28 Ocak 2016 Perşembe

Karamel Soslu, Çikolatalı Cheesecake

Tatlı koması mı demiştim?
Tuzlulara geçelim mi demiştim?
Olmadı maalesef :( ,
Aslında sırada çok hoş ve pratik bir tuzlu tarifi vardı, ama fotoğrafları beğenmediğim için haftasonu kahvaltısına tekrar yapacağım ve yeni fotoğraflar çekeceğim. O yüzden o sonraya kaldı ve bugün başka bir şey yayınlayacağım.
Pek güzel bir şey.
Pek tatlı bir şey.
Karamelli bir şey.
Nefis bir şey.
Karamel Soslu Cheesecake!
Geçtiğimiz Cumartesi akşamı, ablam ve yeğenlerim geleceği için yaptım bunu. Bir de portakallı dilimler yaptım. Onları da daha sonra ekleyeceğim. Bu iki tarifi, hem yaparken hem de fotoğraflarken çok keyif aldım. 
 
Karamel Soslu, Çikolatalı Cheesecake
Malzemeler
Tabanı için
1 paket pötibör bisküvi
50 gr eritilmiş tereyağı/margarin
2 yemek kaşığı süt
Peynirli harç için
300 gr labne peyniri
200 gr taze peynir (krem peynir çeşidi)
2 dolu yemek kaşığı süzme yoğurt
1 paket taze krema
4 yumurta
1/2 cup un
Vanilya aroması
Çikolatalı kısım için
2 yemek kaşığı kakao
80 gr eritilmiş bitter çikolata
Karamel sos için
1/2 su brd. tozşeker
1 tatlı kaşığı tereyağ
1/2 paket taze krema
Çay kaşığının ucuyla karbonat
Süsleme için
İnce doğranmış bitter ve sütlü çikolata
Dışı kaplı çikolatalar
 
Yapılışı
  • Taban için bisküvileri rondodan geçirin. Üzerine eritilmiş tereyağı ve sütü ekleyip iyice karıştırın. Yağlı kağıt serili kelepçeli kalıbınızın tabanına döküp, bastırarak yerleştirin.
  • Büyük bir kaba peynirli harç için olan malzemeleri alıp mikserle iyice çırpın.
  • Karışımın yarısını başka bir kaba aktarın. Kaplardan birisine kakao ve eritilmiş çikolatayı ekleyip iyice karıştırın.
  • Kalıbınıza önce sade harcı dökün. Üzerine çikolatalı harcı döküp bıçakla hafifçe döndürerek şekiller yapın (ben yapamadım, o ayrı :)) ) Kalıbı hafifçe, birkaç kere tezgaha vurup hava kabarcıklarını yok edin.
  • 180 derecede ısınmış fırında 40-50 dk pişirin. Kalıbı salladığınızda kekinizin ortası sallanmamalı.
  • Kekiniz pişince, kalıbında soğumasını bekleyin. Soğuyan kekin üzerine alüminyum folyo kapatıp buzdolabında 4-8 saat (ya da gece boyu) bekletin.
  • Karamel sos için, bir sütlükte şekeri eritin. Şekerin çoğu eridikten sonra bir tahta kaşıkla karıştırarak tamamını eritin. Rengi iyice koyulaşmış olacak ama yakmamaya özen gösterin. Dikkatlice tereyağı ekleyip hızlıca karıştırın. Bu sırada şeker sertleşebilir, kremayı ekleyin ve şekerin tamamı eriyene dek karıştırın. Karbonatı ekleyin, iyice kabaracak, karıştırmaya devam edin. Ocaktan alın, iyice soğuması için arada karıştırarak bekletin.
  • Servis etmeden yarım saat önce kekinizi buzdolabından çıkarın. Kalıbın kenarından bıçakla geçerek keki ayırın. Servis tabağına alıp üzerine karameli dökün. Doğranmış çikolatalar ve kaplamalı çikolatalarla süsleyip dilimleyebilirsiniz.
NOT: Ben Cheesecake'imi pişirmeden önce tezgaha vurmamıştım. Sanırım kalan hava kabarcıklarından dolayı kekim piştikten sonra çatladı. İşe yarar mı ben de bilmiyorum, henüz denemedim ama siz cheesecake yaparken kalıbı tezgaha hafifçe vurarak içeride oluşan kabarcıkları yok edin.  
Ben daha önceki cheesecake denemelerimde daha az un kullanmıştım ve kıvamdan pek de memnun olmamıştım açıkçası. Bu denememde peyniri daha az kullanmama rağmen un miktarını biraz artırdım. Sonuçtan daha çok memnun kaldım. Daha koyu kıvamlı, fudge tarzında bir kekim oldu.
Siz daha krema kıvamlı bir kek istiyorsanız un miktarını 1 silme yemek kaşığı azaltmalısınız.
 
Afiyet olsun!
 
Görüşmek üzere.
 


8 yorum:

  1. Yine her zamanki gibi süpersin Deniz. Çikolata, karamel, peynir üçlemesine zaten bayılırım. Burda bir aradalar. Ellerine sağlık. Yalnız bişeyi merak ettim. Karamel sosuna karbonatı neden koydun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nesli.
      Karbonat veya kabartma tozu karamel sosa eklendiğinde kabarıyor, sosta minik kabarcıklar oluşturuyor. Böylece karamel sos çok fazla sertleşip, sıkı kıvamlı bir sos olmuyor. Daha kabarık ve süngerimsi kıvamlı oluyor. Burada da sosun çok fazla yayılıp akıp gitmesini önlemek için kullandım.
      Bu yöntem özellikle karamelli mısır patlağı yaparken kullanılan bir yöntemdir.

      Sil
  2. Tatlı olsun da :) Çok güzel olmuş, görüntü süper...ellerinize sağlık, karamel sos da çok yakışmıştır eminim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkürler, beğenmenize sevindim.

      Sil
  3. Merhaba Karamel bu akşam bize gelsene, film izleriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köşeli jetonumun gazabına uğramış olsam da Karamel sizindir :)
      İyi seyirler :)

      Sil
  4. 2 aydır bloglara uğramıyordum en çok da senin bloğunu merak ediyordum. Gene süper bir tarifle çıktın karşıma. Aslında çok güzel, çok detaylı anlatmışsın ama buna hanım eli değmesi gerekiyor artık öyle söylüyorum ben beceremem demiyorum da. :) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo İlhan Bey nerelerdeydiniz? Geliyorum gidiyorum yoksunuz. Yokluğunuz belli oluyordu.
      Teşekkürler uğradığınız için. Beğenmenize sevindim.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma