22 Ocak 2013 Salı

Bir Demet Ispanak: Ispanaklı Cupcake

Merhabalar :)
Bir demet ıspanak hikayemizin tatlı sonunu, daha fazla uzatmadan sizlerle paylaşmak istedim.
2 kişi için bir demet ıspanakla yapılabilecekleri göstermekti amacım.
Yeni evli çiftler olsun, yalnız yaşayanlar olsun, satıcıya ayıp olmasın diye :) iki kişiye bile fazla gelebilecek miktarlarda alınıp eve getirilen sebzelerden neler yapılabilire bir örnekti ıspanak. Daha çok çeşitli sebzelerle de bu şekilde olsun, farklı tariflerle olsun bu tür değerlendirmeler yapılabilir.
Evet, ilk kez üniversitede rastladığım, ilk bakışta rengine vurulduğum, sonrasında neli olduğunu öğrenince çok (hatta fazlaca) garipsediğim, ama ilk çataldan sonra bitirmesinler diye arkadaşlarımın gözlerinin içine baktığım ıspanaklı kekle tanışmam böyle oldu. Kulakları çınlasın :) yurttaki oda arkadaşımın annesi sayesinde tattım bu lezzeti. Ankara'dan bize bir koli gönderirdi. İçinde yemekler, dolmalar, tatlılar olurdu. Aynı şekilde benim ve diğer arkadaşların anneleri de gönderirdi. Veya evlerimize gittiğimizde getirirdik. İlk birkaç gün ziyafet çeker sonrasında yine kalırdık Ilgaz yemek salonunun sulu patatesine :)
Belki uzun zamandır tatlıya hasrettik o günlerde, belki de gerçekten çok çok lezzetliydi o kek bilemiyorum şimdi. Tek bildiğim hiç bitmesin istediğimdi ve hafızama kazındığı..
Yıllar yılları kovaladı unutuldu gitti o günler. Taa ki Umut Sepetin'de bunları görene kadar. O görüntü beni aldı götürdü taaaa Kastamonu'ya, Kuzeykent'teki yurt odamıza..



Bu renk gerçek, programla felan değiştirmedim. Aynı bu şekilde fosforlu gibiydi yaptığım gün. Renginin güzelliğini konuşa konuşa yedik keklerimizi :)


Ispanaklı Cupcake
Malzemeler
2 yumurta
50 gr margarin çok yumuşak
1 çay brd. tozşeker
1 çay brd. süt
8-10 adet doğranmış ıspanak yaprağı
1,5 cup un
1 paket kabartma tozu

Yapılışı
  • Margarin ve şekeri bir kapta çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyerek şeker eriyene dek çırpmaya devam edin.
  • Sütü ve yıkanmış ıspanağı blendera koyup püre haline getirin. Bu karışımı yumurtalı karışımın olduğu kaba ekleyin ve karıştırın.
  • Un ve kabartma tozunu bir kapta iyice karıştırın. Sıvı karışıma ekleyip tahta bir kaşıkla alt üst ederek güzelce karıştırın.
  • Dilerseniz bu aşamada limon, badem veya vanilya aroması kullanabilirsiniz.
  • Karışımı cupcake kalıplarına paylaştırıp önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında pişirin.
  • İçleri pişer pişmez, üstleri çok kızarmadan önce fırından çıkarın.
Afiyet olsun.


Görüşmek üzere.

14 yorum:

  1. İlk defa karşılaştığımda benim de önyargıyla yaklaştığım bir kekti.
    Kalıpların çok güzelmiş, bir de sapı olsa çiçek niyetine vazoya koy :)
    O yeşil beni de cezbeder hep, çok güzeller, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor, ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Ispanaklı kekin ıspanaklı olduğuna bir türlü inanamamıştım ben :)
    Hiç tadı gelmeyince,bir de üzerine o kadar güzel olunca,siz benle dalga geçiyosunuz demiştim:)
    O kadar cahilmişim işte:)
    Ne kadar nefis olduğunu tahmin edebiliyorum.
    Bu tatlı sona herkes ulaşsın diyorum.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. ben ki yemek konusunda önyargida en uc noktada olan enisteme sevdirdigim bir kek kendileri
    ama bu haliyle ayri bir güzel olmus
    ellerin dert görmeye yavrum

    YanıtlaSil
  5. Denizcim mini mini harika olmuş keklerin ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık Deniz, hangi blokta olduğunu hatırlamıyorum ama süslemelerde antep fıstığına alternatif olarak ıspanaklı kek (artmışsa tabi) rondodan çekilip fırınlanıyor ve görüntüsüyle kimsenin ayırt edemediği bir alternatif oluyor.

    YanıtlaSil
  7. Rengine mi iltifat etsem, yoksa şekline mi öncelik versem bilemedim, hepsi harikulade görünüyor :) ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Denizciğim,

    O üniversite yıllarında yemek hazırlama, gönderme olayının anne tarafındayım ben de şimdilerde. Şehirler arası, milletlerarası hiç farketmiyor bir bavul dolusu yiyecek gönderdim en son.Oğlum da benim yaptığım yiyecekleri Fransadaki arkadaşlarıyla paylaşıyor ve bu beni çok mutlu ediyor.
    Ispanaklı keklerin rengi nasıl da güzel, afiyetler olsun yiyenlere.
    Ellerine sağlık.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  9. Renk muhteşem olmuş kalıplarda çok güzel ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık, çok güzel renk ve görünüm, süper.
    ıspanaklı kek bana da imkansızmış gibi gelmişti:))

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık.çok tatlı görünüyorlar.kandilini kutlarım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Deniz ispanakli kek ile iki sene once arkadasim sayesinde tanistim tanis o tanis..ozamandir habire yapip duruyorum mahalle cocuklarina bile sevdirdim:) muffinler nefis gozukuyor tarifini aldim..ama birde oyle gul sekille kalip almam lazim:))) ellerine saglik , nefisler..Ispanak gibisi yok:))) sevgiyle..

    YanıtlaSil
  13. Şahane bir kek olmuş, bende çok severim ve senelerdir yaparım canım, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. ama renk süperrr :)
    izleyicim olursanız sevinirim sevgiler...
    http://ugurbocegimmutfagi.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma