9 Ağustos 2016 Salı

Limonlu, Yaban Mersinli Cupcakeler

Merhaba!
Bir aylık ara sonunda işime geri döndüm. Alçım çıktı geçen hafta sonu ve yavaş yavaş parmaklarımı kullanmaya başladım. Gerçi hala zorluyor ve dikkat etmem gerekiyor. Ama işe geri dönmüş olmam buralara daha çok uğrayacağım anlamına geliyor^^ Çünkü evde hala kendime rahat bir köşe hazırlayamadım.
Bu süre içerisinde boş durmak pek hoşuma gitmedi. Bu yüzden çok sık olmasa da mutfağa girip bir şeyler yapmaktan alamadım kendimi. Cupcake yapacağım zaman çoğunlukla çikolatalı ya da limonlu yapıyorum. Her ikisine de taze ve kuru meyveler çok yakıştığı için elimin altındaki meyveleri de kullanabiliyorum. Bu sefer de limonlu ve taze yaban mersinli kekler yaptım. Yanında buzlu limonata ile Temmuz sıcaklarını az da olsa bastırdık :)




Yaban Mersinli Limonlu Cupcake
Malzemeler
3 yumurta
1/2 cup tozşeker
1/2 su brd. zeytinyağı
1/2 su brd. süt
1+3/4(dörtte üç) cup un
1 paket kabartma tozu
1 limonun rendelenmiş kabukları
1 limonun suyu
1 avuç taze yaban mersini

Yapılışı
  • Fırını 180 derecede ısınmaya bırakın. Cupcake kalıplarınızı tereyağı ile yağlayıp her birine un serpiştirin ve kalıba hafif hafif vurarak yayın. Fazla unu dökün.
  • Tozşeker ve yumurtaları derin bir kapta, mikserle koyulaşıp beyazlayana dek çırpın (5-8 dk).
  • Zeytinyağı ve sütü ekleyip karıştırın. Limon kabukları ve suyunu da ekleyip karıştırın.
  • Unu eleyerek ilave edin. Kabartma tozunu da katıp kaşıkla güzelce karıştırın.
  • Hamurdan kalıplara 1'er kaşık dağıtın. Birkaç yaban mersini koyun ve kalıplara 3/4'ü (dörtte üçü) dolacak şekilde tekrar hamur koyun. Üzerlerine tekrar yaban mersini dağıtın ve parmaklarınızla meyvelerin üzerlerine hafifçe hamur sürün.
  • Fırının ısısını 150'ye düşürün, kekleri fırına verin. 15 dk bu ısıda pişirin, sonrasında tekrar 180 dereceye çıkarın. Üzerleri hafif kızarana dek pişirin. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın.
  • Kalıptan çıkarmak için kenarlarından bir bıçakla geçin. Kolayca ayrılacaklardır.
Afiyet olsun!
Görüşmek üzere.

9 yorum:

  1. Merhaba,

    Geçmiş olsun öncelikle. Kek harika görünüyor ellerinize sağlık. blogunuz ile Siyah Kuğ sayesinde tanıştım. Bundan sonra sizi takipteyim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Memnun oldum tanıştığımıza :)
      Sevgiler.

      Sil
  2. Resimlerini çaldım:)

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun benimde perşembe günü belli olacak iş başı günüm bakalım hayırlısı.:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Sana da çok geçmiş olsun, zormuş nekahat dönemleri. Tecrübe etmiş olduk :)

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun. İnsan uzak kaldığında işinin bile kıymetini anlıyor, özlüyor.Cupcakeleri çok severim, yaban mersinini de, ikisi birleşince ayrı güzel olmuş. Elinize sağlık. Ben de Kuğucuğum sayesinde tanıdım sizi. İlginizi çekerse nacizane bloğuma da her zaman davetlisiniz.
    Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Ben de şaşırdım ama işimi az da olsa özlemişim :))
      Kuğucuğum sağolsun, yeni insanlarla tanışmak güzel :) Memnun oldum uğramanıza. Ben de uğrayacağım size.
      Sevgiler.

      Sil
  5. Merhabalar,
    Öncelikle çok geçmiş olsun...
    Kekler bi harika duruyor sunum zaten çok şık elinize sağlık...
    Yolunuz düşerse kahve içmeye bana da beklerim, laflarız kitaplardan, çocuklardan, ordan burdan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, teşekkür ederim.
      Memnuniyetle uğrayacağım, sevgiler.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma