29 Ekim 2014 Çarşamba

DIY: Dergiden kesilmiş kağıtlarla siluet yapımı

Çoooook uzun zamandır aklımda olan bir projeyi geçenlerde gerçekleştirdim. Dergilerden kesilen kağıt parçalarıyla yapılan süsler hep çok hoşuma gitmişti. Bir gün Pinterest'te şu fotoğrafı gördüm ve aklımın, başka her şeyi onunla bağdaştırabileceğim, güzel bir köşesine kaydettim. Tabii Pinterest'teki panoma da. Zira bu görüntüyü düşünerek lazım olan diğer malzemeleri de buldum. Aklımda hep bir mukavva üzerine yaparım diyordum, ama bir gün daha önceden ben bununla bir şey yaparım diyerek bir kenara kaldırdığım ince parşömen kağıdıyla karşılaştım. Tabi hemen aklımdaki fikir iyice oturdu. PArşömen iyi olacaktı çünkü duvarda delikler açacak gücüm, imkanım ve zamanım yoktu. Ben desenli bantları kullanarak süsleyecektim duvarımı. Evde İkea dergisi de vardı. Oradaki desenleri kesip kullanacaktım. İşte böylece başladım projeme.
Önce hangi şekli yapmak istediğime karar vermek için siluetlere epeyce bakındım. Aslında bu kutup ayısı silueti çok hoşuma gitmişti ama Afrika hayvanlarını kullanmak istedim. Aslan, zürafa veya gergedan silueti de çok güzel olabilirdi. Ama saatlerce bakındıktan sonra boğa kafasında karar kıldım.
Boğa kafasını kağıda dökmek büyük çizimler yapamadığım için zorlayacaktı beni. O yüzden biraz uzun yolu seçtim. Birkaç farklı büyüklükte çizimler yaparak büyüttüm şekli ve kartona kopyaladım.
Kartonu çizgilerin kenarından kestim (aslında direkt ince kağıda da çizebilirsiniz şekli, ben işi uzattığımı sonradan farkettim) ve ince kağıdın üzerine koyarak tekrar çizdim.
Aslında baştaki amacım direkt bu kartonun üzerine yapıştırmaktı kağıt parçalarını. Ama parşömen kağıdında ağırlık olsun istemedim ve daha ince bir kağıda geçirdim. Çerçeve içerisinde duvara asmak için veya mukavva üzerine yapıştırmaya yapılıyorsa şekli bir defa uygun büyüklükte çizmek yeterli olacaktır.
Dergiyi önüme alıp bütün işime yarayacak, güzel desenli kısımları kestim. Sonra bu kısımlardan br de şeritler kestim. Stick yapıştırıcı kullanarak bu desenli parçaları yanyana yapıştırdım. Parçaları dışarı taşırdım, daha sonra kesip düzeltecektim. İşi o kadar uzattıktan sonra bir de şekle göre kağıt kesip yapıştıramam diye düşündüm :))

Son olarak şekli kestim ve buruşturup açtığım parşömen kağıdına yapıştırdım.
Desenli bantlarımla duvardaki yerini aldı çalışmam.
Bütün duvarım bu çalışmayı bekliyormuş gibi birden doluverdi. Çizimlerim, sevdiğim çocukluk fotoğraflarım gibi birkaç şey daha asarak canlılık kattım.

Bahsettiğim gibi benim yöntemim biraz uzun oldu. Ama denemek isteyenler daha kısa yoldan yapabilirler böyle bir süsü. Umarım beğenmişsinizdir.

Görüşmek üzere..
Sevgiler.

8 yorum:

  1. Denizcim;
    Ben çok beğendim. Ayrıca desenli bantlardan yapmak da güzel bir fikir. Ben sanırım yapsam geyik kafası yapardım. Çok seviyorum geyikli her şeyi:) Seninki de gerçekten hoş olmuş ellerine sağlık.
    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geyik şekli de çok dekoratif. Güzel olurdu öyle de. Sevgiler :)

      Sil
  2. çok tatlı olmuş hemen kendim de yapıyorumm :D

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir çalışma olmuş, çok beğendim ben. yapmak lazım şimdi böyle birşey. şöyle sarılı sarılı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim beğenmene :) Sarı tonlarıyla da harika olur :)

      Sil
  4. Öncelikle ellerinize sağlık, dergilerden kesilmiş kağıtlarla tuvale de bu siluet aktarılabilir. Uzun zamandır tuvale aktarmayı istiyorum ama hala yapamadım, fırsat bulursam ilk işlerimden biri olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Tuvalde de çok güzel olacaktır. Yaparsanız görmek isterim.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma