10 Mart 2017 Cuma

Ispanaklı Muzlu Kek

Sonunda bir ucundan yakaladım hızla kaçıp giden bu haftayı da. Pek yerinde olmayan "yazasım"ı da dürtükleyip yerine getirdim :) Bu yazma isteği öyle bir şey ki, olmayınca olmuyor. Tek kelime yazmak istemiyorum bazen. Fotoğrafları düzenledim, tarif de hazır, ama şuraya iki kelime yazmak zor geldiği için bekletiyorum bu güzelim keki.
Bazen ilham almak için eski yazılarıma bile bakıyorum. Geçen sene bu günlerde neler yapmışım diye. Böyle bön bön bakıp kapatıyorum yine sayfayı çoğu zaman :))
Bir haftadır keyifsizim, grip olduk evcek^^ Epeydir takıntı yaptığımız günlük adım sayımız da yerlerde bu sayede. Onun hatırına çıkıyoruz biraz yürüyüp eve dönüyoruz, ama hava da öyle bir hava ki; aynı anda hem terletip hem üşüttüğü için dönüşte halsizlik, baş ağrısı da geri dönüyor. Zaten bahar ayları ya hastalıklara, gribe en uygun olan zaman.
Ama ne güzel geldi bahar da değil mi? Çoğu ağaç tomurcuklanmış, kalanlar da çiçeklenmiş bile.
Bu kek ne oldu, nasıl oldu hatırlamıyorum ama öylesine yaptığım bir ana denk geldi. Koydum bütün malzemeleri çırptım, fırınladım ve süsledim. Dilimlediğimde ise keyfim büyük oldu, çünkü hiç beklemediğim şekilde yumuşacık, kadifemsi bir dokusu vardı. Ispanağın böyle bir etkisi olmuş olabilir tabi. Sonuç olarak herkes ıspanaklı olmasına şaşırarak yedi kendi payını.
Ispanaklı Muzlu Kek/Pasta
Malzemeler
3 yumurta
2 yemek kaşığı yumuşak tereyağı/ margarin
3/4 su brd. toz şeker
1/2 su brd. süt
4-5 adet iri yaprak ıspanak 
1 adet muz
1,5 su brd. un
1 paket kabartma tozu
Süsleme için
Yarım paket krem şanti
1 çay brd. süt
Bir avuç antep fıstığı
Vişne, ahududu, çilek vs. meyve
Yapılışı
  • Yumurta, tozşeker, yağ, ıspanak yaprakları, süt ve muzu blenderda çekip püre yapın.
  • Unu ve kabartma tozunu ilave edip çırpıcı uçla karıştırın. 
  • Yağlanmış ve unlanmış 22 cm kek kalıbına dökün ve önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında pişirin.
  • Kek iyice soğuduktan sonra üzerindeki bombeliği bıçakla keserek düzleştirin. Çıkan kek parçasının iç kısmını elinizde ufalayıp kenara alın. 
  • Krem şanti ve sütü çırpın. Kekin üstüne sürün. Antep fıstığı, vişne ve kek kırıntısıyla süsleyin.

Afiyet olsun!
Görüşmek üzere.

8 yorum:

  1. Şekerle yumurtayı önden çırpmak yokmuş ne güzel, kolay görünüyor, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de şaşırdım :) oldukça kolay ve lezzetli oldu.
      Teşekkürler uğradığın için .

      Sil
  2. Blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  3. Bende de bıkkınlık var blog yazma konusunda. Alternatiflerde çoğaldı ondan mı acaba diyorum. Evet tam hasta olma havası ama tabiatın uyanışı nefis gerçekten. Ispanaklı kekin görüntüsü de süper. Ben önce hazır pasta zannettim. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bende de bıkkınlık var blog yazma konusunda. Sanırım daha kısa yazı ve daha az uğraşla paylaşabileceğimiz alanlar çoğaldığı için buraya yazmak zor geliyor. Yine de aşmaya çalışıyorum bu hissi :)
      Teşekkürler uğradığınız için.

      Sil
  4. Çok guzel görünüyor,fakat üzerine krem şanti yerine hafif bir pasta kreması yapsak keke yakışırmı sizce ve belki arasınada sürsek, ne dersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi, kremayı istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Zaten çoğu kişi kremasını arasına sürüyor. Ben uğraşmak istemediğimden bu şekilde yaptım.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma