyi bulabileceğimizi bildiğimiz için orada fazla yemiyorum ama buraya gelince yemeden duramıyorum. Şimdi yine kek çörek pasta bir şeyler yapasım geldi. Ne güzel kilo da veriyordum ama bakallım nereye gidecek durumlar:)
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurabiyede favorim ağızda eriyip giden, minnak olanlar benim de. Arkadaşının tarifi de denemekten memnun olurum, bulursan yaz bana :) O ilk verdiğin tarifte sanırım bir şeyler yanlış gitti, olmadı.
      Pvc hakkaten çok iyi oldu. Dediğin gibi boyalar daha kalıcı olacak böylece. Yapıp yapıp dağıtıyorum öyle bakalım ne zaman sıkılacağım :)
      Bu sene benim de kilolarla başım dertte maalesef. Saldım biraz ama birkaç ay içinde iyice vermem gerek. Sıktı artık tombik yanaklar :)) Sen de dikkat et canım, alması çok kolay ama vermesi çok zor. Senelerdir ver-al olayı çok canımı yaktı benim. Boğaz yüzünden almıyorum ama sadece boğazı keserek verebiliyorum. Ne kötü ve haksızca! Ahhhhh! Öyle işte :))
      Sevgiler sana da.

      Sil
  6. Ellerinize saglik. Bizde ailece kıtır kurabiye sevmeyenlerdeniz. Tarifinizi az önce yaptim sonuç muhtesem. Gercekten yok gibi :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Teşekkürler, sevgiler.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma