16 Ocak 2013 Çarşamba

Bir Demet Ispanak 2: Armut ve Ispanaklı Smoothie

Bugünlerde kendimi kaptırdım smoothielere. Daha önce de yapıp içmiştim birkaç defa ama bu sefer nedense dadandım buna. Canım istiyor resmen her akşam. Bilgisayar başında otururken (laptop istiyorum :( ) önümde bardağım, pipetimden yudum yudum içerken Pinterest'te dolanmak pek zevkli oluyor. Bir yandan vücudumun ihtiyacı olan vitaminleri alırken bir yandan da keyif yapmış oluyorum :)


Aslında smoothie demişken, çocukları okula gönderirken her sabah bir bardak bunlardan içirseniz, tüm gün ona yetecek enerjiyi ve vitaminleri sağlamış olursunuz. Özellikle kış günlerinde onları hastalıktan koruyan bağışıklık sistemlerine resmen kıyak çekmiş olursunuz. Ispanağı, sevmedikleri meyveleri, veya sevmedikleri sebzeleri de böylece yedirmiş olursunuz.


Daha önce şurada yaptığım bir smoothie mevcut. Bu sefer armut, muz, ıspanak ve mandalina kabuğu rendesi ile yaptım. Her ne kadar meyvelerin tadı bana yetse de su kullandığım için biraz tatlandırmak istedim ve bunun için de pekmez kullandım. Tavsiye ederim pekmezi.

Armut ve Ispanaklı Smoothie
Malzemeler (2 kişilik)
2 adet yerli muz
1 adet orta boy armut(küçük dilimlenmiş)
8-10 yaprak ıspanak
1 çay kaşığı mandalina kabuğu rendesi
1 su brd. içme suyu
1 yemek kaşığı pekmez

Yapılışı
  • Benim gibi iki renkli yapmak isterseniz, öncelikle 1 muzu 4-5 parçaya ayırıp blender kabına koyun. Pekmezi, suyun yarısından fazlasını ve dilimlenmiş armudu da ekleyin ve blenderı 1-2 dk kadar, hiç parça kalmayana dek çalıştırın (armutlar el blenderında zor çekildiği için minik parçalara kestim). Karışımı iki bardağa paylaştırın. Aynı kapta diğer muzu, ıspanağı, kalan suyu ve mandalina kabuklarını blenderla çekin. Armutlu karışımın olduğu bardaklara yukarıdan dökerek paylaştırın. Bir çatalla hafif karıştırıp dağıtın ıspanaklı karışımı.
  • Dilerseniz de tüm malzemeleri blendera koyup parça kalmayana kadar çalıştırarak hazırlayabilirsiniz.

Afiyet olsun!


Görüşmek üzere.

11 yorum:

  1. blendırdamı yaptın,blendırım olsa yapardım ama kalkıp meyve sıkma makinesinde yapmak çok büyük işkence:)çokta canım çekti yaw:)eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. El blenderı kullandım evet. Rondon varsa rondo da iş görür belki.
      Teşekkürler uğradığın için :)

      Sil
  2. Ne kadar cahilim ben,hala cahilim hala:)
    Bak şu blog olmasa,bigün kuru pilav,öbür gün tarhana,bulgur pişerdi evde:)
    Blogger oldum yine de bilmediğim neler neler var.
    Bizde sevilir mi bilmem ama ,ihtiyacımız olan enerjiyi karşılaması adına denemekte fayda görüyorum.
    Bir de yoğurt neye yakışmaz ki?:) Hanki kebapla güzel gitmez ki,duble lezzet olur zannımca:)
    Seni de sardım sıkıca:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birbirimizden öğreniyoruz :) Ben hergün birşeyler öğreniyorum bloglardan.
      Sevileceğini düşünüyorum canım. Meyve sularından çok daha faydalı. Posasıyla beraber tüketildiği için. Koyu kıvamlı ama pek keyifli içmesi. Pipet koyarsan ufaklığın hoşuna gidecektir. Sevgiler :)

      Sil
  3. Deniz'cim malzemelere bakınca oldukça besleyici bir içecek olmuş ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gayet besleyici bir içecek, öğün bile olur :)

      Sil
  4. Canım, bu çok güzel bir başlangıç gerçekten güne...
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, güzel bir enerji kaynağı. Sağol canım. Sevgiler.

      Sil
  5. Denizcim öncelikle abla diye hitabın,sıcacık ve samimi yorumun için teşekkür ede
    rim.Rabbim hepimizin hakkında hayırlı olanı nasip etsin inşallah öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. ooo tam enerji deposu olmuş.afiyet bal, şeker olsun canım:)

    YanıtlaSil
  7. Ispanaklısı mı hiç aklıma gelmezdi? Ben önce kendime deneyeyim,elinize fikrinize sağlık.

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma