5 Ağustos 2011 Cuma

Tulumba Tatlısı Mı O?

Aynen öyle :)) Nasıl? Ramazan'da da iyi gider değil mi? Üşenmeyip yapmak lazım böyle güzellikleri. İşten sonra 1 saatte iftara yetiştirdim ben mesela. Süresi göz korkutmasın. Hamurunu hazırlaması kolay ve kısa sürüyor, sadece pişirirken hem sıkma olayı hem de her bir tavanın kızarmasından sonra yağın kızgınlığının geçmesini beklemek zaman alıyor. Sonra da taze taze yiyorsunuz işte :) Değiyor yani..

Tarifi buradan aldım. Ancak birebir uygulamadım tabiki. Ben biraz daha azaltarak kullandım, göz kararı yaptım desem yeridir. Bir de irmiği unla beraber kattım. İçinde çıtır çıtır gelmesin diye düşündüm. Gayet de iyi oldu. Yalnız o tatlıcılardan aldıklarımız gibi olmadı dışının kalınlığı. Onu da; evlerdeki tavalarımızda kızarttığımız için yağ çabuk ısınıyor ve hızlı pişiyor. Bu yüzden dışı da çabuk kızarıyor ve alıyoruz. Belki imalathanelerde kullanılan kazanlarda daha fazla yağla pişince daha uzun sürede kızarıyordur. Bilemiyorum böyle bir mantık yürüttüm ben. Doğru mudur değil midir bilemeyeceğim. Dışının çıtır kısmı ince oldu ama yine de çok güzeldi. Şerbetli tatlı sevenlere denemelerini tavsiye ederim.





2 yorum:

  1. Çok güzeldi.Kızarması da tadı da yerindeydi.Bir daha isteriz:))

    YanıtlaSil
  2. ne cesaret maşallah, hiç denemedim :(

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma