20 Ekim 2014 Pazartesi

Barbie Pasta

Aslında bugün mantar yazısı yazacaktım ama, haftasonu yeğenim Defne'nin doğum gününü kutlamak için yaptığım pastayı sıcağı sıcağına paylaşayım istedim.
Ben sanırım 4-5 yaşlarındayken evimize nereden geldiyse Pelit'in pastalar kataloğu gelmişti. Orada bir Barbie pasta vardı. Çok tutturmuştum Barbie'li pasta istiyorum diye, onunla yatıp onunla kalkıyordum, dergiyi yüzlerce kez karıştırmışımdır herhalde, ama olmamıştı. Yıllarca bekledim sanırım o pastayı. Bu sene yeğenim Asya'nın doğum gününde prensesli pasta olunca Defne'nin de aklı kalsın istemedim. Bu sene ona kesinlikle Barbie'li pasta yapacaktım. Zaten daha önce Asyadan Esintiler'de görmüştüm ve öyle güzel anlatmıştı ve kolay görünüyordu ki yapabilirdim. Ama her zamanki sorunum süslemeyi nasıl yapacaktım?
Bu zamana dek bir sürü pasta malzemesi satın aldım. Tchibo'dan, internet mağazalarından ya da pastacılardan bir çok süsleme seti, sıkma torbası ıvır zıvır aldım. Çekmecem de dolu onlarla. Ama hepsi dandirik. Çok fazla kullanmayacağımı düşündüğümden çok para harcamak istemedim. Hep ucuz olanları aldım. Tabi böyle olunca kiminin duyları şekilsiz çıktı, kiminin torbası minicikti.. Ama en çok Tchibodan aldığım beni hayal kırıklığına uğratmıştı. Tchibo'yu severim, bazı ürünleri gerçekten çok kaliteli, birçok ürün aldım ama bu kesinlikle felaket bir ürün. Silikon olduğu için güzeldir dedim ama yok acayip kullanışsız bir şey çıktı. Silikon torbasına doldurduğunuz şeyi sıkmanın mümkünatı yok çünkü hepsi yukarı fırlıyor sıkmanızla. Kapatma mandalı da işe yaramıyor. Durum böyle olunca Barbie pastanın süslemesi şansa kalmıştı. Neyse ki elden geldiği kadar, duruma göre güzel bir sonuç çıkarmıştım. Elbette şaheser değildi ama eserimle gurur duyduğumu söyleyebilirim :) Defne'nin yüzündeki mutluluğu görünce benim de küçüklük hayalim gerçekleşmiş gibi mutlu oldum.
Bu kadar özendim ama bu pastada biraz kolaya kaçtım. Parti gününü öne almamız ve benim o günkü dişçi randevum yüzünden çok fazla hazırlık yapamayacaktım. Pastanın keki için hazır pandispanya kullanacaktım ama Dr. Oetker'in bulut kekinden aldım bir de. Evde bir gece önceden çırpıp, pişirdim kekleri. Barbie'nin boyuna göre de gerekirse hazır kek kullanacaktım. Gerçekten kızımız boylu poslu olduğu için hazır pandispanyanın tekini de kullanmak zorunda kaldım.
Alışverişimi yaparken pastayı neli yapsam diye çok fazla düşünmüştüm, dondurulmuş böğürtlen veya ahududu markette olmayınca paniğe kapılmıştım bir an. Sonra aklıma konserve meyveler geldi. Neyse ki markette karışık meyve konservesi vardı.
İşte Barbie Pasta hikayemiz böyle başladı..

Kolay Barbie Pasta
(15-18 Kişilik)
1 paket Dr. Oetker vanilyalı bulut kek
(3 yumurta, 100 g margarin, 1 su brd. süt)
4 paket krem şanti
5 su brd. süt

1 kutu Dole karışık meyve konservesi
Keki ıslatmak için 2 su brd. süt, 2 tatlı kaşığı tozşeker
İstenilen renklerde gıda boyası
Kalıplar: Büyük yuvarlak borcam salata kasesi, küçük borcam kase
1 adet hazır sade pandispanya

Yapılışı
  • Parti gününden önceki gece kekleri pişirmek için tüm kek malzemelerini büyükçe bir kasede mikserle karıştırın. Kek kalıbı olarak kullanacağınız kaselerin dibini ve kek hamurunun geleceği kadarlık kısmı margarinle yağlayın. Hamuru kalıplara paylaştırın ve önceden 180 derecede ısınmış fırında pişirin. İkisini tek seferde pişirebilirsiniz. Küçük kalıbı 10 -15 dk önce çıkarmanız gerekir. Büyük kalıptaki kekin pişmesi daha uzun sürecektir. Kürdan testi yapın, eğer üzeri kızardıysa ve henüz ortası pişmediyse üzerine alüminyum folyo kapatıp 10-15 dk daha pişirin.
  • Pişen kekler kalıplarında ılıdıktan sonra kenarlarından bıçakla geçin ve kekleri kalıptan dikkatlice çıkarın. Kekler bu şekilde iyice soğuduktan sonra küçük olanı 2'ye, büyük olanı 3'e kesin. Bütün parçaları yan yana bir tepsiye koyun, üzerini streçleyin ve başka bir tepsiyle kapatın.
  • Ertesi sabah her bir kekin tam ortasında aynı büyüklükte yuvarlak delikler açın. Barbie buradan girecek. Çok dar veya çok geniş olmamasına dikkat edin. Çay bardağı büyük kalacağı için bıçakla kesin bu delikleri.
  • Pastayı keserken takılıp dilimlemeyi zorlaştırmaması için bütün meyve parçalarını küçük ve ince dilimlere kesin. Suyunun süzülmesi için bir süzgeçte bekletin.
  • Bu arada 2 paket krem şantiyi 2,5 su brd. süt ile çırpın.
  • 2 su brd. sütü bir kasede veya bardakta 2 tatlı kaşığı tozşeker ile karıştırın.
  • Önce en altta olacak pandispanyayı, daha sonra pastayı kolayca kaldırabileceğiniz bir şekilde bir kesme tahtasına veya tabağa yerleştirin. 2-3 yemek kaşığı şekerli sütle ıslatın. Krem şanti sürün, meyveleri yerleştirin ve üzerlerine tekrar ince bir kat krem şanti sürün.
  • En büyük kek parçasını da sütle ıslatın ve üste yerleştirin. Krem şanti ve meyve işlemlerini uygulayarak tüm kekleri etek gibi olacak şekilde yerleştirin.
  • Kalan 2 paket krem şantiyi de 2.5 su brd. süt ile çırpın ve tüm pastanın etrafını ince bir katman olacak şekilde bıçakla sıvayın.
  • Kalan krem şantiyi kullanacağınız renklere ve oranlara göre ayrı kaselere ayırın.
  • Barbie bebeğin kollarını yukarı kaldırın. Vücudunu ve göğsünü krema ile kapatacağınız yere kadar streç filme sarın. Pastanın ortasındaki delikten içeri dikkatlice yerleştirin.
  • Pastayı, altından yavaşça elinizi yerleştirerek servis edeceğiniz tepsiye / tabağa alın. Artık etek kısmını dilediğiniz şekilde ve renklerle süsleyebilirsiniz.
NOTLAR: Ben pastel tonlarla güzel bir balo elbisesi olmasını istediğim için çok az kırmızı ve mavi renkler kullandım.
Çok fazla malzemem olmadığı için istediğim gülleri yapamadım, tuhaf şekiller oldu, ama kötü durmadılar neyse ki. Siz daha hoş süslemeler yapabilirsiniz.
Konserve meyvelere ek olarak annemin hazırladığı şeftali konservesinin meyvelerinden de kullandım.
Fotoğraflarda hazır pandispanya görünmüyor. Çünkü onu bebek uzun gelince, sonradan pastanın altına yerleştirdim.
Fotoğraflarda da görüleceği gibi bazı yerlerde boşluklar  bırakmışım. Siz daha dikkatli olun ;)
Yukarıda italik yazdığım tüm cümleler önemlidir. Lütfen dikkatli olun.

Uzun yazdığıma bakmayın. Aslında çok keyifli ve kolay bir süreçti.
Umarım beğenilmiştir Barbie pastamız. Biz çok sevdik çünkü onu.

Görüşmek üzere..

2 yorum:

  1. canım süpersin sen yaa...
    ellerine emeklerine sağlık.Küçük prenses de belliki çok mutlu olmuş.Nice senelere inşallah
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Harika güzel bir pasta ve doğum günü olmuş iyiki doğdun ufaklık .

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma