18 Kasım 2014 Salı

Tavuklu Erişte Çorbası

Geçenlerde paylaştığım kıvırcık erişteleri merak edenler veya denemek isteyenler için kendimce uyguladığım tarifi paylaşmak istedim.
Marketlerde makarnalar bölümünde şu sıralar tek kişilik, sosları içinde, farklı çeşitleri bulunan noodlelar mevcut. Bu makarnalar henüz küçük marketlere de yayılmadan önce Carrefour, Real gibi büyük marketlerden farklı markalarda noodlelar alıyorduk. Yeğenim sayesinde tanıştım ben de bu yiyecekle. İçindeki bambu tozu, acı biber tozu ve aromalı yağıyla çok lezzetli erişte çorbalarımız oluyordu. Ama zamanla ben kendi damak zevkime göre çorbalarımı çeşitlendirmeye başladım. Önce biraz soya sosu, sonra dilimlenmiş veya toz sarımsak ekleyerek başladım ve şimdi kendi eriştemi hazır sosunu kullanmadan kendim yapıyorum. Çeşitli sebzeler, mantar ve tavuk ekleyerek çok lezzetli ve ev yapımı erişte çorbam oluyor. Ablam hazır ürünleri, kokusundan dolayı sevmiyor. Hazır çorba da sevmez mesela. Kendim yapmaya başladığımdan beri o da afiyetle yiyor. Tabi içinde makarnası da olduğundan daha doyurucu oluyor ve bizim akşamlarımızı kurtarıyor. Daha detaylı Asya usulü tarifi başka zaman paylaşacağım. Bugünkü tarif kendim geliştirdiğim ve severek yediğimiz erişte çorbasının tarifi.

Tavuklu Erişte Çorbası
Malzemeler (2-3 Kişilik)
1 paket Nudo kıvırcık erişte (uzun, sade paket)
1 bütün tavuk kalça
6 su brd. su
1 küçük patates
1 küçük havuç
1 küçük soğan
3 diş sarımsak
2 tane kereviz sapı
Kereviz yaprakları
1 tatlı kaşığı soya sosu
Acı toz kırmızı biber veya 1 tatlı kaşığı acı biber salçası
Tuz

Yapılışı
  • Tavuğu yıkayın, ikiye kesin ve bir tencereye alın. Üzerine suyu ekleyin. Kereviz yapraklarını, soyulmuş ve ikiye kesilmiş soğanı ve tuzunu ekleyip kaynamaya bırakın.
  • Suyun üzerinde oluşan köpükleri kaçıkla alın ve atın. Tavuk eti kemiğinden kolayca ayrılana dek pişirin.
  • Pişen tavuğu, soğan parçalarını ve kereviz yapraklarını suyundan çıkarın ve küçük parçalara didin. Suyunun olduğu tencereye geri koyun.
  • Havucu uzunlamasına ikiye veya üçe kesin, uzunlamasına tekrar üçe kesip minik kareler olacak şekilde doğrayın. Patatesi de havuçtan biraz büyük küplere kesin. Kereviz saplarını doğrayın. İnce doğranmış sarımsak dişleriyle birlikte hepsini tencereye koyun. Soya sosu ve acı biber tozunu/ salçasını da ekleyip karıştırın. Patatesler ve havuçlar pişene dek kaynatın.
  • Son olarak erişteleri ekleyin ve 3-4 dk kaynatıp ocaktan alın. Fazla bekletmeden suyuyla birlikte servis edin.

NOT:Bu erişteyi suyunda servis edecekseniz fazla pişmesine izin vermeyin. Zaten ince olduğu için çabuk pişecek ve suyuyla servis olacağı için de pişmeye devam edecektir. Fazla şişip özelliğini kaybetmeden tüketilmelidir.

Afiyet olsun.
Balkabaklı ve muzlu pastamla, çok yakında görüşmek üzere ;)

2 yorum:

  1. deniz,
    ben hazır tatlandırıcıları sevmiyorum aynen ablan gibi:) hatta soya sosunu da bırak bence:))
    yaptığın şeye bayıldım,bi akşam bende yapmaya karar verdim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. noodle ben yeni keşfedenlerdenim.ama bayılıyorum herşeye yakışıyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma