14 Mart 2014 Cuma

Happy Hippo / Vişneli Barlar

Hava soğuk da olsa İstanbul'da, güneş böyle parladığı zamanlar içim kıpır kıpır oluyor. Yaz şarkıları dinleyesim, söyleyesim var çok fena. Mutluyum yani :) Hele bir de kıpır kıpır şarkılar eşliğinde dans etmeye alışınca dans edesi de geliyor insanın.
Son zamanlarda spor yapmaya başladım. Yaklaşık iki aydır geceleri coşuyorum odamda sessiz bir şekilde :) Takıyorum kulaklıkları, açıyorum müziği son ses, sonra saçmalayabildiğim kadar saçmalıyorum :) son bir aydır da spor salonuna gidiyorum. Zumba yapıyorum. Çok eğlenceli, yorucu ama bir o kadar da faydalı, harika bir yöntem bence kilo vermek için. Yalnız ilk zamanlar salonun her tarafı ayna olduğu için kendimi tuhaf hareketler yaparken gördükçe (daha doğrusu yapamazken gördükçe) gülesim geliyor, komik buluyordum. Aynı şeyleri evde yaptığımda profesyonel dansçı gibi hissedip çok güzel göründüğümü felan sanırken, salonda ayna karşısında hoplayıp zıplayan tombul bir hipopotam yavrusu gibi göründüğümü farkedip kendime gelişim gülmeye değerdi. Şimdi aynaları görmezden gelmeye alıştım, rahatladım. Artık hareketli bir şarkı duyduğumda vücudum ister istemez sallanmaya başlıyor :) Tabi hoplayıp zıplamıyorum her yerde, nasıl göründüğümü biliyorum çünkü :P
Hareket ettikçe daha mutlu oluyorum sanırım.
Evet, son zamanlarda bende durum böyle.
Artık bugünün tarifine geçmek istiyorum. Lezzetli, tatlı, soğuk sütle çok yakışan, hoş bir tarifim var.
Vişne reçeli kullanarak yaptığım Vişneli Barlar.. Tart da diyebilir miyiz? Diyebiliriz bence. Orijinal tarifte çilek reçeli kullanılmış. Ben birkaç değişiklik yaptım.


 
 
Vişneli Barlar
Malzemeler
1,5 cup un
Yarım çay kaşığı kabartma tozu
3 yemek kaşığı tereyağı / margarin
2 yemek kaşığı tozşeker
1 yumurta sarısı
1 limonun rendelenmiş kabuğu
1/2 cup vişne reçeli
1 avuç dondurulmuş vişne (mevsiminde taze de olabilir)
1 tatlı kaşığı mısır nişastası
 
Yapılışı
  • Margarin, tozşeker ve yumurta sarısını mikserle çırpın.
  • Un, kabartma tozu ve limon kabuklarını ekleyip çatalla karıştırın. Hamuru en son ellerinizle toparlayıp streç filme sarın ve buzdolabında 20 dk dinlendirin.
  • Bu sırada vişne reçeli, vişneler ve nişastayı blenderdan çekin. fırını da 180 dereceye ayarlayıp ısınmaya bırakın.
  • Buzdolabındaki hamuru çıkarın. 23cm'lik yuvarlak kalıba veya 20*20 kare kalıba yağlı kağıt serin. Hamurun yarısını kalıbın tabanına eşit kalınlıkta yayın ve ısınmış fırında 10 dk pişirin.
  • Hamuru fırından çıkarıp ılımasını bekleyin. Ilıyan hamurun üzerine reçelli karışımı yayın. Kalan hamuru da rendeleyerek veya elinizde ufalayarak reçelin üzerine serpin.
  • Tekrar fırına verip üstteki hamur kızarana dek pişirin.
Hala ılıkken veya soğuduktan sonra dilimleyerek servis edebilirsiniz.
 
Afiyet olsun!
 
Görüşmek üzere..
 

9 yorum:

  1. İlahi ya ne güldüm,haksızlık etme kendine eminin gayet güzel dans ediyorsundur:)
    Canım epey oldu yorum yazmayalı,özlemişim:)Sitemi taşıttıracağım için ara vermiştim ,bugün taşındı çok şükür:)Beni yeni site linkimle tekrar eklersen çok sevinirm:)
    Gelelim barlara:)Her zamaki gibi nefiss görünüyor:)
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin tekrar diyelim öyleyse :) Farkettim sitenin değiştiğini. Hayırlı olur umarım.
      Uğradığın için teşekkürler. Sevgiler.

      Sil
  2. Ne mutlu sağlıklı yaşamayı bilenlere. çok severim bu tür tarifleri..Birde rica etsem ben bunu birkaç kişiye daha sordumama inanın anlayamadım. CUP ÖLÇÜSÜ NE OLUYOR. :( ellerinize emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 cup, 1 su bardağına eşittir. 1 cup un ile 1 su brd. un aynı şeydir. Ben her iki eşyayı da kullandığım için cup kullandığımda cup, su brd. kullandığımda su brd. diyerek ölçü veriyorum. Ama ikisi de aynı şeydir. Artık hemen hemen her evde cup ölçekleri olduğu için aslında cup ölçüsünü kullanmak daha doğru olur çünkü su brd.ları çok değişkenlik gösteriyor. Kimin nasıl su brd. kullandığını bilemeyeceğimiz için tariflerde farklılıklar olabilir. Ama ne yalan söyleyim ben elim hangisine giderse onu kullanıyorum.

      Sil
  3. ellerine sağlık Denizim.Tam benlik bir lezzet olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmene sevindim.

      Sil
  4. Visneli barlar lezzetli gozukuyor..elinize saglik..muzik dinlemek spor yapmak guzeldir insana canlilik enerji verir her daim..Mutlulugun hic eksilmesin diyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Çok eğlenceli ve canlandırıcı gerçekten de.

      Sil
  5. Deniz'cim ellerine sağlık bayılırım sunum harika sevgiler...

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma