24 Nisan 2015 Cuma

Karnabahar Lokmaları

Merhabalar.
Biraz hastayım bugün. Ofiste çıngar çıkarasım var^^ Bir kaza olmadan eve atmak istiyorum kendimi.
Sinüzitim coştu yine. Gözümdeki gözlük bile fazla geliyor. Geçen gün, bu güzelmiş, öncekine göre hafif dediğim gözlüğü taşıyamıyor şuan burun kemerim. Gözlerim de şişti. Başım da ağrıyor. Nefes de alamıyorum. Bitmişim ben! Zaten dün de fırında sütlaç yapıyorum diye mahvettim fırını :( Çok mu doldurdum kaseleri naptıysam bir türlü kızarmak bilmedi. Bir de altındaki su dolu tepsiyi de aldım batırdım bütün fırını. Onu temizliyorum diye bütün kollarım bacaklarım çiğ olmuş ağrıyor :(( Sütlaçlarım da yarıya indi :((
Ama keyifliyimmmmm yine deeeee :)) Bir haftanın daha sonuna geldik çünkü. Vııızztttt! diye geçecek olsa da önümüzde bir hafta sonu var bizi bekleyen.
Geçen hafta sonu kendime ziyafet verdim yine. Sezonu bitmeden siz de yapın, beğenin diye hemencik yazasım vardı bu tarifi ama araya başka şeyler girdi ve bugüne kaldı. Neyse ki söz verdiğim gibi bu hafta bitmeden yayınlıyorum.
Karnabahar lokmaları. Aslında yabancı abilerimiz, ablalarımız bunlara "cauliflower tots" demişler.  Tots 'yudum' demek olduğu için ben de onu 'lokma' diye çevirerek yazmak istedim tarifimde. Köfte diye de çevirebiliriz.
Epey bir süre önce Pinterest'te rastlamış, görmüş, beğenmiş, kendime yar edeceğim bir gün seni demiştim bu tarif için. Eh zamanı da gelmiş, geçiyordu bile. Neyse ki sonunda denedim. Tabi rahat durmadım, sitedeki tarife bir de patates ekledim. Çünkü tek başına karnabahar fikri dürttü beni biraz. Ama iyi ki denemişim. Çok sevdim ve hafta içi tekrar yaptım. İlk yaptığımda dondurucuya attığım ekmek içlerini kullandım, ikincisinde ise galeta unu. Tek fark; ilk harcım daha suluydu pişmeden önce, ikincisi ise daha kuruydu. Tabi galeta unuyla olanı daha kolay şekil aldı, daha kuru olduğu için. Ama tatlarında ve piştikten sonraki yapılarında bir fark olmadı. İkisiyle de deneyebilirsiniz.
Bu tarif "aman canım bugün tencere yemeği yemeyelim" dediğinizde kızarmış tavuk yanına yapabileceğiniz, ya da benim gibi film izlerken ketçaba, mayoneze bana bana atıştırabileceğiniz bir tarif.
Karnabahar Lokmaları
Malzemeler (2 kişilik)
1 cup pişmiş, kıyılmış karnabahar
1 adet küçük boy soğan
1 adet küçük boy patates
1 yumurta
1/2 cup ekmek içi veya 2 yemek kaşığı galeta unu
Birkaç dal maydanoz
1 yemek kaşığı kadar tulum peyniri veya otlu peynir veya cheddar peyniri
1/4 çay kaşığı karabiber
1/2 çay kaşığı kekik
Tuz

Yapılışı
  • Öncelikle karnabaharı çiçeklerine ayırın ve buharda pişirin. Hafif diri kalmalılar. Pişen karnabaharları bir peçete üzerinde kurutun. Birkaç dakika bu şekilde soğutun. Sonrasında bıçakla incecik kıyın. Rondo veya robot kullanırsanız da çok ufalanmasına izin vermeyin.
  • Patatesi soyun ve rendeleyin. Bir kaseye alıp üzerine biraz tuz serpin ve karıştırın. Bu şekilde beklemeye bırakın.
  • Soğanı incecik doğrayın ve 1 yemek kaşığı kadar sıvıyağda pişirin. Renk değiştirmeden ocaktan alın.
  • Patatesler iyice suyunu saldığında elinizle bastırarak tüm suyunu sıkın.
  • Maydanozu incecik kıyın.
  • Bütün malzemeleri (soğanı yağıyla birlikte, zaten bir şey kalmıyor pek) bir kaba alıp bir kaşıkla iyice karıştırın.
  • Bir tatlı kaşığı dolusu malzemeyi avucunuzda sıkarak şekillendirin ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Tüm malzemeyi bu şekilde şekillendirerek bitirin (benim harcım suluydu, suyunu biraz sıkarak devam ettim, galeta unu kullanırsanız çok sulu olmayacaktır.)
  • Önceden 200 derecede ısınmış fırında 10-15 dk altları kızarana dek pişirin. Üstleri henüz kızarmamışsa tepsiyi çıkarıp terslerini çevirin ve bu şekilde biraz daha kızarmalarını sağlayın.
  • Sıcak veya soğuk olarak yiyebilirsiniz.
Afiyet olsun!
Keyifli, bol güneşli hafta sonları dilerim.
Sevgiler.

12 yorum:

  1. hımm ben bunu yapıp yemezsem çatlarım,şahane
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. karnabaharlı her şeye bayılırım.Çok güzel olduğu görüntüsünden belli canım.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de bu ara favori sebzem karnabahar oldu :)

      Sil
  3. Oyyy ben çok beğendim bunu denizcim. Bir nevi mücver gibi geldi. Yapımı da malzemeleri de kolay. Güzel bir ana yemek garnitürü de olur etin tavuğun yanına. Biz çünkü tombik bir aile olduğumuz için atıştırmalık olarak yemek az gelir:) İlla bir şeyin yanına yapmak lazım. Ne zaman değiştireceğiz bu yemek alışkanlığımızı bilemiyorum. Gidişat vahim:) Hemen tarifi not ediyorum. Karnabahar bulduğumda yapacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mücver gibi biraz. Tek yemek için gerçekten doyurucu değil. Mutlaka bir şeylerin yanına olmalı, et, tavuk gibi. Yanına yeşil salata ile öğle öğünü yaptım ben, o da çok iyi geldi. Denerseniz beğenirsiniz umarım :)

      Sil
  4. Ellerine sağlık :) Harika gözüküyor...

    YanıtlaSil
  5. Çok geçmiş olsun, daha iyisindir inşallah... Pek lezzetli görünüyor, ellerine sağlık, karnabahar sevmeyen eşime yedirebilirim sanki bu tarifi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, geçti şimdilik tekrar gelmek üzere :)
      Bence dene, sevecektir. Anlamayacaktır bile hatta.

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun bahar yorgunluğundandır. :) Büyüklerimiz öyle derdi eskiden. Fotograflar gene nefis ama ben böyle şeyleri beceremiyorum. Cıvık oluyorlar ve dağılıyorlar falan. Hele patates illet eder beni. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Gerçekten varmış ama öyle bir şey.
      Bunlar ilk yaptığım parti. O harç biraz cıvık olmuştu. İkincisinde galeta unundan dolayı kolay şekil alan, normal köfte harcı gibi bir harç oldu. Ama diğeri de piştiğinde dağılmadı hiç. Yerken de sorun çıkarmıyorlar yani. Elastik bir yapısı oluyor, sanırım o da yumurtadan kaynaklanıyor. Burada patatesi rendeleyip kullanmamın bir nedeni de uzun olduğu için harcı birlikte tutar diye düşünmüştüm, bilmiyorum ne kadar işe yaramıştır :) Deneyin bence, seveceğinizi garanti ediyorum :)

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma