14 Mayıs 2015 Perşembe

Yumurtalı Patates Salatası / Dert Yanmaca

İşyerinde kulaklıklarımdan biri hemen hemen her an kulağımdadır alışkanlıktan. Müzik olsun, olmasın her an bir şeyler dinleyebilirim diye. Bazen de eser şöyle, aslında 90'lardan sonrasını dinlemek pek adetim değildir ama arada çıkar güzel şeyler, Türkçe Pop dinleyim derim. Açarım YouTube'ü, yazarım 2014 -2015 Türkçe şarkılar. Hevesim kursağımda kalır her zaman, bir iki şarkıya bakar, kendi dinleme listeme geri dönerim. Şarkı konusunda çok seçici değilimdir aslında. Güzel tınısı olan, anlamlı birkaç sözcük barındıran, iyi sesli biri tarafından seslendirilmiş olması yeter çoğu zaman. Ama arkadaş nedir bu son çıkan şarkılar yaa? Ben mi çok seçici oldum, Kore şarkıları mı bozdu beni bilmiyorum ama bir tane bile güncel şarkıyı da sevmez mi insan? Yani burada isim verip yerden yere vurup rencide etmek istemiyorum kimseyi :P ama arkadaşım iyi şarkı yapamıyorsanız ya susun oturun oturduğunuz yerde, ya da gidin 80'leri 90'ları, hadi bilemedin erken 2000'leri coverlayın. Tamam o zamanlarda da vardı abukluklar ama dinletiyordu adamlar. İşte böyle.. İçimdeki öfkeyi de kustuğuma göre artık rahat rahat yemekten bahsedebilirim. Gerçi bu iki kelime aynı cümlede pek iyi olmadı ama :D:D:D
Geçen Cumartesi günü yaptığım böreğin yanında yemeye patates salatası yapasım vardı. Yoğurtlu mu, bol yeşillikli mi derken bunda karar kıldım. Evde yeşil soğan olmadığından pırasa ve çiriş otu karışımı kullandım ve biz böyle de sevdik. Ama orjinalinde yeşil soğan kullanılıyor, biline.
Yumurtalı Patates Salatası
Malzemeler (2 kişilik)
2 adet orta boy haşlanmış patates
1 katı haşlanmış yumurta
1-2 sap yeşil soğan veya yeteri kadar pırasa
1,5 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı mayonez
1 tatlı kaşığı hardal
Karabiber
Tuz

Yapılışı
  • Patatesleri soyun ve kare kare doğrayın. Çok büyük veya çok küçük olmasınlar.
  • Yumurtayı da soyun ve minik minik doğrayın.
  • Yeşilliğinizi yıkayın kurutun ve ince ince doğrayın. Hepsini bir karıştırma kabına alın.
  • Bir kasede yoğurt, mayonez, hardal, tuz ve karabiberi karıştırıp diğer karışımın üzerine dökün ve karıştırın.
  • Buzdolabında 15 dk, ağzı kapalı şekilde bekletip servis edebilirsiniz. Biz hemen yuttuk, bişey farketmiyor :P
Görüşmek üzere.

6 yorum:

  1. Bak sen bir daha ki sefere buna bir de taze nane kıy, bence bana teşekkür edeceksin :))) Ben de mayonezli sos yapayım sana teşekkür edeyim nasıl :) Çünkü sos olarak bol zeytinyağı ve limon kullanırdım ama bu hali şuan acayip canım çekti. Ellerine sağlık.


    Şarkı türkü dinlemek istediğimde listerimin dışında bazen isim yazarım, o an bi düşünürüm ilk aklıma gelen sevdiğim ismi mesela Kayahan yazarım, Emre Altuğ'a zıplarım vs. Zaten 2000den sonrakilerin isimlerinin pek çoğunu bilmiyorum,hatta kim biliyor ki :D Mustafa Ceceli ne zamana denk geliyor ama onu da severim. Grup84 vs derken olmadı TSMye döner kafamı rahat ettiririm. Neyse çok konuştum,hadi gittim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bak bu isimleri ben de severim. Benim aklıma da isim gelmez işte. O yüzden bulamam aslında beğendiğim şarkıları. Bunları hatırlatman iyi oldu.
      Bir dahakine nane de deneyim, eminim çok daha güzel oluyordur. Bu halini seveceğini umuyorum. Teşekkürler uğradığın için.

      Sil
  2. yeni müzikleri dinlerken hem zihnim,hem bünyem,hem yüreğim yoruluyor benimde.yani anlayacagınız vücudumun hiçbir zerresine hitap etmiyor.ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  3. Bu internetim benim iyice şaşırdı, yorum yazmadan yorumunuz yayınlandı diyor:) yanlış bişeyler yazdıysam valla kusuruma bakma denizcim:)
    Patates salatası favorilerimdendir, kurtarıcıdır. Misafirlere yapmanın yanında kendimize de zaman zaman yapıyorum keyifle yiyoruz. Buradayken patates salatasını yoğurt ve az biraz da mayonezli yapmayı denedim pek sevdik. Şimdi ne zaman yapsam içine yoğurt, az mayonez hatta biraz hardal da ilave ediyorum. Özellikle arkadaşların çocukları yoğurtlu patates salatasına bayıldılar. Evde hiç yemezlermiş bize gelince tabak tabak yediler vallahi:)
    Yalnız ben ne patates salatasında, ne piyazda ne de amerikan salatasında yumurta hiiiiiç sevmiyorum. Çok acayip geliyor bana ya, eskiden de sevmezdim. Yumurtayı sadece yumurta olarak yemeyi seviyorum bir şeyin içinde, dolgusunda veya süsü olarak değil:( Böyle de uyuzumdur bu konuda. Haa biri yaptıysa yerim ama kendim koymayı tercih etmem:)
    Senin papateslerin doğranma şekli çok ilginç geldi bana sevdim. Ben de yaparım belki bir ara:) Yazları zaten iyi gidiyor. Ayy yanına kısır da yaparım belki hem buzlukta biraz yufka kalmıştı sarayım yanlarına onu da bir de çay demler akşam yemek olmadığı bir zaman gün gibi yaparız:):):)
    Öptüm çok

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma