10 Kasım 2014 Pazartesi

Beşamel Soslu Brokoli ve Karnabahar

Bugün 10 Kasım. Ata'nın, koskoca bir ülkeyi gözyaşları içerisinde geride bıraktığı gün. 76 yıldır özlemle anılan ulu önder Atatürk'ü, ben de saygı, sevgi ve duayla anıyorum. Huzur içinde yatsın.
Bugün çabucak gideceğim. Çok uzun sohbet edemeyeceğim.
Şu sıralar çokça yaptığım ve tadına doyamadığım bir tarifi paylaşacağım. Artık pratik kelimesini pek kullanmak istemiyorum aslında, bana göre pratik gelen bir şey başkaları için uğraştırıcı görünebiliyor. Bunda da beşamel sos olduğu için bunun neresi pratik diyenler çıkabilir :) Ama bana göre çok pratik ve hemen hazırla at fırına şeklinde bir tarif.
Beşamel Soslu Brokoli ve Karnabahar
Malzemeler (2 kişilik)
3-4 çiçek brokoli
3-4 çiçek karnabahar
1 küçük patates
1 küçük havuç (isteğe göre eklenebilir, yakışacaktır)
Beşamel sos için
1,5 cup süt
1 dolu yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı margarin
1/2 cup. kaşar peyniri rendesi
Tuz

Yapılışı
  • Patatesi soyun. Küp küp doğrayın. Brokoli ve karnabaharları daha küçük çiçeklere ayırıp yıkayın.
  • Bir tencereye yeteri kadar su koyun, tuz ekleyin ve patatesleri de ekleyip kaynamaya bırakın.
  • Patatesler hafif yumuşadığında brokoli ve karnabaharı ekleyin. Karnabaharlar ve brokoliler yumuşadığında (çok fazla pişmeyecek, hala canlı yeşil ve hafif diri olacaklar) süzgeçle alın ve soğuk su dolu bir kaba bırakın. İlk sıcaklıkları çıktıktan sonra suyunu süzün.
  • Bu sırada küçük bir tencerede süt ve unu çırpıcı ile çırpın. Karabiber ve biraz tuz atın. Koyulaşana dek karıştırarak pişirin. Margarini ekleyip iyice karıştırıp ocaktan alın. Kaşar rendesinin de yarısını ekleyin. Sebzeleri bu karışımın içine atıp güzelce karıştırın.
  • Küçük bir fırın kabına koyun bu karışımı. Üzerine kalan kaşar rendesini serpiştirin ve 180 derecede ısınmış fırında, üst kısımda kaşarlar eriyip kızarana dek pişirin.
Afiyet olsun :)
Görüşmek üzere.

5 yorum:

  1. Atamizi binlerce km.uzaktada olsak yuregimiz orada olarak andik..
    Tarifin hem kolay hem ugrasmalik :)) ama cok lezzetli oldugu belli..ellerine saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ah Deniz daha yeni yemek yedim ama karnım acıktı sanırım bu postanı okuyunca:) Ben çok severim başemel sosu ve kabakla çok yakıştırıyorum. Uzun zamandır böyle bir tarif yapmadığımı fark ettim. En iyisi yemek listesine bir bakayım yemekhanemizde akşam için güzel şeyler yoksa bende bir kabak yapayım başemel soslu:) Brokoliyi genelde ya sarımsaklı yoğurt ile yahut zeytinyağı limon ile seviyorum, karnıbahar da yumurtaya bulanıp kızartılınca offf harika oluyor ama kızartma tercih etmiyoruz artık pek, buharda pişirip salata kıvamında yiyoruz. Afiyetler olsun. Bana da güzel bir fikir vermiş oldun, teşekkürler. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brokoli ve karnabaharı ben de dediğin şekillerde çok seviyorum. Hele karnabahar nefis oluyor. Bu şekilde denersen de beğenirsin umarım. Sevgiler.

      Sil
  3. Tam da mevsimi çocukluktan beri bayılırım karnıbahara, brokoliyi de tanıdığım günden beri pek severim her ikisinin de çorbalarını yaparım mütemadiyen. Bu tarife de kayıtsız kalmam mümkün değildi, üzerinin kızarıklığı tam kararında olmuş. Dün pazardan karnıbahar almadığıma işte şimdi pişmanım. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma