11 Ocak 2016 Pazartesi

Goji Yemişi Çayı

Bu ara yemişlerle sıkı fıkıyım. Goji de onlardan biri. Gojiyi ilk kez birkaç sene önce görmüştüm. Buruşuk, çok küçük ve sert bir görünümü olduğu için yiyecek bir yanı yoktur gibi bir algı oluşturmuştu bende. Denememiştim bile.
Geçenlerde denemek için çok az aldım ve önce kekte denedim. Keke çok yakıştığı için hoşuma gitti. Daha önce çayına rastladığım için çay olarak denemek istedim bir kere de. İnternette aratıp gözüme ilk ilişen tarifi okudum, aklıma yattı ve denedim. Ben biber koymadım ve kullanılan poşet çay yerine de yeşil çay kullandım. Annem ve babama da yaptım, onlar da afiyetle içtiler, yemişlerini de  bir güzel yedik :)

Goji Yemişi Çayı
Malzemeler (1 fincan için)
1 su brd. kaynar su
1 yemek kaşığı goji yemişi
1 çay kaşığı yeşil çay
Yarım limon (Çok ekşi oluyor, ekşi sevmiyorsanız daha az kullanabilirsiniz)
1 çay kaşığı bal
 
Yapılışı
  • Gojileri soğuk ile yıkayın. Suyunu süzüp bardağa alın. Üzerine kaynar suyu dökün ve birkaç dakika bekletin.
  • Yeşil çayı bitki çayı demlemek için kullanılan bir süzgeçe koyup fincana ekleyin. 4 dk bekletip çıkarın.
  • Yarım limonu sıkın. İstiyorsanız bal ilave edip içebilirsiniz. İsterseniz taneleri çıkararak da servis edebilirsiniz.
 
Afiyet olsun!
 
Sağlıklı, mutlu ve güzel bir hafta dilerim.


7 yorum:

  1. Afiyet olsun . Kuruyemişcilerde bulabilir miyim? Merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Kuruyemişçilerde olacağını sanmıyorum ama aktarlarda bulabilirsiniz. Carrefour'dan almıştım ben, yakında varsa oradan da alabilirsiniz.

      Sil
  2. Merhabalar ve Sevgiler:))
    Bu tarz kuru yemişler, kuru meyve ya da sebzelerle farklı tarifler hazırlamaya ben de bayılırım. İlginç ve sıra dışı uygulamalarım vardır benim de...
    "SİHİRLİ YEMEK KUTUSU" adında bir bloğum var, beklerim sizleri farklı paylaşımlarda bulunabiliriz bence:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Uğrayacağım bloğunuza.
      Sevgiler.

      Sil
  3. Sevindim, Teşekkür ederim:))))

    YanıtlaSil
  4. Bu aralar siklikla duydugum bir yemis goji ama hic denemedim bu postu gordukten sonra bir deneme yapicam artik en kisa zamanda ellerine saglik canim afiyet sifa olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.
      Eğer denerseniz, kekin içine koymayı da deneyin mutlaka :) Çok yakışıyor, kırmızı kırmızı :))

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma