5 Ocak 2017 Perşembe

Pastırma ve Pırasalı Fırın Patates

Merhaba!
Yağmurlar geri döndü ve uyuşukluğa tekrar başladım. Nasıl bir havadır bu, karanlık ve sersemletici.
Uyanmak öyle zor oluyor ki sabahları, saatlerce uyurum bıraksalar.
Kar çığırtkanlığı da tekrar başladı. Bakalım bu sefer kar keyfi yapabilecek miyim evdeki özel köşemde :) Geçen seferkinde fırsat bulamamıştım. Şu sıralar fazla fazla yürüyüş yapmaya özen gösteriyorum. Telefonun adım sayarı bizi esir aldı. Ortalama 10.000 adım atmadan içim rahat etmiyor. O yüzden evde oturmaya vaktim olmuyor hiç. Ama bugün kendime kafa izni verdim^^ Adım işini akşam düşüneceğim artık.
Buralarda durumlar böyle işte. Geçelim yemeklere! Bu yemeği geçenlerde öğle yemeği olarak pişirdim. Et yanına acayip yakışacak bir tarif. Kendi başına bile enfes olabilir, biz bu sefer füme jumbo sosis kızarttık yanına. Ben çok beğendim ve paylaşmasam olmazdı.
İşte fırında beşamel sos katkısıyla, pastırmalı ve pırasalı patates. Kısaca 3P :))))
Pastırma ve Pırasalı Fırın Patates
Malzemeler
2 adet büyük boy patates
1 adet pırasa
1 adet soğan
3 dilim pastırma
1,5 su brd. rendelenmiş kaşar peyniri
1 yemek kaşığı sıvıyağ
2 su brd. süt
1 dolu yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağ
Tuz, karabiber


Yapılışı
  • Patatesleri soyun ve küp küp doğrayın. Bir tencerede üstünü geçecek kadar su ve biraz tuz ile hafif diri kalacak şekilde pişirin. 
  • Soğanı yemeklik doğrayın, 1 yemek kaşığı sıvıyağda orta boy bir tencerede kavurun. 1 yemek kaşığı tereyağ ekleyip eritin. Üzerine 1 yemek kaşığı unu ekleyin ve hafif kavurun. Sütü ekleyin ve çırpıcı ile karışırın. Doğranmış pastırma ve patatesi bu sosa ekleyin. İyice karıştırın ve ocaktan alın. Fırını 200 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın.
  • İçine ince doğranmış pırasayı ve kaşarın yarısını ilave edip iyice karıştırın. Sıvıyağ ile hafif yağlanmış fırın kabına döküp yayın. Isınmış fırında üzeri hafifçe kızarmaya başlayana dek pişirin. fırından çıkarıp kalan kaşarı serpin üzerine. Kaşarlar eriyip iyice kızarınca fırından çıkarın ve sıcakken servis edin.


Görüşmek üzere!


4 yorum:

  1. Çok leziz gözüküyor elinize sağlık.. bir kaç sebzeyi karıştırmak çok keyifli, bir süredir bunu uyguluyorum. Bu tarifi de denerim sayenizde. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış sebzeleri özellikle birlikte çok leziz oluyorlar. Son günlerde favorim diri kalacak şekilde buharlayıp tereyağında kavurmak.
      Bu yemeği de denerseniz beğenirsiniz umarım.
      Teşekkürler uğradığınız için.

      Sil
  2. Elinize sağlık harika kesinlikle bayıldım sevgiler

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma