13 Kasım 2016 Pazar

Erikli Ve Marmelatlı Kek

Eskiden kek yapmayı pek sevmezdim. Ya kabarmazdı sıkış tıkış olurdu, ya da güzelce kabardıktan sonra söner yine sıkış tıkış olurdu. Zamanla birçok tarif ve yöntem deneyerek, kek yapmanın aslında ne kadar da keyifli ve basit olduğunu gördüm. Şimdi sıkıştıkça kek yapmaya gidiyor ellerim doğruca. Aslında mükemmel kekin sırrını falan bulmuş değilim. İki katına kadar kabaran keklerim olmuyor yine. Sadece harika süngersi kıvamda oluyorlar ve bu benim için yeterli.
Yazın, bir tanıdığımızdan gelen bir kavanoz erik marmelatımız oldu. Jöle kıvamında bir marmelattı ve ekşiliği çok hoşuma gitmişti. Birkaç defa kahvaltıya çıkardıktan sonra el koydum kavanoza ve sık sık keklerimde kullanmaya başladım.
Limonla birlikte nefis olduğu gibi tek başına da harikalar yaratıyordu kekte. Bu harikalar kısmı aslında benm damak zevkime göre. Çünkü ben çok şekerli şeyleri sevmiyorum ve tatlı bir keke en çok yakışan şey ekşi bir malzemedir bana göre.
Bu kekte de eriği ve marmelatını bir arada kullanarak nefis bir kombo yaptım :)

Erikli Ve Marmelatlı Kek
Malzemeler
3 yumurta
4 yemek kaşığı tozşeker
1/2 çay brd. süt
1/2 çay brd. sıvıyağ
1,5 cup un
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı erik marmeladı
2 adet kırmızı erik


Yapılışı
  • Yumurtalar ve şekeri mikserle iyice kabarıp beyazlaşana dek çırpın.
  • Süt ve yağı ekleyip çırpın.
  • Unu ve kabartma tozunu eleyerek ilave edip tamamen karışana dek çırpın.
  • Karışımı yağlanmış ve unlanmış kalıba dökün.
  • Üzerine marmelattan birer çay kaşığı koyun.
  • Erik dilimlerini de yerleştirip önceden ısınmış 180 derecedeki fırına verin.
  • 30-40 dk pişirin. Fırından almadan önce kürdan testi uygulayın. Pişmişse çıkarabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma