3 Temmuz 2011 Pazar

Böğürtlenli Limonata

Limonata adı altında satılan hazır içecekleri hiç sevemedim. Farklı markaların çıkardığı küçük şişelerde satılanlardan da hoşlanmıyorum. İçindeki sandozvari bir koku beni çok rahatsız ediyor. O yüzden çok sık limonata içmem yazın. Genelde tercihim koladan yana olur.
Ama limonatanın da diğer meyvelerle kombinasyon oluşturularak hazırlanmış bir çok çeşidi var. Ve dışarıda satılanlardan çok daha güzel ve sağlıklı. Evde olduğum sürece içeceklerimi limonatadan yana kullanmaya karar verdim. Çileklisi, böğürtlenlisi, karpuzlusu ve şeftalilisi karşılaştıklarım..
Ben de bugün böğürtlenlisini yaptım. Henüz taze böğürtlenlere rastlayamadığım için dondurulmuşunu kullandım.





Böğürtlenli Limonata
1 su brd. tozşeker
1 su brd. su
3 adet limonun suyu
8-10 adet böğürtlen
3-4 yaprak nane
4 su brd. soğuk su
Buz

Yapılışı: Küçük bir tencereye 1 su brd. suyu ve şekeri alıp, şeker eriyene kadar karıştırın. Kaynamaya yakın böğürtlenleri ve nane yapraklarını ekleyin. Böğürtlenleri bir çatal yardımıyla yavaş yavaş ezerek karıştırın. 1-2 dk kaynadıktan sonra altını kapatıp 10-15 dk soğutun. Biraz soğuduktan sonra limon suyunu ekleyip karıştırın. Temiz bir tülbentten geçirip sürahiye doldurun. 4 bardak soğuk suyu da ekleyip karıştırın. Buzları, süslemek için limon dilimlerini ve birkaç tane böğürtleni de sürahiye atın. Servise hazır!
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma