20 Mart 2010 Cumartesi

Fırında Baharatlı Patates

Herkese merhaba. Yine epey ara oldu. Bu aralar pek bişeyler yapamadığım için ilgilenemedim haliyle blogumla. Ama bomba gibi döneceğimi umuyorum. Çok güzel projelerim var. Bunlar için harekete geçiyorum yavaş yavaş. Her alanda yapmak istediklerim var ancak nasıl yaparım, ne yaparım iyice öğrenmem gereken şeyler var harekete geçmeden önce. Bu yüzden yoğun bir şekilde araştırma içerisindeyim. Öncelikle dikişle ilgili planlarım var. Kendime güzel bir elbise ve çanta dikmek istiyorum. Bu konuda çok yetenekli arkadaşlar var. Onların bilgilerinden yararlanmayı düşünüyorum.
Onun dışında yeni oyuncağım olan seramik hamuru ile ilgili bişeyler yapmak istiyorum ama bu konuda biraz tereddütteyim. Çünkü seramik biraz fazla imkan isteyen bir alan gibi geldi bana. Fırınlamadan iyi birşey çıkaramam herhalde ortaya.Fırınlama işlemi de bizim evdeki fırınlarda olmuyormuş. Çok yüksek ısıda fırınlar gerekiyormuş.Yani bu konuda yardımcı olacak bir seramik atölyesi bulmam gerekiyor. O konuda sadece bir istek var şu an içimde. Ama illa da deneyeceğim : ) Şimdiden alışmak için biraz seramik hamuru aldım. Şu fırınlanmadan kullanılanlardan. Kendiliğinden sertleşiyormuş. Bakalım ne çıkıcak benim ellerimden.
Çok güzel önlükler tasarladım bu arada. Mutfak önlükleri. İnşallah istediğim tarzda kumaşlar bulup onları da hayata geçirebilirim.
Yapmayı istediğim o kadar çok şey var ki artık birbirine karışıyor. Hepsi için pek zamanım yok aslında bu aralar. Ama kararlıyım tüm fikirlerim hayata geçecek :))))
Bahsetmek istediğim bir şey daha var. Sevgili ge-ce 'nin hazırladığı yeni temaya talip oldum. Çekiliş yapacak ve bu yeni tema şanslı kişinin olacak. Kendisi harika temalar hazırlıyor. Ben de çok isterdim onun gibi yetenekli olmayı.

Şimdi sıra gelsin Fırında Baharatlı Patatese. Bir aralar kendi kendime çok sık yaptığım bir yemekti bu. Et yemeklerinin yanına harika oluyor.
Patatesin yine baharatlanarak ve kavrularak yapıldığı bir tarif daha var. Geçen hafta kuzenimin kahvaltı için hazırladığı yiyeceklerden biriydi.  Bayılmıştım. Burdan ona tekrar ellerine sağlık diyorum. Onu da deneyip paylaşacağım başka birgün.

 
Fırında Baharatlı Patates
Malzemeler:
3 adet orta boy patates
1 limonun suyu
2 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı su
1 tatlı kaşığı kekik
Toz kırmızı biber
Karabiber
Tuz
Yapılışı: Patatesleri soyup, elma dilim şeklinde doğrayın. Bir kasede 1 limonun suyunu, 2 yemek kaşığı sıvıyağı, 3 yemek kaşığı suyu ve tuzu karıştırın. Patatesleri tepsiye dizip üzerine bu karışımı dökün. Üzerlerine kekik, kırmızı biber ve karabiber serpip 180 derecede ısınmış fırına verin. Patatesler piştiğinde ve üzerleri kızardığında fırından çıkarabilirsiniz. Et yemeklerinin yanında veya ayrı bir yemek olarak servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Patatesi her türlü severim eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. valla süper bunlar size gelince isterim haberim olsun eline sağlık....

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma