22 Ocak 2012 Pazar

Karamelli Patlamış Mısır


Merhaba :) Bugün boş ve güzel bir gündü. Dün mü demeliydim acaba? Evet, an itibariyle Pazar gününe girdiğimize göre dün diyorum. Dün, evde bütün gün boş boş oturmanın keyfini çıkardım. Gerçekten özlemişim. Eski günlerdeki gibi. Sabahtan akşama kadar zaman kaygısı olmadan, dilediğimce geçirdiğim bir gün. Güzel, hafta boyunca özlenmiş yiyeceklerle dolu bir kahvaltı, ardından TV keyfi, sonra hep çok sevdiğim gibi bilgisayarda dizi keyfi. O vampir senin, bu cadı benim, doğaüstü bir gezinti.. Eskiden bütün günlerim böyle geçerdi. Aahhhhh! Ne özlem ama :)
Neyseki kendime çabuk gelebiliyorum. Konuya geri dönelim. Dün uzun zamandır denemeyi istediğim bir tarifi gerçekleştirdim. Tadını hayal meyal çıkardığım, her rastladığımda ben bunu bi yerde yemiştim dedirten bir tarif. Belki bir sinemada, belki başka bir yerde.. Bilmiyorum. Ama artık en zevkli kaçamağım bu olacak herhalde. Karamelli Patlamış Mısır :)


Yapımı çok çok zahmet istiyormuş gibi görünse de çok da zor değil. Değiyor birazcık beklemeye.

Karamelli Patlamış Mısır
Malzemeler
1 çay brd. cin mısır
3 yemek kaşığı krema
3/4 çay brd. toz şeker
2 yemek kaşığı su
Çok az tuz
Çay kaşığının ucuyla karbonat

Yapılışı: Mısırı bir teflon tencerede çok az tuz ile, kapağı kapalı şekilde patlatın. Derin ve büyük bir cezvede/sütlükte tozşekeri 2 yemek kaşığı su ile beraber eritin. Rengi sararıp koyulaşınca kremayı ilave edin. Katılaşan şeker eriyene kadar karıştırın. Karbonatı ekleyip karıştırın. Bu noktada cezvenizin büyüklüğü önemli. Karbonat eklendiğinde karışım kabarıp taşabilir. Derin bir kap olmasına dikkat etmek gerekir. Ayrıca karbonat karışımın kaba yapışmadan kolay akmasını da sağlayacaktır. Patlattığınız mısırları derin bir karıştırma kabına alıp, karamel karışımını üzerinden dökün. Uzun bir kaşıkla yavaşça karıştırarak tüm mısırların karışıma bulanmasını sağlayın. Bu noktada mısırlarınız biraz yumuşak olacaktır. Daha çıtır bir mısır elde etmek isterseniz karışımı yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye yayın ve 200 derecede ısınmış fırında 10-12 dk bekletin. Karamelin çok yanıp kararmasına izin vermeden fırından çıkarın. Soğuduğunda çıtır çıtır ve lezzetli patlamış mısırınız hazır ;)

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma