28 Eylül 2016 Çarşamba

Şeftalili Mini Paylar

Ve sonunda sıra şeftalili paylara geldi! Bunları yayınlamak için araya bir iki yazı sıkıştırdım ki ard arda şeftalili tarif paylaşmış olmayım diye ^^
Eh bloggerlığın bu tür zorlukları da var işte :P
Bu payları takip ettiğim bir YouTuber'da izlemiştim ve denenecekler listeme eklemiştim. Denemek için  de çok beklememe gerek kalmadı neyseki. Geçen aylardaki, -evet biliyorum yayınlamak için epey gecikmişim, komşu tanışma gününe bunlardan yaptım. Benim için bir numara bu paylardı. Aşağıya indirmeden bir iki tanesini tadına bakıyorum bahanesiyle mideye indirmiştim bile^^
Şeftalili Mini Paylar
Malzemeler
Hamur İçin
200g soğuk tereyağı
2,5 cup un
1 çimdik tuz
3 yemek kaşığı tozşeker
2 yemek kaşığı buzlu su
Şeftali Harcı İçin
2 tane şeftali
3 yemek kaşığı tozşeker
1/4 çay kaşığı tarçın
1/3 su brd. mısır nişastası
Üzerine
1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı su
1 yemek kaşığı tozşeker

Yapılışı
  • Bir kaba unu eleyin. Tuz, tozşeker ve küplere kesilmiş tereyağı ekleyin. Bir çatal ile tereyağı eze eze un ile iyice karıştırın. Fotoğraftaki gibi parçalı bir hal alacak. 1 kaşık soğuk suyu ekleyip karıştırın. Eğer hala çok unlu ve avucunuzda sıktığınızda çoğunlukla birleşmiyorsa, ikinci kaşık suyu da ilave edip karıştırın.
  • Hamuru tezgaha alın, ikiye bölün. Ellerinizle çok oynamadan birleştirin. Streç filme sarıp buzdolabına kaldırın ve yarım saat soğutun.
  • Bu sırada şeftalileri soyun. Bir kasede nişasta, tozşeker ve tarçını ilave edip karıştırın.
  • Soğuyan hamuru hafif un serpilmiş tezgaha alıp merdane ile açın. Bardakla veya kalıpla daireler kesin. Ortasına şeftalili harçtan 2 tatlı kaşığı koyup başka bir hamur ile kapatın. Kenarlarını çatal ile yapıştırın. Tüm hamurları bu şekilde kapatıp yağlı kağıt serili fırın tepsisine alın. Her birinin üzerine bıçağı ucu ile + şeklinde kesik açın. Minik bir kasede yumurta sarısı ile suyu karıştırın. Payların üzerine fırça ile sürüp tozşeker serpiştirin.
  • Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında üzerleri kızarana dek pişirin.
Çıtır çıtır olan bu paylar ağzınızda dağılırken çok keyif alacaksınız. En kısa zamanda tekrar yapmak için sabırsızlanıyorum.
Bu payları başka şekillerde, farklı iç malzemelerle de yapabilirsiniz. Mesela ben ileride elma ve havuç ile veya vişne ve çikolata parçaları ile denemeyi düşünüyorum.
Tekrar görüşene dek hoşçakalın :)
Görüşürüz.

5 yorum:

  1. Hmmm, nımnım! Nefis görünüyolar. Ağzım sulandı. :/ Yaw ama kim yapacak şimdi totoyu kaldırıp bu tarifleri? İnsan ikicik de arkedeşlerine göndermez mi?! Lütfen, reca ediyorum, bi dahakine karşı ödemeli gönder bari. :D

    Ellerine sağlık. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh! Bazen o totoyu kaldırıp bir şeyler pişirmenin ne kadar zor ve üşenilesi olduğunu biliyorum neyse ki :) Bi Vespam neym olsa doldururdum bi kutuya, atardım arkama, dağıta dağıta getirirdim arkedeşlerime :)
      Sevgiler.

      Sil
  2. müthiş gözüküyor,eline sağlık.kış için armutla denemeli dedim içimden.aynı zamanda da dedim ki;uyma sakın Deniz'e sen yaptığı herşeye ağzın sulanıyor,bir de yapıp yersen alır başını gider,kilolarrrrr
    :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet, şöyle muskatlı, kakuleli armutlu bir iç de nefis olur hakikaten. Gerçi ben armutu elmayı mandalina kabuklarıyla da seviyorum. Bak dene bir sefer. Çok güzel oluyor birlikte.
      Sen bana çok uyma tabi :)) ama arada bir ağız tatlandırmak için uysan da bişeycik olmaz :P

      Sil
  3. Çok güzelmiş not aldım teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma