20 Nisan 2015 Pazartesi

Yeşil soğanlı, Peynirli Gözleme

Merhabalar!
Herkese güzel, parlak, sağlıklı ve mutlu bir hafta dilerim.
Bu hafta sık sık yazacağım çünkü vakitlerini geçirmek istemediğim birkaç tarifim var. Son iki hafta sonlarında epey çalıştım mutfakta. Bakmayın çalıştım dememe, hepsi de karnım acıkınca hedefime kilitleniyor oluşumdan ortaya çıkan tarifler. En pratiğiyle başlayacağım bugün.
Önce elde açma hamurla yapmak için yerimden kalktığım, ama mutfağa varınca karşılaştığım hüzünlü sahne (aşağıda o sahneyi görebilirsiniz) sonucu, neyse ki evde taze yufkalarım var diyerek rahat bir nefes aldığım yeşil soğanlı, peynirli gözlemelerim.
Aslında bu gözlemeleri yeşil soğanlı yapmak zorundaydım. Ablamın bir akşam, canım yeşil soğan istedi gelirken alsana demesiyle koca demet yeşil soğanı -ki güya en azını seçtim, ama hepsi aynıydı, alıp eve götürdüm. Tabi ablamın yiyeceği 3-5 dal, neyse o da git gel epey yemiş. Ama bir hafta geçti, ikinci haftaya ben başladım bunlar yine mi çöpe gidecek diye düşünmeye. Ona kat, buna kat, her şeyi yeşil soğanlı yemeye başladım ama bir dal iki dal tabi benim kullandığım da. Bitmek bilmiyor o da. Bu gözlemeleri de yeşil soğanı kullanmak için yaptım yani. Artık ikinci haftanın sonunda söylene söylene tüm yeşil dalları bitirdik. Ama hala sapların çoğu duruyor dolapta. Her şeyi yeşil soğanlı yemeye devam yani.. Hayır anlamıyorum neden bunları daha küçük demetler halinde satmazlar ki? İki kişi yaşayan veya tek yaşayanlar yeşil soğan yiyemeyecekler mi? Ya da alıp çöpe mi atalım içimiz sızlaya sızlaya? Uyuz oluyorum işte buna. Ispanak da öyleydi eskiden. Neyse ki bazı yerlerde kök kök satmaya başladılar. Marul, kıvırcık da öyle sürünüyor bizim evde. Tamam onlar doğası gereği büyük oluyorlar ama bizi de düşünün yauv :P
Evet içimi de döktüm güzelce, şimdi tarife geçebilirim :)
Bu arada bu  gözlemeleri yaparken çeyrek yufkayı nasıl istediğim gibi, düzgünce kare şeklinde ve içli kısmın tek kat kalmayacağı şekilde katlayacağımı da öğrendim, çok gururluyum^^ Yufkayla gözleme yaparken hep içime oturmuştur içli kısmı tek kat bırakmak. Katlarken hep üste koyardım çünkü yandaki kısımları.
Yeşil soğanlı, Peynirli Gözleme
Malzemeler
Yufka
Beyaz peynir
Kaşar peyniri rendesi
Yeşil soğan
Sıvı yağ

Yapılışı
Öncelikle yeşil soğanı doğrayın. Ezilmiş beyaz peynir, rendelenmiş kaşar peyniri ve çok az sıvıyağla birlikte karıştırın. Dilerseniz pul biber de ekleyebilirsiniz.
Bir yufkayı 4'e bölün. Çeyreklerden birini önünüze orta-üçgen ucu sağda kalacak şekilde serin. Ortasına kare şeklinde iç harçtan yayın.
1. aşamada olduğu gibi üst ucu katlayın ve 2. aşamadaki gibi kalan kısmı katlayın.
3. aşamadaki gibi soldaki kısmı da katlayın ve 4. aşamadaki şekilde de katladıktan sonra, altta kalan katlanmamış kısmı yufkanın altına doğru katlayın. Katladığınız kısım üstte kalacak şekilde ters çevirin.
Kalan uçları arada kalan katların içine kıvırın. Hiç bir uç açıkta kalmayacak ve içli kısım katların ortasında kalacak.
Çok az yağlanmış tavada, kısık ateşte, her iki tarafını da pişirin.

İşte böyle. Yanına çay, domates, biber, zeytin, yumurta.. En güzel kahvaltı.
Afiyet olsun.
Bu da yukarıda bahsettiğim hüzünlü sahne. Markete gitmeye üşenen biri için en hüzünlü şey böyle dibi gelmiş paketlerle karşılaşmak :S

Görüşmek üzere.

5 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Yes, They were delicious :) Thanks for stopping by.

      Sil
  2. Denizcim;
    Allah için yeşil soğanı çok severim:):) Ben genelde kısıra ve sabah kahvaltılarına yaptığım kimyonlu yumurta salatasına koyuyorum. Türkiye'deki soğanları öp de başına koy hihii:) Burada yeşil soğanlar bildiğin pırasa gibi:) Kocaaaamaaannnn. Bir defa da Julia Child'ın meşhur fransız omleti tarifinde kullanmıştım ama eşim çok sevmiyor o yüzden nadiren koyuyorum, zaten her zaman da bulamıyoruz.

    Gözleme çok severim. Hazır yufka burada ne yazık ki yok. Birkaç ay evvel üçgen şekilde kesilmiş sigara böreklik buldum aldım, geçen cuma kahvaltıda yaptım, son bir paketim kaldı:( Bundan sonra bulabilir miyim inan hiiiiiç bilemiyorum.

    Geçenlerde ben de tam kurabiye yapacakken bir de baktım paket dibinde..Böyle hönkkk kalıverdim. Neyse ki mühendis lokali olarak kullanılan yerde bazen oluyor gidip bir koşu aldım yarım paket, neyseki yetti.
    Afiyetlerle yiyin bizim gibi yufkaya hasretler için de:) Artık dönünce denerim ben de:) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Woaa pırasa gibi yeşil soğanı ilk kez duyuyorum. Genelde süsleme için de kullanırım ben yemeklerde ama o büyüklükte olduklarını düşününce gözümde canlandırmak komik oldu :D Ay bi de chives dedikleri incecik olanları var ben en çok onlardan kullanmak istiyorum keşke daha çok yerde satılsa. Büyük marketlerden alabiliyorum anca.
      Orada yufka olmamasına üzüldüm çünkü bizler için börek olayı gerçekten önemli. Kahvaltı olsun, misafir olsun, zaman kurtarmak olsun, bazen bir öğünü kurtarmak olsun.. Yufka gerçekten çok önemli benim için. Neyse yakında geliyorsunuz zaten :)
      Bu sonu gelmiş paket benim için korkunç oluyor. Abartıyorum belki ama bir şeyin azaldığını görünce illa o şeyi kullanmak istiyorum :) Su azaldıysa özellikle ve gidemeyeceksem almaya, susuzluktan ölecek gibi hissediyorum, içtikçe içiyorum. Var bende psikolojik bişeyler :) Unum olmayınca da öyle takıyorum kafaya. Neyse bu akşam alacağım.
      Ahh işte böyle :) Teşekkürler uğradığın için. Sevgiler.

      Sil
  3. Ellerine sağlık Denizcim, gözlemeler nefis görünüyor.
    Taze soğan meselesinde haklısın, demetler çok büyük :(
    Bende bazen canım çok çektiği için alıyorum, sonra bitiremeyince nasıl değerlendirsem diye düşünüyorum.
    Bizde en çok sevilen değerlendirme yöntemi, biraz kavurduktan sonra üzerine yumurta kırmaktır, özellikle eşim çok severek yer :)

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma