21 Nisan 2017 Cuma

Kuşkonmazlı ve Kazayaklı Kiş

Otlar çıkmaya başladığında gözlerim hep yerlerde oluyor dolaşırken. Nisan der demez kuşkonmazların haberini aldım ve elime geçer geçmez de değerlendirmeye başladım. Biraz kazayağı da topladım, kurutulmuş mantar ilavesiyle nefis bir kiş yaptım.
Gerçi ben kazayağı otunun çok lezzetli olduğunu söyleyemeyeceğim. Yani belli bir tadı yok bu otun. Severleri vardır elbette, birşey diyemem. Çok farklı şekillerde denemedim henüz tabi ama bir maydanoz gibi, ne bileyim bir tere gibi belirgin bir tadı yok. O sebeple benim için olsa da olur olmasa da tadında bir ot. Ama siz bulursanız ve elinizde biraz varsa bu şekilde de değerlendirebilirsiniz diye yazıyorum. Ayrıca kuşkonmaz ve mantar ile birlikte iç malzemeyi doldurucu bir etkisi oldu. Bu tarifte o sebeple kullandım.
Kuşkonmazlı ve Kazayaklı Kiş
Malzemeler
Hamur için
1,5 su brd. un (ben 1 su brd. tam buğday unu 1/2 beyaz un kullandım)
1 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı soğuk su
1 yemek kaşığı dolusu tereyağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
Tuz
İç Harç için
2 yumurta
1 küçük soğan 
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı labne peyniri veya krem peynir
1/2 su brd. rendelenmiş kaşar peyniri
1 su brd. doğranmış kuşkonmaz
1/5 su brd. doğranmış kazayağı otu
4/5 dal maydanoz
7-8 parça doğranmış mantar (ben kurutulmuş borazan mantarı kullandım)
Tuz, karabiber

Yapılışı
  • Hamur için unu yoğurma kabınıza alın. Kabartma tozunu ilave edip karıştırın. Tereyağı da ekleyip çatalla ezin. Yoğurdu da ekleyin ve iyice karıştırın. Elinizle bir iki defa yoğurup birleştirin. Gerekirse 1 kaşık soğuk su ilave edbilirsiniz. Hamurun üstünü kapatıp kenara alın.
  • Soğanı yemeklik doğrayın, 1-2 yemek kaşığı sıvıyağda kavurun. Soğan hafif sararınca mantarı ve otları ilave edin, 2-3 dk karıştırarak kavurun. (Ben kurutulmuş mantar kullandığım için mantarı sonradan ilave ettim. Siz taze kullanıyorsanız soğanın üzerine direkt mantarı koyup 2 dk pişirin. Otları sonra ekleyin.) Tuz ve karabiber ilave edip karıştırın. Ocaktan alıp ılımaya bırakın.
  • Bir kapta yumurta, peynirler ve unu güzelce karıştırın. ılıyan karışımı ilave edip iyice karıştırın.
  • Hamuru kalıbınıza yayın ve kabın kenarlarına doğru yukarı çıkarın. İç harcı ekleyip üzerini düzleştirin.
  • Önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında pişirin. Pişen kişinizi ılıdıktan sonra dilimleyip servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun.


6 yorum:

  1. Bloğunuz o kadar içaçıcı ki, renk seçimi, en baştaki gül ve en alttaki kuş figürlerin seçimi çok güzel. :) Kuşkonmazı çok severim, geçenlerde Ilıca' da köyde toplamıştı arkadaşım, pişirdim. Mükemmel bir tad. Kişi bir de bu tarifle deneyeyim. Evdekiler bayılır. Elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :)
      Kuşkonmaz gerçekten çok lezzetli bir ot. Umarım severler :)

      Sil
  2. Kazağayı bol soğanla çok güzel pide oluyor, bir de hafif haşlayıp sirkeli yağlı salatası. :)
    Kuşkonmaza rastlayamıyorum ben, sen de her görüşümde heves ediyorum ama kısmet.

    Çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O salatayı denemek lazım bir de ama hala fırsatım olmadı. O kadar çok geçmedi yani elime.
      Kuşkonmaz Çamlıca'da oluyor ama tanımak gerek, bir de toplayanlar oluyor orada. Nisanın ilk haftası yoktu Küçük Çamlıca'da, ama Darıca'da Gebze'de çıkmıştı. Birkaç gün sonra Heybeliada'da bolca topladım mesela. Umarım bir gün denk gelirsin :)

      Sil
  3. Kazayağı lezzetsiz k Bodrum pazarlarında başka otlarla karışık satarlardı börek yapmak için. Kuşkonmazı bulabilmen hem de İstanbul'da galiba süper. Ne kadar pahalı marketlerde.Kiş nefis görünüyor ama ben bir de kuşkonmazı ayıklamayı beceremiyorum. Sert kalıyor bir yerleri. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karışık iyi olur bence de. Kuşkonmaz toplanırken en dipten nereden kırılıyorsa ( sünmeden, çıt diye) oradan kırmak lazım. Sonra pişirmeden önce aynı işlemi tekrar yapmak lazım. Dipten birkaç cm yukarıdan kırmaya çalışın, çıt edip kırılıyorsa kalanı körpedir. Eğer zorluyorsa az daha yukarıdan deneyin. Marketlerde satılanlar biraz kart sanırım. Dış kabuğunu soyuyorlar onun ama ben hiç denemedim henüz onu.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma