17 Mayıs 2015 Pazar

Naneli Limonlu Buzlu Yeşil Çay


Bugün çok şey yapmak istiyorum ama kollarım kalkmıyor nedense. Şimdiden öğleni ettim ve zamanı yetirememe telaşı da başladı. O yüzden hemen şimdi, hızlıca, güzel ve sağlıklı bir içecek tarifi verip kaçacağım.
Bu aralar sık sık yeşil çay içiyorum. Sık derken günde iki defa ama o da birşey diyorum. Aslında yeşil çayı pek sevmiyorum tek başına. Şeker ekleyerek biraz içilebilir kılıyordum önceleri. Sonradan neden günde iki defa, hem de pek sevimsiz bir içecekle şeker girsin ki vücuduma diye düşündüm ve şekerden vazgeçtim. Bal kullandım çok az, az da limon eklemeye başladım. Ama yeşil çayın o çiğ kokusu hala durduğu için pek de gönüllü içemedim. Sonraları aroması yüksek olan bitkileri de ekleyerek hem kokuyu hem tadı daha lezzetli kılmaya başladım. Kekik ve nane vazgeçilmezlerim. Dönüşümlü olarak azar azar ekliyorum her fincanıma. Bazen karanfil atıyorum, bazen tarçın çubuğu. Bunlar tadını da etkilediği için şekerli birşey de aramıyorum çayın içinde.
Dün de, artık hava ısındı, güzel bir soğuk içecek iyi gider diyip soğuk yeşil çay yaptım. Bütün gün 1lt kadar içmişimdir. Bugün de yapmayı planlıyorum.
Soğuk içecek olarak farklı birşey arayanlara gelsin bu tarif.
Naneli Limonlu Buzlu Yeşil Çay
Malzemeler
5-6 dal taze nane
1 adet limon, ince ince dilimlenmiş
300 ml kaynar su
6 çay kaşığı yeşil çay
2 yemek kaşığı bal / veya dilediğiniz kadar tozşeker
Buz
Soğuk içme suyu

Yapılışı

  • Öncelikle bir kaba 300 ml kaynar suyu (kaynamış, birkaç dk beklemiş) alın. İçine ince delikli bir süzgeç içerisinde yeşil çayı yerleştirin. Nane yapraklarının bir kısmına bıçağın sapıyla yavaşça vurun ve bu suya, yeşil çayla birlikte, 12-13 dk demlenmeye bırakın. (Normalde yeşil çay daha kısa süre demlenmelidir ancak soğuk içecek olacağı için tadının yoğun olması gerektiğinden daha fazla demlenmeli.)
  • Süre sonunda karışıma balı/ şekeri ekleyin ve karıştırın. İyice soğuması için bekletin. 
  • Soğuduktan sonra kalan nane yapraklarını limon dilimlerini ve buzu bir sürahiye alın. Yeşil çayı temiz bir peynir torbasından geçirip sürahiye alın. Üzerine 2-3 su brd. kadar daha içme suyu ekleyin. Servise hazır. 
Afiyet olsun.

Keyifli Pazarlar..

4 yorum:

  1. denemerli afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Denizcim;
    Yeşil çayı ben de çok sonraları sevmeyi başardım. Aynı senin dediğin gibi içine limon nane tarçın atarak. Şimdilerde hazır paketlerde kavunlu ananaslı ve kaktüs meyvelisini buldum aldım, içiyorum. Yalnız bir taneden fazla içemiyorum sanırım tansiyonumu oynatıyor. Başımı fena döndürüyor. Akşam üzerleri bir tane içebiliyorum ben.
    Soğuk olarak denemedim hiç nedense. Ama aklıma çok yattı. Ben de havalar biraz daha ısınsın yapayım tarifinden. Hatta not da alayım unutmayayım sonra.
    Görseller yine göz alıcı, bayıldım sürahideki haline bu çayın:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek başına içmek zorluyor. Ne güzel orda tropikal meyve aromalılar da var ha? Onların kokusu daha çok olduğundan daha güzeldir eminim. Yalnız evet, özellikle açken içmemeye çalış. Yeşil çay tansiyonu düşürüyor. Benim de belli saatlerim var başımı döndürmeden içebildiğim :D
      Ben ilk kez bir içecek markasının soğuk yeşil çayını denemiştim. Hoşuma da gitmişti. O yüzden evde deneme fikri güzel. Yaparsan beğenirsin umarım.
      Sevgiler.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma