28 Aralık 2009 Pazartesi

Ayranlı Poğaça



Geçen hafta annemin bir arkadaşı bize oturmaya geldi. Onun için hazırladığımız yiyecekler arasında bu poğaçalar da vardı. Son birkaç yıldır sık sık poğaça yaparım. Yumuşacık ve kabarık olurlar. Ama ablam poğaçayı pastanelerde yapılanlar gibi, ağızda dağılan şekilde seviyor. Uzun zamandır değişik bir tarif denemeyi istiyordum ama cesaret edemiyordum sert olurlarsa diye. Misarifimiz geleceği gün biraz araştırdım ve ayranlı poğaça tarifine rastladım. Annem de ayranlı poğaçanın benim yaptığıma oranla daha sert ve kıtır olduğunu söyleyince, normal ayranlı poğaça tarifini azıcık değiştirerek yapmaya karar verdim. Sonuç; önceden yaptığım poğaçalara göre bu seferki biraz daha sıkışık ancak yine pofuduk yine yumuşacık oldu.

Ayranlı Poğaça

Malzemeler:
125 gr tereyağı (eritilmiş)
1 su brd. koyu ayran
1 paket kabartma tozu
1 çay brd. sıcak su
1/4 paket yaş maya
1 yumurta (sarısı üstüne sürülecek)
Aldığı kadar un
1 tatlı kaşığı tozşeker
İsteğe göre içine peynirli maydanozlu karışım veya çekirdeği çıkarılmış zeytin koyabilirsiniz.

Yapılışı: Bir çay bardağı sıcak suda 1 tatlı kaşığı tozşekeri ve mayayı eritin. Derin bir kaba öncelikle 3 su brd. unu eleyin. Üzerine kabartma tozunu ve tuzu ekleyip biraz karıştırın. Yumurtanın beyazını, mayalı suyu ve erimiş tereyağını ekleyip biraz karıştırdıktan sonra yavaş yavaş koyu ayranı da ekleyip yoğurmaya başlayın. Hamur iyice karıştıktan sonra kıvamı koyulaştırmak için biraz daha un ekleyin. Ancak hamur çok sert olmamalı. Tekrar yoğurduktan sonra üzerine bir bez kapatıp 1 saat bekletin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde açtıktan sonra, iç malzemenizden koyup sıkıca kapatın. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kabarıp, üzerleri kızarana dek pişirin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma