8 Aralık 2015 Salı

Armutlu, Yemişli Kurabiye / Belgrad Ormanı

Pazartesi'nin çirkin kız kardeşi Salı'dan merhaba.
Bu sabah dışarıda işlerim vardı ve iş yerine biraz geç geldim. Oh oh bugün çabuk biter diye heveslenirken, geçmek bilmeyen bir günle karşı karşıya kaldım. Bir an önce eve gidip mumlarımı yakmak, ışıklarımı açmak ve ardından koltuğuma yayılıp polarımı üzerime çekmek istiyorum. Son günlerim genelde böyle geçiyor zaten. Hafta sonu neredeyse evden çıkmadım. Bu ara evde olma isteğim tavanda. Biliyorum tüm bunlar sene sonu geldiği için. Her sene sonunda, bende bir işi gücü bırak yat evinde psikolojisi oluyor. Tabii ki de sıkıysa yap :) Yine o durumlardayım yani^^
Geçen haftalarda bir doğa yürüyüşüne katıldık. Belgrad ormanlarına gittik. Uzun ve yorucu bir yürüyüş olmasına rağmen çok keyifliydi. Küçük patikalarda, yapraklar üzerinde yürümek, ormanın içinden geçmek, bazen üşümek, bazen terlemek, kestane toplamak, hepsi harikaydı. Ayrıca kestaneler de bal gibiydi :) Vücudumun, ciğerlerimin açıldığını hissettim bu yürüyüşle. Bol oksijenin ortasında olmak gerçekten yollarda, parklarda yapılan yürüyüşlerden farklı. Çok keyifli bir gün olduğu için burada paylaşmak istiyorum.
Bir önceki gün yaptığım kurabiyelerden de attım sırt çantama. Kurabiyeler aslında elmalı ve yemişli olacaklardı, daha önce tarifini paylaşmıştım. Ancak evde elma ve kuru incir olmadığı için eldeki malzemelerle yaptım. Kuru hurma, kuru kayısı, ceviz ve armut kullanarak hazırladım. Sonuç, yine harikaydı. Armut da elma gibi bu tür şeylerde kullanılabilecek güzel bir meyve.
Armutlu Yemişli Pekmezli Kurabiye
Malzemeler
125 gr oda sıcaklığında tereyağı/margarin 
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta sarısı
Yarım paket vanilya
Yarım paket kabartma tozu
1/2 çay kaşığı karbonat
Aldığı kadar un
 
İçi için
2 adet armut
5 adet kuru hurma
3 adet kuru kayısı
1 yemek kaşığı toz şeker (şeker miktarını azalttım ben, kayısılarım siyah çok şekerli kayısılardan olduğu için)
Tarçın, çok az yenibahar

Üzeri için
1 yumurta akı
İri dövülmüş ceviz içi
Pekmez
 
Yapılışı
  • Hamuru yoğuracağınız kaba oda ısısında yumuşamış margarini, yoğurdu, sıvıyağı, tozşekeri ve yumurtayı alın. Mikserle iyice çırpın.
  • Üzerine önce 2 cup un, kabartma tozu, karbonat ve vanilyayı koyun, bir çatalla karıştırın.
  • Un eklemeleri yaparak elinizle yumuşacık ama elinize yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurun.
  • İç harç için, armutları soyup rendeleyin. Yıkanmış ve kurulanmış hurmaları ve kayısıları küçük parçalara kesin. Armut, ceviz ve şekerle birlikte bir tavaya alın. Karıştırın ve armutlar çok ölmeyecek şekilde 1-2 dk pişirin.   
  • İç malzeme ılıdıktan sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve elinizle hafifçe açın. Ortasına iç malzeme koyup güzelce kapatın.
  • Hamurun üstünü önce çatalla hafif çırpılmış yumurta akına, sonra da ceviz içine batırıp, yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
  • 170 derecede önceden ısınmış fırında üzerleri ve altı hafif pembeleşene dek pişirin.
  • Fırından çıkarır çıkarmaz her birinin üzerine birer tatlı kaşığı pekmez dökün.
 
 
Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Denizcim bunlar küçücük fıçıcık içi dolu turşucuk gibiler:)
    Eskiden beri aslında böyle içinde bir şey olan şeyleri sevmiyorum. Ne saçma açıkladım dimi:) Yani demem o ki kekin içinde kurabiyenin içinde ekstra bir şey sevmem. Ama artık yiyorum. İşin komiği yapıyorum da. Tuhaf bir haz veriyor mesela kurabiyenin içindeki ceviz. Alışıyorum galiba. Lezzetleri karıştırmayı sevmiyorum ben ama öğrenilebilen bir şey bence bu. O elindeki kestaneler de çok şahane. Onun yumuş dokusunu seviyorum. O orman ve kocaman ağaçlar da en çok ihtiyacım olan şey bu sıra.
    Güzel bir hafta olsun canım. Öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsatın olursa bu kurabiyeleri denemeni tavsiye ederim Tuğbacım :) İçleri dolu, sevmediğin şekilde ama çok lezzetli oluyorlar. Fırından ilk çıktıklarına yemek gibisi yok.
      Kurabiye, kek, börek biraz keyfe göre şekillenebilen şeyler. Dilediğin, sevdiğin malzeme ile değişiklik katabiliyorsun. Sade kurabiyelerden aslında pastanelerde satılan kuru pastaları çok severim ben. Ağızda dağılır, ama bulamıyorum, uzun zamandır yiyemedim.
      Kestane, ağaçlar, orman havası.. Dilerim bol bol gezip, dolaşmak, keyfini çıkarmak fırsatın olur.
      İyi haftalar sana da, sevgiler.

      Sil
  2. bu kurabiyeler nefis görünüyor! ellerine sağlık,
    doğa yürüyüşleri iyi gelmezmi insana, ne iyi olmuş..
    tekrarını dilerim..
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. Doğa yürüyüşü harika, ormanda yürümeyi çok severim, dal, meyve, çiçek toplamak, fotoğraf çekmek müthiş iyi gelir ruha. Kurabiyeler de çok lezzetli görünüyor. sevgi ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, terapi gibi.
      Teşekkürler uğradığınız için. Sevgiler, selamlar.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma